Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 07:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het Net van KPN
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 19:06 

Afgelopen zaterdagavond op een verjaardag werd mij verteld dat het Net van KPN is. Dat trok ik in twijfel, volgens mij is het een opzich staande provider maar connected door KPN, zoals er meer providers connected zijn door KPN.
Of is Het Net nu wel van KPN? Vanwaar dan die enorme prijsverschillen?

Laatst bijgewerkt door Moroni op ma 16 okt 2006 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 19:09 
Erelid

Het Net/Planet is allemaal KPN. Prijsverschil inderdaad maar dat haalt Het Net weer terug met de dure helpdesk a 45 cent per minuut.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 19:16 

Ik vraag mij af hoevaak je de helpdeks nodig hebt?
Zit het hem alleen maar daarin dan is het toch zeker het overwegen waard over te stappen naar Het Net, scheelt nog al wat in de prijs!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 19:17 
Erelid

Mee eens maar kijk ook eens naar de upload snelheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 20:19 
Site Admin

je zal hetnet als een soort prijsvechter moeten zien. lagere kosten, maar ... als er problemen zijn en er moet gebeld worden naar de helpdesk dan gaat de meter lopen.
blijft dus een persoonlijke afwachting.

Profiel  

Berichttitel: Re: Het Net van KPN
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 21:57 

Moroni schreef:
Afgelopen zaterdagavond op een verjaardag werd mij verteld dat het Net van KPN is. Dat trok ik in twijfel, volgens mij is het een opzich staande provider maar connected door KPN, zoals er meer providers connected zijn door KPN.
Of is Het Net nu wel van KPN? Vanwaar dan die enorme prijsverschillen?

Is gewoon allemaal 1 pot nat..het is gewoon een dochter van KPN, net zoals Planet,xs4all enz enz.

Ja, de helpdesk is idd duur maar KPN zelf heeft een (ies graties)storingsnummer waarbij je als je wat aandringt toch bij de helpdesk van HetNet(Net Niet inderdaad!) kan komen wat je dus niks kost......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2006 22:51 
Site Admin

@pinolief: jouw afkeur voor hetnet is nu wel bekend. om nu naast je melding in het onderschrift, ook in de bijdrages hierop te blijven hameren levert geen verdere bijdrage. kortom, vriendelijk verzoek dit te staken in de bijdrages.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 10:22 

Willy schreef:
Het Net/Planet is allemaal KPN. Prijsverschil inderdaad maar dat haalt Het Net weer terug met de dure helpdesk a 45 cent per minuut.

Je belt alleen een ander nummer, maar tis dezelfde helpdesk met dezelfde mensen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 08:33 

Als ik naar de site kijk van Het Net lopen de rillingen me over de rug, wat een reclame. Ik vraag mij toch nog steeds af hoe het kan dat Het Net zoveel goedkoper is en dat zal hem denk ik heus niet zitten in de kosten van de helpdesk, die zal heus niet meer gebeld worden dan dat je KPN belt, of ben ik nou te naiëf?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 09:31 

Moroni schreef:
Als ik naar de site kijk van Het Net lopen de rillingen me over de rug, wat een reclame. Ik vraag mij toch nog steeds af hoe het kan dat Het Net zoveel goedkoper is en dat zal hem denk ik heus niet zitten in de kosten van de helpdesk, die zal heus niet meer gebeld worden dan dat je KPN belt, of ben ik nou te naiëf?

Het is een strategie van KPN met verschillende "levels" waarbij HetNet een andere plaats heeft dan KPNPlanet en Planet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 15:17 

Wil je daar mee zeggen dat degene die KPN (ipv planet en Het Net) gebruiken het beter voor elkaar hebben?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 16:52 

Moroni schreef:
Wil je daar mee zeggen dat degene die KPN (ipv planet en Het Net) gebruiken het beter voor elkaar hebben?

Nee zeker niet, maar zoals iemand hierboven zei: een prijsvechter.

Neem eens de volgende providers:

XS4ALL - Dochter van KPN, maar niet zoals Planet en HetNet zo gekoppeld aan KPN dat ze geen eigen producten mogen leveren.

Planet: Dochter van KPN (soms denk ik gewoon KPN) leverd zelfde producten iets betere service en zit helemaal vast aan KPN.

HetNet: Simpel weg de easyjet van ADSL/VoIP, weinig service maar wel de kwaliteit van KPN. (EasyJet: Weinig service maar wel de kwaliteit van Boeing ;) - Is maar voorbeeld). En de upload is laag, ik denk wel eens dat je het meeste voor upload betaald, terwijl ik juist zit te wachten op een ADSL/VoIP lijn met bijv 6mb up en down.

Zo zie ik het. en met de helpdesk: als je het slim speeld kom je er ook via andere (goedkopere) nummers.

HetNet op zich, want daar ging de vraag ook over is een goede provider, er zullen altijd mensen tussen zitten die er slechte mee hebben. Heb al veel IPB's van HetNet aangelegt, gewoon EB aansluiten en hardereset geven en alles werkt. doe ik al vanaf het begin en nooit problemen mee gehad. Ook nog nooit een ipb aansluiting van HetNet gehad die niet werkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 21:58 

Moroni schreef:

Nee absoluut niet maar de voorwaarden zijn wel anders en die zijn soms niet onbelangerijk toch ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 23:23 

Tja, dan blijft de persoonlijke keus over zou ik zeggen en de degene met de meeste aandacht want ik zie Het Nert het meest aan de weg timmeren met hun product.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 09:54 
Site Admin

Moroni schreef:
Tja, dan blijft de persoonlijke keus over zou ik zeggen en de degene met de meeste aandacht want ik zie Het Nert het meest aan de weg timmeren met hun product.

ben dan toch benieuwd wat dat getimmer inhoudt :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]