Goed, ik heb net gepoogd om m'n abbo om te zetten naar een KPN premium met interactive TV
Dit word een leuke soap..., let op..
Eerst gebeld met 0900-0244 en abbo upgrade gekozen, kom je uit bij de receptie, die schakelen me door waarna ik 15 min. in de wacht sta.
Opgehangen en op de site m'n nummer ingevuld bij 'Bel mij', telefoon gaat direct, alleen nu sta ik op kosten van KPN in de wacht, dit duurt 10 minuten, krijg een dame aan de lijn die mijn gegevens erbij zoekt waarbij het systeem finaal vast loopt..., tot 2x toe.., of ik TOCH even 0900-0244 wil bellen met optie 3 en optie 1 (opzeggen abonnementaanvraag, don't ask)
Krijg na 10 minuten een heel vrolijke dame aan de lijn die wel kan lachen om het feit dat ik m'n contract niet durf om te zetten naar mijn eigen naam (alles staat nog op m'n ex huisgenoot z'n naam). Die vraagt mijn gegevens op, boem systeem vast, ze gaat uitzoeken of er een storing is, is er niet, probeert 't nog een keer, en nog via een andere weg, geen soelaas, ik ben bij KPN een fatal system error in de database.
Maar ze wist wel een andere manier, ze gaat er gewoon een nieuwe order in schieten met het nieuwe abbo en interactive tv, hele proces doorlopen en aangevraagd, verder krijg ik een nieuwe modem en tuner toegestuurd voor 99 euro (heb pas 3 verschillende modems staan, maar goed), mijn opmerking met: 'laat die maar zitten' had geen zin, de order was er al ingeschoten. En aan het einde kreeg ik de opmerking: Als uw nieuwe abonnement actief is moet u even bellen om het oude op te zeggen, want dat kan ik nu niet in dit systeem aangezien het vastloopt.
Pardon ?, dit word echt een drama ben ik bang, ik heb 't idee dat ergens in dit proces GEEN internet meer heb en ook nooit meer via KPN aangesloten ga krijgen in ieder geval
Vooral de geruststellende 'Het zal wel loslopen mijnheer' geloof ik niet zo HEEL erg in
Maar goed, mocht deze administratieve spaghetti in langer als 24 uur downtime van m'n internet resulteren zeg ik alles per direct op en ga ik over op ziggo (waar ben ik aan begonnen)