Na eindeloos bellen met Helpdesk lijkt er een eind aan mijn problemen gekomen te zijn. Zie ook mijn topic problemen met bellen en gebeld worden. Ik had namelijk de volgende problemen.
1. Verbinding viel soms na enkele minuten weg
2. Bij bellen naar iemand ging de beltoon niet over, lijn was dood.
3. Bij een gesprek soms een ratelende stem.
4. Eerste twee seconden hoorde je de andere kant niet praten, of zij hoorden jou niet. (Een bekend probleem bij de helpdesk)
Ik had een SX552 grijze Experiabox. Er is een monteur geweest, die alles gecontroleerd heeft. De Experiabox + voeding vervangen, maar geen resultaat.
Het probleem wat de monteur ontdekte was het grote verschil bij het uitgangsvermogen van de ADSL lijn tussen downstream (19dBm) en upstream (5 dBm). Hier mag normaal geen of een paar dBm verschil inzitten. Dit zou de oorzaak van mijn problemen zijn.
Dinsdag door Helpdesk teruggebeld, dat volgens hen de voedingsadapter toch de boosdoener was.
Er zou mij een nieuwe adapter toegestuurd worden. Vrijdag 16 februari een compleet interplusbellenpakket ontvangen met een speedtouch 780i.
Deze moest ik vervangen met de Siemens SX552. De adapter van de speedtouch is trouwens 18Volt 1A.
Aansluiting verliep redelijk alleen de telefonie werkte niet, wel internet(surfen). Dit is ook redelijk snel door helpdesk opgelost. Er moesten toch instellingen veranderd worden (IP adres, MAC adres).
Tot nu toe lijkt alles goed te werken (snel afkloppen).
Een lang verhaal, maar de bedoeling om aan te geven dat bij mij tot nu toe een Speedtouch 780I wonderen deed.