Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 21:36 

hallo,
wij hebben sinds maandag IPB van het net en het werkt prima, het enigste probleem si dat we soms wel nummer weergave hebben en een andere keer staat er ' externe oproep', hoe komt dit? is dit een bekend probleem? of is dit probleem onbekend?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 21:50 

Kan zijn dat de tegenpartij een onderdrukt nummer heeft?
Dan zie je uiteraard niet het nummer.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 21:56 

nee dat is het niet, het is volledig random, als ik met mijn eigen mobiel ons huisnummer bel, dan krijg ik de ene keer wel het nummer te zien, en de andere keer
externe oproep

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 22:09 

Was bij mij in het begin ook het geval. Na de portering en opvolgende verwijdering van de splitter was dit probleem verdwenen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 22:54 

Toch vreemd dat "iedereen" het steeds over "na de portering" heeft.
Ik, als ex-ISDN-er, kon voor die bewuste portering wel bellen met toestelen aangesloten op de Experia-box maar niet gebeld worden.

Gebeld worden ging alleen maar op mijn oude ISDN toestellen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 23:18 

Bij mij komt het ook voor dat ik zo nu en dan wel en dan weer geen nummer in mijn toestel zie verschijnen als ik gebeld wordt.
Ik heb ook even via de interfase van het modem gekeken, en daar zag ik bij al de telefoonverbindingen (gesprekken) wel het nummer. Dus ook van al de binnenkomende gesprekken.
Ik heb nog niet de splitter er van tussen gehaald, maar zal dit binnekort eens doen.
Mijn telefoontoestel is een dect toestel Panasonic model KX-TCA150EXM
Ik heb met mijn mobiel een test gedaan, en als ik het nummer niet mee stuur krijg ik de tekst "Anonieme Beller". Als ik het nummer wel mee stuur krijg ik soms het nummer en soms zie ik in het display niets verschijnen maar hoor wel de "bel" over gaan. Kan het ook nog zijn dan de Panasonic en SpeedTouch experiabox geen goede combinatie is?
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 07:57 

Dit ligt aan de dec telefoon, niet alle typen werken even goed via internet plus bellen. Ook bij losse nummer weergave app. kan dit optreden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 12:35 

LeoW schreef:
Bij mij komt het ook voor dat ik zo nu en dan wel en dan weer geen nummer in mijn toestel zie verschijnen als ik gebeld wordt.
Ik heb ook even via de interfase van het modem gekeken, en daar zag ik bij al de telefoonverbindingen (gesprekken) wel het nummer. Dus ook van al de binnenkomende gesprekken.
Ik heb nog niet de splitter er van tussen gehaald, maar zal dit binnekort eens doen.
Mijn telefoontoestel is een dect toestel Panasonic model KX-TCA150EXM
Ik heb met mijn mobiel een test gedaan, en als ik het nummer niet mee stuur krijg ik de tekst "Anonieme Beller". Als ik het nummer wel mee stuur krijg ik soms het nummer en soms zie ik in het display niets verschijnen maar hoor wel de "bel" over gaan. Kan het ook nog zijn dan de Panasonic en SpeedTouch experiabox geen goede combinatie is?
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Laat je hem wel lang overgaan een keer of 3? Toen ik de Speedtouch nog had merkte ik wel dat het even duurt voordat hij heel het nummer naar je toestel gestuurd heeft. Als je hem 1x laat rinkelen had ik soms ook halve telefoonnummers :P Dit is een keer of 3 met testen voorgekomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 16:34 

Henk.W schreef:
Dit ligt aan de dec telefoon, niet alle typen werken even goed via internet plus bellen. Ook bij losse nummer weergave app. kan dit optreden.

het helpt als je de flashtijd van het dect-toesten terugzet naar 60.

standaard staat deze namelijk op 100. Heeft te maken met de frequetie waarmee het signaal naar het oplaadunt wordt gestuurd. Deze frequentie kan storen op de experiabox, al komt dit niet vaak voor. Maar het is het proberen waard! Hoe je het kunt veranderen, staat in het boekje die je bij de telefoon hebt gekregen. succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 22:33 

Bedankt voor de tip. Ik zal het eens gaan proberen.
Ik heb vorige week wel de splitter en bijbehorende kabeltjes er van tussen gehaald, en het is me nu niet meer opgevallen dat er geen nummer meer in het display stond.
Wel hoor ik van familie dat er veel echo op de lijn zit.
Dit hoor ik van mensen die nog analoog bellen, maar ook van iemand die met internet en bellen van KPN belt. Deze persoon heeft de Siemens box, ik heb de Thomson box. Ook vallen er steeds kleine fracties in het gesprek weg en is soms heel repeterend zodat er geen moer van te verstaan is. Ik heb dit meerdere keren gehoord, en toen waren er op dat moment aan beide kanten geen computer aan, dus ook geen internet verkeer. Ik heb het ook een keer getest door vanaf mijn werk naar huis te bellen, en de echo is erg aanwezig.
Ik denk dat Voip echt nog in de kinderschoenen staat, en de Experimentbox is nog lang niet uitontwikkeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 00:22 

Robèrt schreef:
Ik, als ex-ISDN-er, kon voor die bewuste portering wel bellen met toestelen aangesloten op de Experia-box maar niet gebeld worden.

M.v.g,
Robèrt

Als je de poort op je vox door had verbonden aan je line-in van je experiabox had je ook gebeld kunnen worden op je telefoon die aangesloten was op je Experiabox ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 11:12 

Poweruser schreef:
Robèrt schreef:

M.v.g,
Robèrt

Als je de poort op je vox door had verbonden aan je line-in van je experiabox had je ook gebeld kunnen worden op je telefoon die aangesloten was op je Experiabox ;)

@poweruser:helaas is dit niet altijd zo.Vorige week ook nog bij iemand met ISDN bellen (in/uit) nog maar even via ISDN laten lopen tot na de portering (controle door HD 2e lijns en alles zou goed zijn).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 19:26 

Poweruser schreef:
Robèrt schreef:

M.v.g,
Robèrt

O.a. de moduvox, duovox en webvox werken niet goed i.c.m. de lijningang van de Siemens box. Met SpeedTouch tot nu toe nog geen problemen geconstateerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:39 

Ik had alleen maar "echte" ISDN toestellen.
Geen Vox of wat dat ook mag zijn mag.

Een ISDN toestel met een RJ-45 past niet op de Siemens EB dacht ik.

Het was voor mij geen probleem dat ik een dag of 7-9 gebeld werd op de ISDN lijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 10:54 

Robèrt schreef:
Ik had alleen maar "echte" ISDN toestellen.
Geen Vox of wat dat ook mag zijn mag.

Een ISDN toestel met een RJ-45 past niet op de Siemens EB dacht ik.

Het was voor mij geen probleem dat ik een dag of 7-9 gebeld werd op de ISDN lijn.

Dat is dan ook het enige alternatief. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]