Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Welke IPB provider is de beste keuze?
KPN 42%  42%  [ 8 ]
Planet 53%  53%  [ 10 ]
HetNet 5%  5%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 19
Auteur Bericht
 Berichttitel: Keuze IPB provider
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 16:21 

Hoi allemaal!

Omdat het een vraag is over alle 3 de providers heb ik heb maar in dit forum onderdeel gepost, mocht dit verkeerd zijn dan alvast excuses :oops:

Ik sta momenteel voor een ietwat lastige keuze. Momenteel heb ik ISDN + een (Wanadoo) ADSL aansluiting en vanwege kostenbesparingen ga ik hoe dan ook over op IPB.

Gezien de huidige aanbieding van KPN zelf of PLANET is de keuze voor die een makkelijke, bij Planet krijg ik een Philips Streamium erbij, terwijl de specs van de abbo's hetzelfde zijn :wink:

Beide 1jr, en ik wil mijn huidige snelheid behouden dus:
Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s

Voor 42,95 p/m + half jaar gratis bel onbeperkt + Philips Digitale DJ!

Maar nu die ene andere 'speler' (ook al is het allemaal KPN :wink:)

Hetnet bied een 2 jarig contract met:
Downstream 4 Mb/s
Upstream 256 Kb/s

En dit voor 34,95 p/m + half jaar gratis bel onbeperkt

In de basis is dit abbo 8 euro goedkoper! En de downstream is 1 Mb/s hoger! Alleen wat (miss) jammer is, is de gehalveerde upload en dat je 2 jaar aan het contract vast zit :-(

Nu gebruik ik mijn verbinding voor usenet (voornamelijk downloaden) dus wil ik een redelijke ondersteuning hiervoor. Ik geloof dat planet wel een goede news-server heeft dus dat is weer een voordeeltje voor Planet. Ook wil ik fatsoenlijk Battlefield 2 online blijven spelen en tegelijkertijd moet de Xbox360 ook online kunnen.

Wat is dan jullie advies, voor de hogere download en goedkopere HetNet gaan of toch voor Planet vanwege hoger upload (i.v.m. online gamen) :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 17:19 

Mijn advies zou zijn ga voor KPN simpelweg omdat de support " gratis " is want je kunt 0800-0407 bellen,de stabiliteit (mijn ervaring) goed te noemen en je na evt een jaar op kunt zeggen.Verder zou je Planet kunnen overwegen maar daar is blijkbaar administratief eea niet op orde.Kun je daar mee leven dan is dat ook een optie.

Ga je voor de kostenkant,dan is HetNet misschien een alternatief (vergeet niet dat de Helpdesk vrij prijzig is en wachten moet je altijd,dus per saldo,als je problemen hebt is die paar euro per maand zo weg :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 18:51 
Erelid

Nadeel Het Net

Dure helpdesk 45 cent per minuut
Upload is maar 256. Als je niets bijzonders doet kan het wel, maar moet je b.v een website bijwerken, bestanden versturen, video streamen enz is het gewoon te weinig.

Planet.

Mijn keuze is Planet geweest omdat ik daar al een abo had, helpdesk 10 cent per minuut. Administratie is een puinhoop op dit moment, maar de rest werkt perfect hier. Nog een voordeeltje bij Planet is de gratis credits afhankelijk van je abo die je maandelijks krijgt om muziek te downloaden. Verder gratis virusscan en spamfilter.

Let wel op dat je na een halfjaar 10 euro meer moet betalen als je kiest voor onbeperkt bellen.

KPN

Ook niet verkeerd in verband met het gratis helpdesk nummer als je de weg weet :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 10:00 

Maarten en Willy, bedankt voor jullie snelle reacties!

Op zich zal ik technisch gezien niet echt de helpdesk nodig hebben of de levering moet echt beroerd gaan verlopen.

Upload was eigenlijk mijn zorg, qua downloaden is die extra Mb/s wel lekker alleen jammer van de halvering in upload. Vooral omdat ik ook probleemloos wil gamen (online) en daarvoor worden natuurlijk datapakketjes heen en weer gestuurd.

Gezien dat in het verleden ik HetNet altijd betitelde als een provider waar de onwetende massa naar toe ging en vervolgens werd 'genaaid' (datalimiet, erover heen = bijbetalen + langzame verbinding) zegt me gevoel dat ik niet moet willen om hier 2 jaar aan vast te zitten. Wellicht gaat de komende 1 a 2 jaar de snelheid wel weer omhoog of is ADSL2 beschikbaar bij mij in de buurt en dan blijf ik 2jr. lang steken op 4mb/s.

Qua gevoel stap ik dan liever over op planet, gezien een vriend van me goede ervaringen ermee heeft, ook gezien de toegang tot nieuwsgroepen, in tegenstelling tot m'n huidige provider (Orange/Wanadoo) waar ik na wat uitzoek werk eindelijk de datalimiet op news.wanadoo.nl kon omzeilen.

Die credits zijn ook wel leuk, zie ik nu pas! Kun je deze opsparen Willy? (dus na 2mnd genoeg credits voor een album?)

In ieder geval bedankt voor jullie visie. Ik ga denk ik maar een planet IPB abbo aanvragen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 10:47 
Erelid

Citaat:
Die credits zijn ook wel leuk, zie ik nu pas! Kun je deze opsparen Willy? (dus na 2mnd genoeg credits voor een album?)
credits kun je jammer genoeg niet opsparen, dus als je er een maand geen gebruik van maak, ben je er in jou geval 400? kwijt. Je kan er wel bijkopen en dan heb je nog vrij goedkoop een album.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 12:13 

De nieuwsservers van Het Net (news.hetnet.nl), KPN (news.kpnplanet.nl) en Planet (news.planet.nl) zijn dezelfde want als je ze pingt krijg je hetzelfde IP 213.75.12.164 =text.nova.planet.nl !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 12:39 

@ mennomulder
Klopt.

@ P@ul
Als mijn voornaamste doel zou zijn om probleemloos te gamen, zou ik kiezen tussen KPN en Planet. Wil je de extra dingetjes en datjes erbij Is Planet een overweging. Ik hou zelf niet zo van langdurige contracten. Ben zelf in Okt 2005 overgestapt van een comfort Planet, naar IPB van KPN. Na een periode intensief contact met de HD ivm "kinderziektes" (IPB werd nog niet op grote schaal aangeboden) heb ik geen spijt van de keuze. Internet, bellen, soms "iets" downloaden 8) het werkt hier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 13:56 

@ Willy
Jammer dat je de credits niet kan opsparen, maar ach het zit erbij en kun je mooi gebruiken voor losse tracks. Thnx voor je reply!

@ Menno
Dat dacht ik al. Server is dus van planet en daarom lijkt het me verstandiger om dan maar vlakbij de bron te zitten. Wie weet gaat Planet straks KPN en HetNet klanten knijpen vanwege overbelasting o.i.d. En ik neem aan dat planet klanten er dan later of helemaal niet mee te maken krijgen. Maar dit is natuurlijk koffiedik kijken.

@ Rene

Specs en prijzen van KPN en Planet zijn hetzelfde (beide 1 jarig abbo). Bij Planet krijg je alleen meer, Digitale DJ cadeau + music stream credits. Dus waarom dan KPN kiezen vraag ik me af.

Wel weet ik dat een logische keuze tussen deze providers eigenlijk niet echt mogelijk is. HetNet = 2jr en de upload wordt gehalveerd. Dus vandaar dat ik m'n gevoel maar ga volgen en IPB van planet ga bestellen.

Thnx anyway!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 14:42 

Precies, als je extra's wilt, kun je Planet kiezen :)

Succes.

Profiel  

Berichttitel: Factuur / administratief
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 09:57 

Nu ik eindelijk weet welk abbo ik wil gaan bestellen zit ik nog met een prangende vraag maar deze is administratief van aard. Ik heb KPN al gemaild via het vragen formulier maar dit duurt nu al zeker een week en nog geen antwoord. Wellicht heeft een van jullie hetzelfde en kunnen jullie misschien mijn vraag beantwoorden.

Mijn factuur voor mijn ISDN + ADSL deel maakt uit van een zgn. verzamelfactuur van KPN. 'De baas' betaalt mijn telefoonrekening zeg maar. Toen ik van ISDN naar ADSL ging werd het ADSL deel automatisch erbij gezet. Dus niks aan het handje :)

Als ik nu overstap naar IPB, komt dit deel dan in de plaats van mijn huidge (sub) factuur, of wordt dit beindigd en krijg ik de rekening voor IPB prive toegestuurd :?:
Iemand een idee?! :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 10:39 
Site Admin

de huidige opzet van je factuur: een deel van kpn en een deel van de provider.
bij ipb ontvangt je 1 totaalrekening: kosten ipb + eventuele extra kosten voor telefoneren naar 06, 09 nrs en vaste nummers buiten de voordeeltijden, tenzij je de optie onbeperkt bellen neemt van 10 euro p.m.
voor alle duidelijkheid: bellen naar 06, 09 nrs worden altijd doorberekend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 11:34 

jwagenaar schreef:
de huidige opzet van je factuur: een deel van kpn en een deel van de provider.
bij ipb ontvangt je 1 totaalrekening: kosten ipb + eventuele extra kosten voor telefoneren naar 06, 09 nrs en vaste nummers buiten de voordeeltijden, tenzij je de optie onbeperkt bellen neemt van 10 euro p.m.
voor alle duidelijkheid: bellen naar 06, 09 nrs worden altijd doorberekend.

Euhm..ja snap ik en wist ik al. Maar dat is niet mijn vraag :-( Maar toch bedankt voor je reactie!

Vraag is of IPB in plaats komt van mijn factuur...normaal is dit wel het geval, maar in mijn geval maakt mijn factuur deel uit van een zgn. verzamelfactuur (tel. rekening komt niet prive binnen, maar op de zaak).

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 11:52 
Site Admin

je vraag: Vraag is of IPB in plaats komt van mijn factuur.
dan lijkt mijn antwoord toch wel duidelijk; 1 rekening op je prive-adres.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 12:00 
Erelid

Inderdaad alles komt op een factuur en die gedeelde factuur van Planet en KPN komt te vervallen. Maar misschien had je beter een zakelijk abo kunnen nemen.

Hou er wel erg in dat het momenteel niet zo lekker loopt met de facturen bij Planet, want ik moet vanaf maart nog steeds de juiste facturen krijgen. Abo is hier wel correct van mijn bankrekening afgehouden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 12:59 

Dus ik krijg nu een prive factuur van Planet en de factuur van KPN wordt geschorst als ik het goed begrijp.

Dus ben ik in mijn geval niet goedkoper uit met IPB, omdat ik nu ineens prive de kosten ga betalen die anders onder de factuur van de werkgever valt.

Best jammer, of zou het zo kunnen zijn dat als ik bijv. IPB van KPN zelf neem, deze toch in de plaats komt van mijn huidige factuur (gezien dat dit nu ook KPN is!!!)?

Situatie nu:

Abbo KPN (ISDN+ 2x19.95 ADSL deel, p. 2mnd) -> betaald door werkgever
Abbo provider (14.95 ADSL p.m.) -> betaal ik zelf!

Overstap naar IPB KPN
Abbo IPB KPN -> komt in de plaats van huidig bel basis abbo, dus blijft onderdeel rekening werkgever

Overstap IPB planet
Abbo IPB planet -> dus zelf betalen

Naja best lastig allemaal. Denk dat ik maar eens contact opneem met de abbo service voor vast. Misschien kunnen die uitleggen of IPB onderdeel blijft van de verzamelrekening van de zaak of echt apart wordt. Maakt voor mij nl. dus wel degelijk verschil :shock:

In ieder geval weer bedankt voor jullie reacties!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]