TSM staat voor Tango Subscriber Manager, een software pakket van Siemens. De TSM-server bevat de instellingen van elke IPB-klant. Bij een harde reset haalt de EB daaruit de instellingen op. Het spreekt dus ook voor zich dat de klant een groot probleem heeft als er geen correcte verbinding met deze server gemaakt kan worden. Wijzigingen via 'Mijn KPN' worden ook via de TSM-server doorgevoerd. Sommige klanten krijgen op 'Mijn KPN' allerlei hatelijke TSM-fouten en kunnen geen wijzigingen doorvoeren. Instellingsfout aan KPN-zijde: helpdesk blijven bellen en ticket open houden tot het opgelost is.
Een 'harde reset' van de EB forceer je overigens door een speld in het reset-gaatje van de Experia te steken en de schakelaar tenminste 15 seconden ingedrukt te houden. Daarna gaat de Experia de instellingen weer ophalen, waarbij enkele reboots zullen optreden. Laat de EB overigens met rust totdat hij klaar is, want dan is hij bezig met downloaden reboots etc.
bron:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1181346