Hoi allemaal!
Omdat het een vraag is over alle 3 de providers heb ik heb maar in dit forum onderdeel gepost, mocht dit verkeerd zijn dan alvast excuses
Ik sta momenteel voor een ietwat lastige keuze. Momenteel heb ik ISDN + een (Wanadoo) ADSL aansluiting en vanwege kostenbesparingen ga ik hoe dan ook over op IPB.
Gezien de huidige aanbieding van KPN zelf of PLANET is de keuze voor die een makkelijke, bij Planet krijg ik een Philips Streamium erbij, terwijl de specs van de abbo's hetzelfde zijn
Beide 1jr, en ik wil mijn huidige snelheid behouden dus:
Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s
Voor 42,95 p/m + half jaar gratis bel onbeperkt + Philips Digitale DJ!
Maar nu die ene andere 'speler' (ook al is het allemaal KPN
)
Hetnet bied een 2 jarig contract met:
Downstream 4 Mb/s
Upstream 256 Kb/s
En dit voor 34,95 p/m + half jaar gratis bel onbeperkt
In de basis is dit abbo 8 euro goedkoper! En de downstream is 1 Mb/s hoger! Alleen wat (miss) jammer is, is de gehalveerde upload en dat je 2 jaar aan het contract vast zit
Nu gebruik ik mijn verbinding voor usenet (voornamelijk downloaden) dus wil ik een redelijke ondersteuning hiervoor. Ik geloof dat planet wel een goede news-server heeft dus dat is weer een voordeeltje voor Planet. Ook wil ik fatsoenlijk Battlefield 2 online blijven spelen en tegelijkertijd moet de Xbox360 ook online kunnen.
Wat is dan jullie advies, voor de hogere download en goedkopere HetNet gaan of toch voor Planet vanwege hoger upload (i.v.m. online gamen)