Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 01:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 20:25 
Offline

Geregistreerd: do 30 nov 2006 20:55
Berichten: 1
De installatie van de EB heeft nogal voor problemen gezorgd.
Om kort te zijn, het bleek uiteindelijk dat HetNet een foutieve beveiligingscode had opgestuurd.

Nr 4 van de helpdesk heeft dit gesignaleerd en aangegeven hoe het e.e.a. aan te sluiten op de EB. Dit ziet er nu als volgt uit:

inkomende telefoonlijn is aangesloten op poort DSL van de EB;
huiscentrale (Homevox 1-5N ->geen ISDN) aangesloten op phone 1 van EB;
de splitter is er derhalve tussenuit

Bovenstaande opstelling geeft ons wel de mogelijkheid om te bellen, maar onze telefoons rinkelen niet als wij zelf gebeld worden.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

bvd :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 20:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Klopt het dat de portering reeds een feit is en dat je ISDN centrale niet meer werkt ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 20:34 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
homefox er tussen weg, en telefoon direct op tel1/phone1 aansluiten. Je kan maar 2 telefoons aansluiten, je andere nummers zou je eventueel kunnen doorschakelen, dit kan via mijn gegevens van HetNet.

edit: idd je portering al voltooid? dus je hebt 1368 gebeld en als je ** doet op je telefoon hoor je geen kiestoon meer? Anders moet je er nog een splitter tussen zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 00:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Erik schreef:
de splitter is er derhalve tussenuit

Bovenstaande opstelling geeft ons wel de mogelijkheid om te bellen, maar onze telefoons rinkelen niet als wij zelf gebeld worden


Waarschijnlijk is je nummer nog niet geporteerd.
Oplossing: Splitter er weer tussen. (de nieuw geleverde gebruiken) Tussen de splitter en Experiabox twee kabels aanbrengen. Eén van splitter-modem naar EB-ADSL (de 4 aderige kabel) En één van splitter-telefoon naar EB-lijn. Nu kan je weer gebeld worden.

Als het telefoonnummer geporteerd is dan kan je de splitter er pas tussenuit halen. Of gewoon laten zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Erik schreef:
De installatie van de EB heeft nogal voor problemen gezorgd.
Om kort te zijn, het bleek uiteindelijk dat HetNet een foutieve beveiligingscode had opgestuurd.

Je hebt waarschijnlijk de zwarte SpeedTouch EB gekregen, de WPA-PSK code in de brief van de provider klopt dan niet. Er zit een brief en een sticker in de doos van de EB waarop dit staat aangegeven. Tevens staat ook in de installatie CD-rom duidelijk aangegeven waar je de SSID en encryptiecode kan vinden.

In de gebruikershandleiding die in de doos is bijgeleverd staat duidelijk hoe je de splitter moet aansluiten, zoals Flappie al aangeeft.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling