Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 22:21 

Hallo,

Dit is voor de eerste keer dat ik bij jullie te raden wilt gaan en ik wil heel graag van jullie weten hoe jullie denken over de werkwijze bij HetNet.

Ik zelf heb inmiddels al enige informatie afgegeven bij het TV programma Rader in de hoop dat zij enige aandacht willen schenken aan de werkwijze bij HetNet.

Wat mij het meest tegen staat is het feit dat we lang moeten wachten op de helpdesk kosten rijzen de pan uit. Als je denkt dat je op de juiste wijze geholpen wordt, kom je meestal bedrogen uit, want de 1ste lijn weet meestal niet het probleem op te lossen, antwoord: ik ga voor u een nieuw wachtwoord aanmaken, conclusie vijf dagen wachten om te kunnen internetten. enz, enz.

Dit is maar één voorbeeld, zo heb ik er nog wel een paar.

Wat ik graag zou willen is het volgende: Hebben jullie ook zo'n slechte ervaring met HetNet, schrijf mij hierover, dan ga ik dit bundelen en wil dit graag deponeren in Amersfoort bij HetNet en misschien ook wel bij het TV programma Radar. Bij UPC waren ze echt niet blij dat zij zo vaak op TV zijn geweest met negative informatie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 23:13 

Zelf ben ik al jaren hetnet klant. Zat met de analoge lijn en ADSL ook bij hetnet. Dit leverde nooit problemen op. Sindskort beschik ik over surfen en bellen van hetnet. waar ik wel wat kritiek puntjes op heb.

Als eerste vind ik de verhouding van hetnet niet kloppen. (1500/256) dit is bij de meeste veel hoger (1500/512) Wat mij ook opviel is dat zij vertellen dat je die snelheid hebt. terwijl dit helemaal niet zo is. Ik heb dit eens getest en kwam op hooguit 1200/200 uit. Ben eens in de papieren gaan neuzen bleek dat ik niet eens die snelheid besteld had maar 4000/256. Heb ik met hetnet gebeld moest ik inderdaad heel lang wachten op en duur kreeg ik iemand aan de lijn die toegaf dat het probleem wel vaker voorkwam. Er is mij wel verteld dat ik niet betaal voor de hogere snelheid maar voor de de snelheid die ik nu heb (1500/256) Op en duur kreeg ik een telefoonrekening waar ook de enorme kosten die je betaald voor de helpdesk van hetnet. wat maar liefs 0,45 cent per minuut is. vind ik gewoon schandalig.

Toen in de experiabox in huis kreeg was het aansluiten geen probleem. Maar bij het connecten van de pc met de experiabox was één grote elende. er werd vermeld dat alleen bepaalde kaarten ondersteud werd door hetnet. Over die kaarten beschikte ik niet maar over na mijn idee betere kaarten. De helpdesk wou mij niet helpen omdat ik niet over de door hun aangewezen kaarten beschikte. Na lang zoeken en informatie vragen bij computerwinkels was dat probleem opgelost. en had ik internet verbinding via alle computers

Na 3weken kan ik pas zeggen van het loopt goed, nu wachten op de rekening ofdat wel allemaal klopt.

vriendelijke groet,
Martijn v. Eerden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 00:32 
Site Admin

martijn, even een paar opmerkingen.
bij abonnementen is de verhouding 1500/256 veel meer voor de handliggend dan 1500/512. ben benieuwd welke providers deze verhouding dan wel hebben. hierbij moet je natuurlijk wel de prijs in ogenschouw nemen.
dat je bij 1500/512 in de praktijk 1200/200 haalt is normaal; 1500/512 zijn waardes die je nooit in z'n geheel zal halen. er is altijd sprake va verlies van circa 10-15% (soms iets meer soms iets minder) en de afstand wijkcentrale - woonaansluiting.

over het niet ondersteunen van netwerkkaarten en de kosten van de helpdesk. denk dat mensen meer onderzoek zullen moeten doen voor ze een keuze maken. deze info kan men voor de bestelling van het pakket op het internet vinden. dan zal men ook zien dat dezelfde pakketten van kpn en planet duurder zijn met lagere belkosten. terwijl hetnet lage abonnementskosten heeft met hoge belkosten.
tot slot: ben het natuurlijk wel met je eens dat zaken bij hetnet zeker (nog) niet goed geregeld zijn en daar zal men snel werk van moeten maken. daarnaast denk ik dat leveranciers bij de ondersteuning naar klanten onderscheid moet maken tussen niet functioneren van pakketten en het niet functioneren van aan te koppelen apparaten. dat voor dat laatste een vergoeding moet worden betaald lijkt mij logisch.

Profiel  

Berichttitel: 'Mijn' EB
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:46 

Ha lui,

Ik heb al enige tijd de EB in huis (aug). Ik ben nog niet erg tevreden.
Los van het feit dat ik nog steeds niet mijn telefoniegegevens kan beheren, spreken KPN en HetNet elkaar steeds tegen. Ik kreeg na veel bellen met de helpdesk 1 keer 45,- euro terug. Echter het gesprek waarin dat werd toegezegd koste uiteindelijk bijna 26,- euro. Hierover heb ik wel weer mailtjes verzonden maar hoor niets meer. Het komt ook nog steeds voor dat tijdens een telefoongesprek de verbinding verbroken wordt.
:) NEE DUS :(

Groetjes,
Peet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 00:08 

Heb je het activatietraject voor het aanmelden van IPB bij HetNet nogmaals uitgevoerd? Zit de EB rechtstreeks op de ISRA?

Profiel  

Berichttitel: ISRA punt
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 22:26 

Marcel schreef:
Heb je het activatietraject voor het aanmelden van IPB bij HetNet nogmaals uitgevoerd? Zit de EB rechtstreeks op de ISRA?

Dat vergat ik dus ff. Ik heb vanaf het ISRA punt (bij mij zit dat nog in de woonkamer), alles 1 op 1 doorgezet naar boven (één etage). Hier hangt mij EB. Vandaar loopt alles naar overige vaste en draadloze telefonie.
Mijn v40 heb ik niet standaard aan de Tel1 hangen, omdat ik die ervan verdenk stiekem de verbinding VOIP te verbreken.

Groetjes,
Peet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 00:52 

Ik zou toch de EB rechtstreeks op de ISRA aansluiten en dan nogmaals de VRS-call(1368) doen en de activatieprocedure herhalen. Daarna moet je gewoon in telefoniebeheer kunnen komen.

Werkt dat niet dan moet je een monteur laten komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 22:54 

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik nu een knuppel in het hoenderhok zal gooien, maar ik waag het er toch op.

Misschien ben ik wel te vroeg met deze informatie, maar dat zie ik dan later wel.

Mijn verhouding met HetNet liep erg stroef tot voor een week geleden, maar dat is nu naar ik hoop verleden tijd. Waarom dan nu zo ineens die ommekeer. Sinds een paar weken hebben wij Surfen en Bellen, maar als de verbinding niet tot stand kan komen met de normale telefoon, moest ik helaas grijpen naar mijn GSM.

De laatste keer heb ik helaas met mijn GSM een gesprek gehad met een helpdesk medewerker en uiteindelijk werd het gesprek na 30 minuten beeindigd. Kosten plaatje van ongeveer 46 euro. Dit heb ik aangegeven bij de afdeling klachten en zij hebben nu besloten om dit bedrag terug te storten op mijn rekening

Dit kan misschien voor een ieder een mogelijkheid zijn om met uw klacht op de juiste plaats bij HetNet ook te komen tot misschien zo'n oplossing zoals dat bij mij is gebeurd.

Ook hier plaats ik graag de volgende tip: Als het gaat om de verbinding (telefoon of ADSL signaal) neem dan contact op met KPN gratis nummer 0800-0407.

Gr.
Kees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 00:59 

Voor mij is het vrij duidelijk.
HetNet is het NetNiet en zodra het jaar voorbij is zeg ik het weer op.
Ik ga weer gewoon terug naar analoog bellen met adsl bij "toegang voor iedereen""

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 10:55 

Ik denk dat het IPB er over een jaar of twee heel anders uit zal zien.De reden voor veel mensen is kostenreductie,maar vergeet niet dat bij adsl in het begin ook soortgelijke problemen waren die wellicht met een beperkte groep niet naar boven zijn gekomen maar bij breed gebruik wel zichtbaar worden.Het produkt is nog niet "volwassen" en als je daar last van hebt is het idd uitermate vervelend.

Profiel  

Berichttitel: hetnet
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 16:34 

hallo allemaal,

ik heb ook aan trosradar informatie gegeven over hetnet.
door fouten in de factuur(die ik niet kan lezen!) wil hetnet dat ik ga bellen met dat € 0,45 p/m nummer. never nooit.

ik heb hetnet niet nodig voor instellingen e.d ,maar als zij hun factuur niet normaal kunnen produceren,zodat iedereen het kan lezen is dat niet mijn pakkie an.

ik heb onbeperkt bellen erbij genomen voor € 10,- per maand. maar ik betaal gewoon voor mijn bellen!! behalve uiteraard 0900 nummers(heb ik geblokkeerd) en 06 nummers.

ja kom daar maar eens uit !! ik ben nu duurder uit toen ik adsl en een abo bij kpn had.

wie heeft hiermee ook problemen?

gr

henk geluk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]