Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 10:45 

Ik heb een vraagje. Ik wil mijn harde schijf opschonen.
Ik heb Internetplus Bellen via Planet met de Experia Box. Als ik mijn harde schijf ga formatteren en opnieuw Windows XP erop zet, heb ik dan meteen weer internet? Of moet ik dan weer een zogenaamde monteur langs laten komen om instelling aan te passen?
Of is het gewoon XP installen en de desbetreffende drivers die bij mijn pc horen en dan gelijk internetten?
Kan iemand mij hiermee helpen? Voordat ik straks formatteer en geen internet meer heb ... en dus weer een monteur moet regelen... :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 11:09 

Dennuz schreef:
Of is het gewoon XP installen en de desbetreffende drivers die bij mijn pc horen en dan gelijk internetten?
Kan iemand mij hiermee helpen? Voordat ik straks formatteer en geen internet meer heb ... en dus weer een monteur moet regelen... :x

Ik zou de drivers even opslaan (voor de zekerheid),en vergeet geen back-up te maken van andere belangerijke zaken.Daarna is het idd formatteren,opnieuw installeren en inpluggen.Werk wel alles direct bij want anders val je snel ten prooi aan virussen of andere zaken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 11:13 

Bedankt Maarten!
Je bedoeld met drivers de drivers van mijn pc toch?

De Experia Box is voor de rest gebruiksklaar. (Is reeds door de monteur een half jaar geleden aangesloten).

Ik zal indeed gelijk alles bijwerken... de drivers heb ik op een schijfje bij mijn pc bijgeleverd gekregen dus das geregeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 11:15 

Dennuz schreef:
Je bedoeld met drivers de drivers van mijn pc toch?

de drivers heb ik op een schijfje bij mijn pc bijgeleverd gekregen dus das geregeld.

Ja idd.

Verder kun je eventueel de cd-rom van de EB draaien zodat er detectie plaats kan vinden maar ik verwacht dat dat niet noodzakelijk is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 12:36 

als je "bekabeld" bent aangesloten dan mag er geen probleem zijn met het aansluiten.
Alleen je netwerkkaart moet worden herkend tijdens de installatie. Is dat klaar dan kan je gewoon internet enzo op.

Bij de draadloze versie, alleen even de cdrom van de draadloze kaart opnieuw installeren. De box werkt al dus daar hoef je niet meer te zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]