Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heb 't nu helemaal gehad
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 21:05 

Vanaf 1 oktober internetplusbellen. Vele malen onbereikbaar. Vele malen contact met helpdesk gehad. Maandag is Siemens box omgeruild voor Thomson. Veel kosten gemaakt (helpdesk; GSM).
Veel ellende gehad (huisartsenpost die niet terug kon bellen en voor de zekerheid arts en ambulance stuurde).
Gisteren weer niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden.
Helpdesk belt niet terug. Helpdesk gebeld; gaat box resetten naar fabrieksinstellingen. Verbinding wordt verbroken. Bellen weer niet terug!!!!!. Ik heb 't helemaal gehad :evil:
Heb laatste betaling door de bank laten storneren.
Dan sluiten ze me maar af. Heb er nu toch ook eigenlijk niet veel aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:00 

streland schreef:
Maandag is Siemens box omgeruild voor Thomson.

Is er een monteur geweest of heb je zelf de box omgewisseld?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 22:23 

@streland:zeker in bovengenoemde situatie kan eea rampzalig zijn,maar misschien kun je wat meer informatie geven zodat we je wellicht op enigerlei wijze kunnen helpen ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 14:15 

€djeK schreef:
streland schreef:
Maandag is Siemens box omgeruild voor Thomson.

Is er een monteur geweest of heb je zelf de box omgewisseld?

Geeft de SpeedTouch dezelfde problemen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 12:28 

Sorry dat ik zo laat reageer, maar kan om e.o.a. reden niet inloggen met firefox. Afgelopen maandag is de Siemens door een monteur omgeruild voor de Thomson. Dit moest volgens de helpdesk eerst gebeuren alvorens het expertteam ingeschakeld kan worden om naar de problemen te kijken. Als de box namelijk niet vervangen is beginnen ze er niet aan.
De problemen zijn regelmatig niet gebeld kunnen worden en nu ook zelf niet kunnen bellen. Soms was het dat ik alleen door vaste nummers niet kon worden gebeld. Soms is het zo dat alleen bepaalde nummers voor ons onbereikbaar zijn. Heb een aantal keren contact gehad met een medewerker van de helpdesk. Die is nu met vakantie en belt me 23 januari terug. Volgens mij hebben de problemen niets met de box van doen. Volgens die helpdeskmedewerker ook niet. I.v.m. ziekte hebben wij een goed werkende telefoon nodig. Dit duurt al vanaf 1 oktober.
Wij weten dat we voor minstens één nummer altijd onbereikbaar zijn.
Dit is ook al lang geleden aan de HD medegedeeld. Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet maar die mensen bellen via Tele2.
Internet heeft één keer problemen gegeven. Toen moest ik in opdracht van de HD ineens vaste DNS-server adressen in gaan voeren, terwijl internet daarvoor een maand goed had gewerkt. Soms waren ook bepaalde nummers twee dagen onbereikbaar.
Kunnen jullie me een advies geven hoe ik op een zo kort mogelijke termijn weer een goed werkende telefoon krijg. Desnoods weer analoog en wil KPN daar aan meewerken. Anders moet ik in xxxxxxxx maar naar UPC.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:50 

Als je in jouw geval ivm ziekte een goed werkende telefoonverbinding moet hebben en het probleem is niet echt duidelijk en het loopt al langere tijd,en het is onduidelijk waar het zit of wat het is,dan is er maar een oplossing en dat is voorlopig terug naar een analoge telefoon verbinding.Naar ik begrepen heb duurt het terugzetten van IPB naar analoog wel een aantal weken maar misschien kun je dat overbruggen met een mobiele telefoon te werken en de betreffende kosten evt met KPN te verrekenen.
Heb je verder ook andere alternatieven als je een postcodecheck doet :?:
Heb je alleen keuze uit het KPN netwerk of UPC :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 23:55 

Helaas kan ik alleen kiezen tussen KPN en UPC. HD-medewerker zei laatst al dat de problemen "dieper" in het net zaten.
Bedankt voor je antwoord.
Kun je me overigens vertellen wat de oorzaak is dat ik met Firefox niet meer kan inloggen en daarvoor IE weer uit de kast moet halen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 10:05 

streland schreef:
Helaas kan ik alleen kiezen tussen KPN en UPC. HD-medewerker zei laatst al dat de problemen "dieper" in het net zaten.
Bedankt voor je antwoord.
Kun je me overigens vertellen wat de oorzaak is dat ik met Firefox niet meer kan inloggen en daarvoor IE weer uit de kast moet halen?

Kijk dan eens bij XS4all

http://www.xs4all.nl/allediensten/toega ... 5e35213386

Of kijk vooralsnog naar een tijdelijke optie adsl en telefonie apart.Biiv bellen via 1649 en zo zijn er nog wel een aantal.
Welke FF versie gebruik je ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 13:03 

Dank je voor de tips. Zal er eens goed naar kijken.
De FF versie die ik gebruik is 2.0.0.1. voor zover ik weet is dat de laatste.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 15:38 

Krijg je ook iets van een boodschap of lukt het gewoon niet (meer) ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 17:00 

Onbegrijpelijk; het lukte nu wel. Voorgaande keren bleef het inlogscherm altijd staan. Gebruikersnaam en wachtwoord waren juist ingevoerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 17:03 

Wordt nu zelfs weer automatisch ingelogd :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 17:06 

Ok,die hobbel heb je dan weer genomen :wink:

Als alternatief schoot mij nog een kleinere provider te binnen die al een paar dagen ervaring hebben:

http://www.solcon.net/index.php?label=prive

Maar feit blijft dat KPN (wie dat dan ook moet zijn) jou gewoon moet bellen/schrijven met een status omtrent geconstateerde problematiek,eventuele oplosdatum en of alternatieven en niet zoals nu je maar laten wachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 17:00 

Allereerst bedankt voor alle ontvangen hulp; suggesties en alternatieven.
Ben iedereen de voorlopige afloop van mijn IPB-avontuur nog schuldig.
Omdat i.v.m. gezondheidsproblemen een goed werkende telefoonverbinding voor ons onontbeerlijk is en de problemen door KPN niet op korte termijn definitief konden worden opgelost heeft de HD-medewerker ons probleem voorgelegd aan zijn supervisor, waarna het zgn. escalatieteam is ingeschakeld. Maandag a.s. IPB exit en word alles teruggezet naar de oude situatie :D . We zien later wel hoe alles ook financieel wordt geregeld. Kon vanochtend weer niet bellen en gebeld worden. Dit probleem kon ik met een zachte reset (uit/aan) gelukkig zelf oplossen voor hoe lang dat ook duurt.
Nogmaals dank en succes met het forum!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 17:19 

Bedankt voor je terugkoppeling en gelukkig is het tot een oplossing gekomen.(ook al was dat niet het uitgangspunt)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]