Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 14:51 

Zit met het volgende probleem:

Bij me broer moest ik de Experiabox installeren, het internet alleen, de rest had hij al voor elkaar. Hij heeft alles netjes in de meterkast weggewerkt, allemaal goed. De telefoon doet het ook (niet altijd even goed) maar goed. Dus ik ging aan de slag om internet te installeren voor hem. Dacht het even in een uurtje te doen, maar tot op heden is het nog niet gelukt.
In de meterkast heeft hij de EB gehangen, maar daar zit wel de splitter aan (las dat dat wellicht niet meer noodzakelijk is). In eerste instantie wil ik het internet bedraad hebben, omdat ik dan in de box zelf voor de draadloze variant WEP kan kiezen ipv WPA, want het draadloze netwerkkaartje wat hij heeft ondersteunt geen WPA. Maar ik krijg het dus niet aan de gang. Alle lampjes branden wel, en met de installatie met cd zegt hij ook dat het allemaal voltooid is, maar krijg gewoon geen verbinding. Krijg enkel de headers in de bovenste blauwe balk van IE, meer niet. Gisteravond net een halve google en marktplaats pagina, maar meer ook niet. Waar kan het aan liggen??? Moet ik eerst eens proberen zonder splitter??
Hoor het graag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 14:59 
Site Admin

zorg eerst dat je met een netwerkkabel aan de pc contact maakt met de eb om de aanpassing van de sleutel te doen. tevens zou het internet met deze vaste kabel het gewoon moeten doen.
zet voor het gemak tijdelijk even het zenden van ssid aan (webinterface eb onder kopje wireless). probeer een verbinding te maken met het wireless netwerk. let op dat je de juiste sleutel invoer. maak voor deze keuze of gebruik van de software van de netwerkkaart of het windowsprogramma (zie genoeg voorbeelden in het forum).
mocht de verbinding niet lukken of elke keer wegvallen. zet het kanaal in de eb dan vast ipv automatisch. pas dit ook aan op de wireless netwerkkaart.
als alles goed werkt kan het zenden weer uitgezet worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 15:08 

dat is ook het probleem, ik kan niet met een kabel ertussen contact maken met de EB. Dan type ik 192.168.2.1 in, zie dat ie verbinding maakt (header in de balk) maar daar blijft het bij. Is het misschien verstandig om een harde reset uit te voeren?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 15:11 
Site Admin

wees altijd voorzichtig met een harde reset. welke lampjes branden allemaal.
sluit de netwerkkabel tijdelijk eens aan en geeft de netwerkkaart tijdelijk een vast nummer.
ipnr 192.168.2.254
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 16:08 

dat zal ik straks eens proberen. (zit nu op het werk)
Maar ik kom dus nu ook niet in de webinterface van de EB. Misschien met de handmatige instelling wel...
De volgende lampjes branden:
Power
ADSL
Netwerk (1)
WiFi

(VoIp weet ik niet)

Hoop echt dat ik het straks aan de gang krijg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 18:21 

Het is opgelost, internet nu draadloos! De (bedrade) netwerkkaart was gaar. Even een andere eringezet en voila, kon zo internetten en de EB configureren. Bedankt voor de snelle reacties, me broer is ook super blij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2006 20:03 
Site Admin

bedankt voor de terugkoppeling en succes ermee.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]