Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 01:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006 21:08 

Sinds enkele dagen de box aangesloten, wel kiestoon maar kan geen verbinding maken, dus ook niet met 1368.Gebeld worden lukt wel, surfen draadloos gaat prima
Gratis helpdesk gebeld van kpn ,volgens monteur kan inbelnummer overbelast zijn, maar ik kan ook geen anderen bellen.Moet dit wel kunnen als je nog niet geactiveerd bent?
Hij heeft mijn vaste nummer en mijn 06 genoteerd en ik zal teruggebeld worden door monteur die mijn probleem op kan lossen. Ben benieuwd !
Heeft er nog iemand suggesties? Alles is goed aangesloten en de groene lampjes branden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 08:39 

Heb je een isdn aansluiting of analoog ? Gebruik je een Dect toestel of een gewoon toestel.Eea wel goed aangesloten neem ik aan !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 10:27 

Owh help je hebt precies hetzelfde als mij! Je VOIP verkeer werkt niet en hierdoor kan je niet uitbellen. En de helpdesk, niet gehinderd door enige kennis, zegt dan "wachten want zo gaat het werken bij portering" Dat kan je dus vergeten want na je portering ben je helemaal VOIP en tja vOIP werkte niet.

Wat bij mij de oplossing was, het syncen van het modem, dan duwen ze de configuratie er weer in. Maar totaal 1.5 week zonder gezeten.

Maandag krijg ik een nieuw modem omdat hij bij uitzetten of resets nog steeds zijn VOIP gegevens kwijt is.

Je hebt gok ik een zwart modem? Ik heb een POTS lijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 12:30 

broulond schreef:
Sinds enkele dagen de box aangesloten, wel kiestoon maar kan geen verbinding maken, dus ook niet met 1368.Gebeld worden lukt wel, surfen draadloos gaat prima
Gratis helpdesk gebeld van kpn ,volgens monteur kan inbelnummer overbelast zijn, maar ik kan ook geen anderen bellen.Moet dit wel kunnen als je nog niet geactiveerd bent?
Hij heeft mijn vaste nummer en mijn 06 genoteerd en ik zal teruggebeld worden door monteur die mijn probleem op kan lossen. Ben benieuwd !
Heeft er nog iemand suggesties? Alles is goed aangesloten en de groene lampjes branden.

Zie ook viewtopic.php?t=1341

Je hebt volgens mij een zwarte SpeedTouch Experiabox. Het enige wat je kan doen is een harde reset geven. Dit doe je door de resettoets ingedrukt houden totdat de lampjes achterop de EB gaan branden. De SpeedTouch gaat nu opnieuw jouw gegevens ophalen bij de KPN servers. De SpeedTouch gaat zichzelf dan na een tijdje opnieuw 1 of 2 keer resetten. Wacht ongeveer een half uur voordat je 1368 belt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 12:45 

Jeps maar bij mij werkt dat niet, als je op de verborgen pagina kijkt van SIP dan zie je ook niet mijn 0174 nr staan. Als hij goed geregistreerd is wel.

Maar wie weet lukt het hem wel met een reset, laat het maar weten.

Je moet hem +/- 15sec vasthouden tot je de KLIK hoort dan loslaten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 12:56 

Bedankt alvast voor de reacties, heb de reset uitgevoerd en wacht nu een halfuur.Het zal me benieuwen!
Ik ben niet zo'n digibeet, dus de geheime pagina van de SIP is mij onbekend. Ik wacht eerst even of de reset de oplossing geeft, en anders ga ik me daarin verdiepen. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 13:31 

Het werkt !!!!
Na 2 dagen aanklooien kon ik inbellen en nu kan ik bellen en gebeld worden !Ik had al een paar keer een reset gedaan, maar ik wist niet dat er aan de achterkant lampjes moesten gaan branden en dat ik een klik moest horen.Ik gebuikte er een hele kleine schroevendraaier voor die blijkbaar naast het knopje terechtkwam.Jammer dat de handleiding dat niet aangeeft.Gelukkig zijn er behulpzame meedenkers :lol:
Dus nogmaals: bedankt ! namens een blije dame (met blonde lokjes). :wink:

gelukkig zijn er behulpzame mensen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2006 13:38 

Bedankt voor de terugkoppeling dat het werkt. 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]