Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 16:39 

Rene schreef:
Citaat:
Het verwisselen van platform is niet zo gemakkelijk. Eerst moeten alle gegevens verwijderd worden van het ene (Siemens)platform en weer aangemaakt worden in het andere (SpeedTouch)platform.

Is dit niet een zwakke schakel waar iets fout kan gaan ? Zoja, lijkt het mij als klant zijnde beter om met de zelfde modem door te gaan.

Tja als het Siemens modem voor het gros van de problemen zorgt lijkt het mij niet geheel onverstandig omdeze uit te faseren ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 19:35 

ik heb vandaag de zwarte gekregen, verder op het moment niet veel toe te voegen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 17:43 

egbertvernooij schreef:

Ben benieuwd naar je ervaringen !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 17:52 

Maarten schreef:
egbertvernooij schreef:

Ben benieuwd naar je ervaringen !

Wat wil je weten ? Je kan alleen poorten toevoegen voor de rest is hij dichtgetimmerd.

En in het poort assign menu zit een vette bug die je modem web interace laat hangen zodat je hem steeds aan en uit moet zetten. Bug is bevestigd door de 2elijn helpdesk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 22:42 

Citaat:
Wat wil je weten ? Je kan alleen poorten toevoegen voor de rest is hij dichtgetimmerd.

En in het poort assign menu zit een vette bug die je modem web interace laat hangen zodat je hem steeds aan en uit moet zetten. Bug is bevestigd door de 2elijn helpdesk

Kan die bug verholpen worden?

Ps, Kan het zijn dat mijn upload snelheid is afgenomen sinds ik de speedtouch 780 (EB) hebt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 00:49 

Als jij ziet dat hij getraind is omder je normale snelheid zou dat kunnen, maar als je niets vreemds ziet dan hoort het niet.

voor eens 3x de test uit http://www.speedtest.nl en neem daar het gemiddelde is van dan heb je een redelijke indicatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 08:51 

En anders de 100 mb test op BBNed Speedtest.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 10:10 

Maarten schreef:

Die is toch alleen voor download? Vandaar dat ik aangaf dat hij speedtest 3x moest doen (is een beetje instabiele meting)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 11:52 

wopper schreef:
Maarten schreef:

Die is toch alleen voor download? Vandaar dat ik aangaf dat hij speedtest 3x moest doen (is een beetje instabiele meting)

Klopt maar een download op bijv speetest is wel erg weinig en zegt mi niet struktureel iets over je download.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 13:27 

nee ik zit op download van om en nabij de 400 op de speedtest site. Ik moet alleen bekennen dat newsleecher enzo toch worden geknepen, als er iemand is die weet hoe je dat kunt omzeilen hoor ik het graag., Newsleecher om en nabij de 250 kbs max

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 13:29 

Tja een van de opties is een payservertje nemen :?: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 13:35 

Maarten schreef:
Tja een van de opties is een payservertje nemen :?: :!:

Worden die niet geknepen dan ????

Maar dan nog, ik heb al eens eerder aangegeven dat ik het niet "erg" vind. in die zin, ze moeten wel doen wat ze beloven. Maar of mijn pc nu een uurtje langer of korter draait maakt mij niet zo heel veel uit. Het is puur hobby/prive gebruik, ik doe niets voor anderen waar ik iets aan verdien dus is snelheid minder belangrijk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 22:25 

Na 3 keer testen bij speedtest is mijn download: 2479 kbps
Upload: 150 kbps

En het was eerst altijd rond deze snelheid; download: 4100 kbps +/-
Upload: 240 kbps +/-

Ligt dit nu aan het feit dat ik over ben gestapt van Hetnet snelsurfen naar Hetnet snelsurfenplus bellen? Of ligt dit aan de experia box. Ik hoop dat jullie mij meer helderheid kunnen geven.

Nog iets anders, als ik bij de speedtouch modem een verbindings controle doe, staat er bij resultaten; INTERNET - een Rood kruis met dit erachter-->Verbinding naar gateway (195.xxx.xxx.x)

Dsl, ATM, PPP en IP zijn allemaal met een groene V aangegeven dus is goed. Moet ik dit oplossen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 02:45 

Nee, dit kun je niet oplossen.

Ik heb van KPN begrepen dat de Experiabox pingt naar de gateway. De gateway is echter zo ingesteld dat op een ping niet reageert; hij geeft geen antwoord. Omdat de Experiabox geen antwoord krijgt, denkt ie dat er iets mis is met de gateway en genereert vervolgens een rood kruis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 17:46 
Marcel schreef:
jwagenaar schreef:
is het niet zo dat de speedtouch van een ander platform binnen kpn gebruik maakt als de siemens?

Dat klopt, er worden twee verschillende TSM platformen gebruikt. Dat is ook logisch, omdat de webinterface verschillend is tussen die twee.

heeft niks met de webinterface van de modems te maken, hier gaat het om de ene platform gebruikt telnet en de andere tr69 protocol.
Maar omruilen van boxen en platform is geen enkel probleem als modem 1.40 firmware heeft kan hij zo overgezet worden binnen een paar min.
dus er kan overgeschakeld tussen 2 siemens platformen. :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]