Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 18:31 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Ik heb 2 ISDN nummers meegenomen naar surdfen en bellen
nummer 1 = voor telefoon;
nummer 2 = voor de fax.
Wat er nu gebeurt is het volgende.

Nummer 1 aangesloten op poort 1 en op de EB op tel1.
Nummer2 (fax) op poort 2 en op de EB op tel 2

Als ik nu gebeld wordt op nr 1 gaan zowel de telefoon als de fax.
Ik kan in de eb-settings geen telefoon instellingen beheren of aanpassen.

Wordt ik op de fax lijn gebeld dan gaat alleen de fax en niet de telefoon (zoals het hoort dus)

Waar kan ik mijn settings aanpassen????

Groet


Peter


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 18:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Werkt pas goed na de portering. Als je nog niet geporteerd bent en op de lijn(pstn) aansluiting van de EB is nog een inkomende lijn vanaf je ISDN centrale aangesloten, gaan als deze overgaat zowel Tel1 als Tel2 over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 18:47 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Portering heeft al enkele dagen geleden plaatsgevonden en de oude isdn centrale is inmiddels geheel afgekoppeld.

Aansluiting als volgt

ADSL signaal op ADSL
Telefoon op tel 1
fax op tel 2
Lijn aansluiting is niet gebruikt

Firmware version: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 19:17 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Je kan via telefoniebeheer > service & support > Beheer Experia aansluitingen de nummers op de poorten controleren.

Wissel anders eens de nummers op de poorten. Poort 1 is meer geschikt voor een fax dan poort 2. Zit een hardwarematig verschil tussen de 2 poorten.

Een powerdown reset wil ook wel eens helpen.

Uiteraard zijn de wijzigingen geheel voor eigen risico. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 19:26 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Citaat:
Je kan via telefoniebeheer > service & support > Beheer Experia aansluitingen de nummers op de poorten controleren.

Wissel anders eens de nummers op de poorten. Poort 1 is meer geschikt voor een fax dan poort 2. Zit een hardwarematig verschil tussen de 2 poorten.

Dat hebben we ook al gedaan.
Het vervelende is daar, dat ik alleen nummer 1 (tel) op poort 1 kan zetten en nummer 2(fax) op poort 2.

Ik heb géén keuze mogelijkheid om de nummers om te wisselen.

Het lijkt haast wel of er bij hetnet iets fout zit.

Citaat:
Een powerdown reset wil ook wel eens helpen


Als je hiermee bedoelt spanning eraf...... Ja ook al gedaan.
5 minuten spanningsloos.

Ik meen mij te herinneren dat je ook ergens in de EB telefoon settings moet hebben, alleen niet in dit exemplaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 20:38 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
peterv, dit kan je helaas niet zelf instellen via de site of via de webinterface. Het is een bug in de siemens Experiabox wat eigenlijk alleen op te lossen is door een harde reset (niet aan te raden) of de HD te bellen, waarbij zij een ticket voor je aanmaken voor de 2e lijn. Mogelijk dat de 2e lijn de ticket dan weer door zetten naar de 3e lijn, aangezien dit het protocol is van dit probleem.
Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 21:05 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Hey bedankt. Dat wordt dus weer uren lang aan de telefoon.

Het is niet anders :evil:

Lekkrrr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 21:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
peterv schreef:
Hey bedankt. Dat wordt dus weer uren lang aan de telefoon.



Hoeft niet je kunt het ook gewoon nu proberen :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 23:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik heb exact het zelfde probleem.

Bellen naar het nummer wat op Tel-1 zit dan gaat Tel-2 ook over, sterker nog die gaat eerder over.
Bellen naar het nummer op Tel-2 dan gaat alleen Tel-2 over, zoals het hoort.

Is al weken zo en ik kan er wel mee leven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 02:18 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Bij ons staat een fax op lijn 2... Die is vaak sneller dan de telefoon. en omwisselen van de nummers lukt niet GRRRRRRR


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 10:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Waarom lukt het omwisselen van de nummers niet?

Op die site van KPN kan je toch de nummers van Tel-1 en Tel-2 wijzigen?

Ik heb het (nog) niet gedaan omdat ik toch geen fax gebruik maar ik zag dat het omwisselen erg gemakkelijk gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2006 16:18 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Robèrt schreef:
Waarom lukt het omwisselen van de nummers niet?

Op die site van KPN kan je toch de nummers van Tel-1 en Tel-2 wijzigen?

Ik heb het (nog) niet gedaan omdat ik toch geen fax gebruik maar ik zag dat het omwisselen erg gemakkelijk gaat.

Op de beheerpagina van hetnet staat alleen het eerste nummer bij poort 1 en het 2e nummer bij poort 2. Dus niet 2 nummers per poort


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 15:43 
Offline

Geregistreerd: di 23 jan 2007 14:53
Berichten: 4
Hallo zit met het zelfde probleem, heb wel de poorten omgewisseld maar poort 2 blijft weigeren.
Ben al vanaf oktober bezig met hd en is 1 grote wanhoop.
2e nummer wordt gebruikt als fax en is voor bedrijf. En dus al maanden niet te gebruiken.
Waardeloos heb zo'n spijt van deze keuze van het net.
gr. Xipie :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 15:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Het beste is bellen naar de helpdesk en vragen naar de 2e lijns medewerker.

Geheel voor eigen risico kan je ook een harde reset geven en na een half uur pas testen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 17:14 
Offline

Geregistreerd: wo 15 nov 2006 23:34
Berichten: 7
Het blijft vaag met die service

Bij mij is heet ook nog steeds niet opgelost

BALEN VAN DAT DING

Ik denk er serieus over om maar via de kabel te gaan bellen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling