Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 12:34 

Ik gebruik al snelsurfen bij HetNet en overweeg nu mijn abonnement per januari weer verlengd moet worden over te stappen naar Surfenenbellen of naar de kabel (volledig pakket)
In maart dit jaar deelde HetNet mij mee dat het nog niet zinvol was om over te stappen naar SurfenenBellen omdat er nog te veel problemen zouden zijn.
Hoe staat het er nu voor. Is de techniek en de bijbehorende software inmiddels betrouwbaar genoeg of zijn er nog (veel) problemen ?
Mijn abonnement loopt per half januari as af, dus ik moet voor half december een keus maken
groet
Gijs

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 08:19 

Storingen en wat kleine problemen zijn er overal bij iedere provider, en het afhandelen tja daar zitten ook overal problemen bij de providers.

Maar kijk eens rond bij andere providers, het kan je veel geld besparen. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 12:03 

Henk bedankt voor je antwoord. Natuurlijk kan ik rondkijken naar mogelijk 'goedkopere' aanbieders, maar mijn vraag was meer gericht op of de kinderziektes bij SurfenenBellen er nu uit zijn. Nog geen halfjaar geleden waren de problemen dagelijks op het nieuws en op de discussieprogramma's op tv. KPN beloofde toen beterschap en het zou allemaal beter gaan worden.
Mijn vraag is of het nu echt beter dan pakweg een halfjaar terug is of is er een erg goede doofpot gecreeerd.
Bovendien heb ik max 5 homepages in gebruik bij HetNet en er zijn maar weinig andere providers die dit kunnen leveren.

Ik heb even gekeken bij Xs4all die ook VOIP aanbieden, maar er tegelijkertijd op hun site bij zeggen dat de kwaliteit van VOIP niet te garanderen is.
Kunnen InternetPlusBellen en SurfenenBellen notabene ook uit de KPN stal dat dan wel garanderen en zoja hoe kan dat dan ?
Maw kan ik beter mijn harde koperverbinding houden of is VOIP kwalitatief gezond genoeg ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 13:18 

Volgens mij is de grote storm van klachten wel voorbij.

Hier op het forum is zeker geen sprake van welke doofpot dan ook maar het aantal klachten s ook hier flink afgenomen.

Heb je 5 echte complete homepages?
Is dat wel correct?
Of zijn het er 5 van 10Mb terwijl andere providers er 1 van 50Mb aanbieden.

Overigens zijn homepages best leuk maar een hostingabonnement met eigen site is veel leuker.... 8)
(kost ook nog eens weinig en heb je eigen mail-adressen)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 13:30 

Nee begrijp me niet verkeerd, ik verwijt het forum geen doofpot gedrag. Het kan zijn dat betrokken providers door goede PR de zaak versluieren. Vandaar dat ik in een gebruikersforum deze vraag stel

Ja ik heb bij HetNet 5 e-mail adressen met elke een eigen home page van 22 MB dus totaal 110 MB. Ik heb er overigens maar 3 in gebruik voor diverse hobbies

En aan één daarvan heb ik tot nu toe bij een hostingprovider een domeinnaam geregistreerd en geredirect naar mijn homepage. De andere twee zijn pure homepages.
Het hebben van een eigen webpages is weliswaar leuk, maar ook kostbaarder. Daarnaast blijft dan gewoon nog surfen en een eigen e-mail adres noodzakelijk.

Heb je ook een mening over het laatste deel van mijn vraag ten aanzien van de kwaliteit van de KPN VOIP producten omdat Xs4all aangeeft dat de
kwaliteit van VOIP te wensen over kan laten. Hoe is dat bij Surfenenbellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 14:03 

Dat er hier op het forum geen doofpot zou zijn had ik goed begrepen uit je woorden, ik wilde het alleen nog eens benadrukken.

Hoe het precies zit met VOIP bij Xs4All weet in niet precies.
Als dat product ONLY heet dan zou ik oppassen.
Als je in de xs4all nieuwsgroepen leest over ONLY dan giert het van de klachten.
Vooral snelheidsproblemen in het weekeinde en weet ik wat nog meer.

Nogmaals, ik weet niet of ONLY en VOIP het zelfde is bij xs4all.

Ik weet wel dat een kennis van mij na het zien van mijn UPC verhaal per direct overtstapte van xs4all naar UPC.....
Hij bespaarde ruim 500 euro per jaar.

Dat van die homepage ruimte klinkt leuk.
Zou ik dat bij Planet ook nog hebben vraag ik me af?
Hoewel ze daar mijn e-mail only abonnement hebben verkl**id..... :(

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 14:35 

http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/verschillen.php zegt over het aantal homepages:
Het product IPB is voor alle drie providers (KPN, Hetnet en Planet) hetzelfde met wat kleine verschillen in de extra diensten. De bij mij bekende verschillen staan hieronder. Deze TS zal zich verder voornamelijk richten op IPB van KPN. Daarmee wil ik zeggen dat de verschillende abbonementen en prijzen van KPN gemeld worden. Tevens staat hieronder een klein stukje over Slim.

Verschillen bij Planet ten opzichte van KPN

* Bij Planet is de homepageruimte 50MB ipv 25MB zoals bij KPN.
* Bij Planet Economy is alleen de Spamfilter gratis. Bij Planet Standard is ook de VirusScanner gratis. Vanaf Planet Comfort is alles gratis. Bij KPN zijn de 'E-mail VirusScanner en de Email Spam Filter' bij alle abbo's gratis.

Verschillen bij Hetnet ten opzichte van KPN

* Bij Hetnet is de homepageruimte 22MB ipv 25MB zoals bij KPN.
* Bij Hetnet heb je per emailadres 1 homepage ipv 1 per abbo zoals bij KPN.
* Bij Hetnet heb je 5 emailboxen ipv 4 zoals bij KPN.
* Bij Hetnet is het niet mogelijk 2 normale nummers te nemen (geografisch).
* Bij Hetnet moet je betalen voor de 'E-mail VirusScanner', bij KPN is dit gratis.
* Bij Hetnet Instap Surfen moet je na 6 maanden betalen voor de 'Email Spam Filter'.
* De snelheden van de abbo's zijn anders. Daar tegenover staat dat Hetnet iets goedkoper is.
* Hetnet klanten 1368 moeten bellen om te activeren ipv 1369 zoals bij KPN/Planet.
* Bij Hetnet is geen mogelijkheid om te kiezen voor Belonbeperkt avond. en weekend het is dus 'belonbeperktaltijd' of helemaal niets.

Dit is wat Xs4all zegt op http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/verschillen.php

Kwaliteit

Bellen van XS4ALL is een best-effort dienst. De kwaliteit en beschikbaarheid van de achterliggende VoIP-techniek is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder de kwaliteit van uw internetverbinding. Daarnaast kan het voorkomen dat specifieke bestemmingen niet bereikbaar zijn. Als u sterk afhankelijk bent van een telefoonaansluiting, adviseert XS4ALL dat u over een alternatieve telefoonverbinding beschikt. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon of het goedkoopste vaste telefoonabonnement.

maw neem er maar een gewoon KPN abonnement naast. geldt dat ook voor SurfenenBellen gebaseerd op dezelfde techniek ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 15:19 

[quote="Gijs]
maw neem er maar een gewoon KPN abonnement naast. geldt dat ook voor SurfenenBellen gebaseerd op dezelfde techniek ?[/quote]

Het staat er echt met zoveel woorden....

Het gewone ouderwetse telefoonsysteem valt zelden tot nooit uit.
Ik heb een jaarlang IPB gehad en dat is ook niet uitgevallen.
Het zal maar net tijdens een noodgeval gebeuren....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]