Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 14:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 09:44 

Ik heb de Speedtouch Experiabox maar na uren met de KPN aan de telefoon te hebben gezeten en een monteur op bezoek te hebben gehad blijkt het onmogelijk om TEL 1 door te schakelen naar Tel 2.
Iemand anders hier ervaring mee.
Wordt door KPN beweerd dat er in maart een update van de Firmware komt waarmee dit wel mogelijk zou zijn.
Vroeg dan om een Siemens box maar die is niet aan de praat te krijgen bij mij.
Bull **** volgens mij want dit is de 2e oplevering van IPB en bij de eerste had ik wel een Siemens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 11:14 

Wat bedoel je precies met doorschakelen van Tel-1 naar Tel-2?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 11:46 

ik heb 2 telefoon nummers
In het beheer gedeeltje op de kpn site gewoon verwijzing gemaakt naar lijn 2, dus als in gesprek doorschakelen naar lijn 2.
is lijn 2 in gesprek doorschakelen naar voicemail
wordt lijn 1 niet opgenomen dan ook doorschakelen naar voicemail.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 11:58 

Haakmeer schreef:
In het beheer gedeeltje op de kpn site gewoon verwijzing gemaakt naar lijn 2, dus als in gesprek doorschakelen naar lijn 2.

Juist dat is wat ik bedoel. Op mijn KPN staat die mogelijkheid natuurlijk ook maar het is niet aan de gang te krijgen.
Ook op de server bij KPN is te zien dat ik die opdracht heb gegeven maar werken ho maar. Na veel vijfen en zessen kwam het hoge woord er bij KPN uit dat de Speedtouch Experiabox dit niet doet en dat men verwacht na een update die ongeveer half maart gaat komen dit probleem is opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 12:13 

Ik dacht juist dat die doorverbind instellingen op "mijn KPN" al ergens "daar" afgehandeld werden.
Met andere woorden de doorschakeling wordt bij KPN gemaakt en niet in je eigen EB.

Ik heb er wel eens wat mee gedaan en het werkte prima.
Maar ok, ik heb een Siemens EB.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 12:35 

hier ook een siemens, en idd de doorschakeling wordt gemaakt vanuit de centrale.

Ik heb het al een paar keer meegemaakt op het moment dat de EB niet werkte (bv stroomstoring). automatisch gaat ie dan naar 6 keer overgaan over op de voicemail.

Toen de EB bij tijdens het updaten van de firmware kapot ging (stroom viel uit) moest er een andere EB komen.
De 2e lijns support was toen zo vriendelijk om alle gesprekken door te laten schakelen naar mijn mobiel, wel op mijn kosten maar toch bereikbaar.

Het heeft dus volgens mij niets met de EB te maken, Dit is een schakeling vanuit de telefooncentrale.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 12:36 

bukkie schreef:
Haakmeer schreef:

Juist dat is wat ik bedoel. Op mijn KPN staat die mogelijkheid natuurlijk ook maar het is niet aan de gang te krijgen.
Ook op de server bij KPN is te zien dat ik die opdracht heb gegeven maar werken ho maar. Na veel vijfen en zessen kwam het hoge woord er bij KPN uit dat de Speedtouch Experiabox dit niet doet en dat men verwacht na een update die ongeveer half maart gaat komen dit probleem is opgelost.

probeer eens door te schakelen naar bv je mobiele telefoon, werkt dit dan wel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 14:29 

misschien via onderstaande methode?

Voicemail en doorschakelen
Voicemail of doorschakelen kan op de conventionele manier aangezet worden (*21, *61 et cetera), maar ook via 'Mijn KPN'. Als je elders bent, kun je dus via een internetverbinding voicemail of doorschakelen gewoon aan- of uitzetten.
Voor doorschakelen en voicemail zijn er drie opties:
*21: direct doorschakelen
*61: doorschakelen bij geen gehoor, waarbij via 'Mijn KPN' in te stellen valt na hoeveel maal bellen doorgeschakeld moet worden
*67: doorschakelen bij in gesprek. Wisselgesprek is niet mogelijk, dus een tweede beller komt uit op je voicemail of op het nummer waarheen je doorgeschakeld hebt
Direct doorschakelen gaat dus zo: *21*0123456789#. Uitzetten met #21#.
Kosten van een doorgeschakeld gesprek: zie de beltarieven buiten de gratis uren. Voicemail is gratis

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 15:15 

Haakmeer schreef:
misschien via onderstaande methode?

Voicemail en doorschakelen
Voicemail of doorschakelen kan op de conventionele manier aangezet worden (*21, *61 et cetera), maar ook via 'Mijn KPN'. Als je elders bent, kun je dus via een internetverbinding voicemail of doorschakelen gewoon aan- of uitzetten.
Voor doorschakelen en voicemail zijn er drie opties:
*21: direct doorschakelen
*61: doorschakelen bij geen gehoor, waarbij via 'Mijn KPN' in te stellen valt na hoeveel maal bellen doorgeschakeld moet worden
*67: doorschakelen bij in gesprek. Wisselgesprek is niet mogelijk, dus een tweede beller komt uit op je voicemail of op het nummer waarheen je doorgeschakeld hebt
Direct doorschakelen gaat dus zo: *21*0123456789#. Uitzetten met #21#.
Kosten van een doorgeschakeld gesprek: zie de beltarieven buiten de gratis uren. Voicemail is gratis

Het heeft dus wel met EB te maken volgens KPN. Gistermorgen 2 uur lang een monteur op bezoek gehad die telefonisch in verbindig stond met persoon die gegevens in de datadbase kan zien en wijzigen. Volgens hun zou de Siemens hier geen last van hebben waarop ik zei hang die er dan aan. Op een of andere onverklaarbare manier weigerde die zich echter aan te melden bij KPN dus dat feest ging niet door. Monteur heeft me later benaderd na contact te hebben gehad met andere techneut bij KPN en melde dat dit probleem na een Firmwareupdate van de Speedtouch over zou moeten zijn.
Een vreemd verhaal maar zo komt het uit de koker van KPN.
Overigens geef je op Mijn KPN de database de opdracht om door te schakelen en vanuit de database wordt dan de EB aangestuurd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 15:58 

das geen goede zaak
als je een thomson hij is stuk dan kan je dus niets meer.

blij dat ik nog een siemens heb.

Al ben ik het er nog niet mee eens

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 17:26 

Haakmeer schreef:
das geen goede zaak
als je een thomson hij is stuk dan kan je dus niets meer.

blij dat ik nog een siemens heb.

Al ben ik het er nog niet mee eens

Ik heb vanaf vorig jaar juli al zoveel gezeur met de KPN dat ik eigenlijk zelf niet snap dat ik nog aan IPB begonnen ben. Jou tips omtrent het doorschekelen van af een mobiele telefoon werken bij mij ook niet.
Ga maar weer eens aan de Helpdesk hangen. Lijkt me dat er technisch iets niet op orde is bij mij al ben ik al blij dat ik kan bellen en dat mijn Internet wel prima loopt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]