Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 01:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: lampjes op het modem
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 12:13 

hallo,

ik heb het speedtouch modem en heb dat vanochtend aangesloten. Lekker makkelijk dacht ik.

Het probleem is dat het powerlampje amberkleurig brand en het ethernetlampje groen knippert. Ik even wachten (20 min) situatie hetzelfde..ik resetten, situatie hetzelfde. Ik bellen met de helpdesk...die wisten het niet en zouden het doorgeven.

Aub drie dagen wachten....Nu is dat geen probleem omdat mijn planetabbo nog loopt tot 22-12.

Weet een van jullie de betekenis van de lampjes. Ik bedoel ik weet ook wel dat het oranje (volgens mij echt amber)lampje BootP fase is maar wat dat is wisten ze ook niet, en ik ook niet

alvast bedankt en ik hou jullie iig op de hoogte

egbert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 12:51 

Tja het kan tot een half uur duren voordat hij zijn gehele configuratie heeft gedownload. Echter hoort het lampje dan groen te branden (opgestart)

Denk dat jouw modem een verkeerde config heeft en dus niet wil starten (booten) ik heb zo'n vermoeden als de 2e lijns de configuratie er ook niet in krijgt je voor een nieuw modem zal moeten pleiten.

Zou hem gewoon even een uurtje met rust laten volledig aangesloten en aangeschakeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 12:59 

wopper schreef:
Tja het kan tot een half uur duren voordat hij zijn gehele configuratie heeft gedownload. Echter hoort het lampje dan groen te branden (opgestart)

Denk dat jouw modem een verkeerde config heeft en dus niet wil starten (booten) ik heb zo'n vermoeden als de 2e lijns de configuratie er ook niet in krijgt je voor een nieuw modem zal moeten pleiten.

Zou hem gewoon even een uurtje met rust laten volledig aangesloten en aangeschakeld.

dat zal ik idd straks proberen. Nu staat ie alleen aangesloten op 230 volt, ik had de DSL lijn nodig voor planet om de experts hier op te zoeken :wink:
Overigens staat ie nu hetzelfde dus power amber aan en groen ethernet knippert verder alles uit. Vanmiddag is er niemand thuis en dan kan op het gemakje de DSL worden omgezet zodat ie een paar uur kan "hangen" misschien wel letterlijk en figuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:01 

Als je in de wachrij zit en je Speedtouch moet ook nog eens zijn scripts laden dan kan het wel even duren.Maar dat zijn geen uren ! Kun je aangeven wat exact aan is en in welke kleur ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:19 

egbertvernooij schreef:
wopper schreef:

dat zal ik idd straks proberen. Nu staat ie alleen aangesloten op 230 volt, ik had de DSL lijn nodig voor planet om de experts hier op te zoeken :wink:
Overigens staat ie nu hetzelfde dus power amber aan en groen ethernet knippert verder alles uit. Vanmiddag is er niemand thuis en dan kan op het gemakje de DSL worden omgezet zodat ie een paar uur kan "hangen" misschien wel letterlijk en figuurlijk.

Die van mij heeft ook een keer gehangen, de knop voorop heb je die wel eens ingedrukt? Je kan hem er niet mee uitzetten maar die van mij floepte ineens aan na het drukken op die knop.

http://www.mxstream.nl/support/download ... PSTN_A.pdf pagina 41 staan alle lampjes. Maar ik denk dat de rest uit is en alleen het linker lampje amber brand toch? Met groen ethernet bedoel je op de achterzijde naast de poorten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:39 

wopper schreef:
egbertvernooij schreef:
wopper schreef:

Die van mij heeft ook een keer gehangen, de knop voorop heb je die wel eens ingedrukt? Je kan hem er niet mee uitzetten maar die van mij floepte ineens aan na het drukken op die knop.

http://www.mxstream.nl/support/download ... PSTN_A.pdf pagina 41 staan alle lampjes. Maar ik denk dat de rest uit is en alleen het linker lampje amber brand toch? Met groen ethernet bedoel je op de achterzijde naast de poorten?

nee met ethernet bedoel ik het tweede lampje van links, dus naast het powerlampje. Aan de voorzijde branden maar twee lampjes, de oranje/amberkleurige power, en de groene ethernet (die knippert) Achter branden geen lampjes omdat mijn utp kabel niet aangesloten is, zodra ik dat doe brand er een van de vier lampjes constant groen, aan de achterkant dus.

ik heb op de ronde knop op de voorzijde geduwd er gebeurde niets.....later nog eens ingedrukt gehouden (onder het mom je weet nooit waar het goed voor is) maar ook toen gebeurde er niets

Laatst bijgewerkt door egbertvernooij op wo 13 dec 2006 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 13:45 

Heb toch het vermoeden dat hij dan stuk is, want er zit geen kabel in de achterkant een voorop brandt het lampje dat ethernet is aangesloten...hmmm.

Bij mij knipperde (niet van de data, maar in een ritme) de 4 lampjes naast de utp aansluitingen en bleeft mijn powerlampje rood of oranje.

Tja ik weet niets meer, hopelijk anderen wel.

Kan je hem benaderen als je een vast IP instelt op je bedrade PC? (gok van niet)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 14:03 

wopper schreef:
Heb toch het vermoeden dat hij dan stuk is, want er zit geen kabel in de achterkant een voorop brandt het lampje dat ethernet is aangesloten...hmmm.
idd het ethernetlampje knippert zonder verdere aansluitingen, zelfs de DSL is nu niet aangesloten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 14:05 

ik ga nu offline tot vanavond, en de kabels even omdraaien en zoals in een eerdere tip is aangegeven doro iemand gewoon een paar ur laten staan.

Jullie horen me vanavond weer

Egbet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2006 22:15 

Hoi,

Nou het is opgelost hoor, ze hebben de lijn opnieuw doorgemeten en "opeens" deed ie het.

Echt het is dat ik het zelf heb meegemaakt anders zou ik het niet geloven. Ik werd gebeld door iemand die de klacht verder ging oplossen, eerst alles doorgesproken zoals hierboven omschreven staat, en vervolgens zei ie. Ik ga ff kijken....de lijn doormeten en bel u over 10 minuten terug. Idd ongeveer 10 minuten later een telefoontje...het was doorgemeten, zet het modem eens uit en aan...en geloof het of niet...het werkt.

Dus of ze iets vergeten waren in te stellen of hoe dan ook. Ik ben vooralsnog uit de brand, wat dit betreft. Ik heb wel een nader probleem maar ik zal eerst eens kijken of er meerdere zijn die dat hebben en anders begin ik een nieuw topic...ik begin dit leuk te vinden :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 00:33 

Dan ben ik gewoon bang dat jouw config er gewoon niet goed instond;-) Of beter samen gevat hij kon denk de configuratie server niet vinden, wat dan weer door de lijn kan komen.

Alleen dat je dan met je andere modem wel internettten gaat er bij mij niet in.

Hij doet het en daar gaat het om!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 20:36 

Nou dat heb ik ook een keer gehad.
Blijkt dat je modem is gecrasht in zijn software update.
Ik sloot bij iemand zo'n ding aan en keek of de adsl aanwezig, en die was er.
Dus ik alles afgekoppeld en de modem boven aangesloten, en wat blijkt deed het zelfde als bij jouw.

Die modems beginnen zichzelf te updaten zodra ze de adsl lijn zien.
Alleen dit kun je niet zien op de modem dat hij aan het updaten is.
Vervolgens firmware defect.
Modem was wel in download mode te krijgen zoals bij speedtouch werkt, alleen de software van speedtouch zelf was er niet in te krijgen.
En KPN geeft zijn software niet vrij.
Toen via een bekende toch de modem weer aan de gang gekregen via een software update.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 20:51 

JBnl schreef:
Modem was wel in download mode te krijgen zoals bij speedtouch werkt, alleen de software van speedtouch zelf was er niet in te krijgen. En KPN geeft zijn software niet vrij.
Toen via een bekende toch de modem weer aan de gang gekregen via een software update.

Veel voorkomend probleem bij de Siemens en de SpeedTouch. Er is een oplossing voor de SpeedTouch: viewtopic.php?t=1421

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]