Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: laptop
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 17:08 

Hi,ik vind mijn laptop erg traag draadloos,terwijl mijn pc supersnel is met internet.Zit er ook verschil tussen draadloos en bedraad dmv kabel?Zoja wat moet ik dan doen en moet ik soms wat instellen in mijn eb.Sorry veel vragen maar ik weet niet verder alvast bedankt :D :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 17:53 

als eerste bedraad internet is sneller als draadloos internet maar met het gewoon surfen op internet en al dat soort dingen is daar weinig van te merken. Maar het probleem dat het internet via de laptop zo sloom is kan zijn door dat de signaal niet zo sterk is daardoor wordt het trager ga je dichter bij de EB zou het internet sneller worden. Ook een veel voorkomend probleem is dat de mensen de EB op een verkeerde plaast neer zetten waardoor er veel storing kan optreden waardoor de verbinding zeer traag worden terwijl de signaal sterkte wel optimaal is. Dit kan je voorkomen door de antene van zowel je adapter (meeste gevallen niet aanwezig bij notebook adapter) antenne als de antenne van je EB wat te draaien. Bied dit ook geen sucses zou ik proberen de EB ergens anders te plaaten. Probeer hierbij ketels en andere metalen te vermijden en druk hem ook niet in een hoekje.

Groeten
Martijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 19:48 

De EB staat op 1 kast in de kamer helemaal open en vrij,staat standaard alles goed ingesteld in de box of moet in het menu nog wat veranderen.Ik bedoel kan ik hem met 1 kabel gewoon aansluiten op 1 poort.Ook als ik de laptop naast de box zet vind ik hem erg traag? :?

Profiel  

Berichttitel: Re: laptop
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 20:20 

ajacied schreef:
Hi,ik vind mijn laptop erg traag draadloos,terwijl mijn pc supersnel is met internet.Zit er ook verschil tussen draadloos en bedraad dmv kabel? :D :)

Graag wat meer informatie omtrent het eea,want dit is een moeilijk te analyseren verhaal.Wat is de configuratie van je laptop tov je pc,welk abbo,welke netwerkkaart etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 20:38 

Beide hebben xp-home en serv.pack2,abo is hetnet surfen en bellen en netwerkadapter van de pc is realtek rtl8139 family pci-van de laptop is rt73 usb wireless lan card,en realtek rtl8139/810 keer family fast ethernet nic.Toren is 256mb-40gb en de laptop is 512mb-80gb.laptop staat nu naast de EB en nog steeds erg traag? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 21:10 
Site Admin

het begrip traag is heel betrekkelijk. bij normaal internetgebruik zal er weinig verschil zitten tussen wireless en bedraadt.
ben benieuwd op basis waarvan je de laptop traag vindt.
voer anders een 100mb download test uit op http://speedtest.bbned.nl/
zowel bedraadt als wireless.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 00:05 

Ok,ga nu eerst plat en morgen horen jullie van me alvast bedankt :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 18:41 

Ha,mijn probleem lijkt opgelost heb met de eb en de antenne gewerkt en gedraaid plus ook de laptop.Hij loopt sneller dan voorheen ben nu wel tevreden als ik met de pc vergelijk,hartelijk dank voor jullie hulp thnx :lol: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]