Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 17:30 
Offline

Geregistreerd: di 13 jun 2006 22:49
Berichten: 8
Ik heb sinds half mei IPB via KPN. Ik ben al 3 maanden bezig met KPN om de portering rond te krijgen maar KPN is daar nog steeds niet in geslaagd. Het laatste dat ik te horen kreeg was dat ik tot een groep van enkele duizend gebruikers behoorde die dit probleem hadden (interne KPN foutcode 105?) en dat er aan gewerkt wordt. Op mijn vraag of er al mensen waren met dit proleem waarbij het opgelost is, werd ontkennend geantwoord!
Als klap op de vuurpijl kreeg ik laatst ook weer een factuur voor mijn ISN aansluiting en gesprekskosten terwijl ik dus al 3 maanden geleden ben overgestapt op IPB.
Ik kan niet anders concluderen dat KPN mij een product verkocht heeft dat niet werkt. Ik kan nog steeds niet bellen via de EB, alleen via ISDN. Niemand bij KPN kan mij zeggen wanneer dat wel zou kunnen, ik word continu aan het lijntje gehouden.
Ik zou graag weten of er andere mensen zijn met hetzelfde probleem en of dat dan al opgelost is (zo ja hoe?0 en zo niet wat de beste actie nu zou zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 17:53 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Flavio schreef:
(interne KPN foutcode 105?) .


Je krijgt dan dus dit ?

AM call failed because resultcode = 105. ResultText = No entrypoint named found in condis, resultNeCode = Null


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 18:05 
Offline

Geregistreerd: di 13 jun 2006 22:49
Berichten: 8
Weet ik niet, die foutcode kreeg ik te horen van de KPN Helpdesk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 21:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Je zou de gok nog een keer kunnen wagen om (vroeg in de ochtend) contact op te nemen met de HD en te eisen dat je iemand van de tweede dan wel derde lijn aan de telefoon krijgt of iemand in de functie als teamchef (en niet eerder opleggen totdat je verder bent gekomen !)

Aan de andere kant voldoet men niet aan datgene wat je redelijker wijs zou mogen verwachten zeker niet als je al 3 maanden bezig bent :!:
Afhankelijk van de antwoorden die je krijgt en je eigen "uithoudingsvermogen" kun je de keuze maken om te blijven wachten totdat het probleem is opgelost,of je zegt het contract op obv keiharde feiten en verwacht een compensatie van de gemaakte kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 18:00 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
hey, ik weet hier ietsjes meer van. De foutcode is aanwezig in het order programma, waar de 2e lijn in kan kijken (kan je dus niet zelf zien). De storing is bekend en in onderzoek en het kan dus nog een tijd duren voordat de lijn geporteerd wordt (je wordt dus niet aan het lijntje gehouden).
Als het goed is heb je deze info gekregen met twee opties:
- abo annuleren als je niet langer wilt wachten
- geen abo kosten vanaf moment IPB tot storing wordt opgelost (blijven wachten)
choice is yours..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 11:57 
Offline

Geregistreerd: di 13 jun 2006 22:49
Berichten: 8
RoscoPcoltrane schreef:
hey, ik weet hier ietsjes meer van. De foutcode is aanwezig in het order programma, waar de 2e lijn in kan kijken (kan je dus niet zelf zien). De storing is bekend en in onderzoek en het kan dus nog een tijd duren voordat de lijn geporteerd wordt (je wordt dus niet aan het lijntje gehouden).
Als het goed is heb je deze info gekregen met twee opties:
- abo annuleren als je niet langer wilt wachten
- geen abo kosten vanaf moment IPB tot storing wordt opgelost (blijven wachten)
choice is yours..


Die opties hebben ze mij niet aangeboden. Ik zal ze nog eens een keer bellen en vragen naar een teamchef en dan eens vragen of ze mij die opties aan willen bieden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2006 08:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Flavio schreef:

Ik zal ze nog eens een keer bellen en vragen naar een teamchef en dan eens vragen of ze mij die opties aan willen bieden.


De kans dat je daar een teamchef voor aan de lijn krijgt is vrij gering.Anders toch nog maar een brief schrijven wellicht ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 22:14 
Offline

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 23:23
Berichten: 5
Maarten schreef:
Flavio schreef:

Ik zal ze nog eens een keer bellen en vragen naar een teamchef en dan eens vragen of ze mij die opties aan willen bieden.


De kans dat je daar een teamchef voor aan de lijn krijgt is vrij gering.Anders toch nog maar een brief schrijven wellicht ?


Hier is nummer 2 van die 1000 klanten. :)
KPN verwacht niet dat Siemens binnen 6 maanden met een oplossing komt.
Mijn portering was ronduit een drama. Heb nu met IPB alleen nog maar Internet. Kan er niet mee bellen of gebeld worden.

Om te bellen heb ik van KPN een analoge lijn "gekregen" .
Zal eens kijken of ik op die analoge lijn IPB kan krijgen, dan doeken ze die andere (ISDN) IPB maar op...

Grtnx
Cees


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2006 09:46 
Offline

Geregistreerd: do 27 jul 2006 21:35
Berichten: 34
Woonplaats: Amsterdam
Dit is waarschijnlijk iets anders, IPB_Beller. De ca. 4000 (ISDN) klanten met foutcode 105 zijn op dit moment nog niet geporteerd (jou lijn blijkbaar wel), het is geen probleem van Siemens overigens en verwacht wordt dat deze maand het probleem opgelost wordt en zeker niet nog 6 mnd duurt (weet niet waar je deze info vandaan hebt).
bron: KPN 2e lijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2006 11:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
RoscoPcoltrane schreef:
Dit is waarschijnlijk iets anders, IPB_Beller. De ca. 4000 (ISDN) klanten met foutcode 105 zijn op dit moment nog niet geporteerd (jou lijn blijkbaar wel), het is geen probleem van Siemens overigens en verwacht wordt dat deze maand het probleem opgelost wordt en zeker niet nog 6 mnd duurt (weet niet waar je deze info vandaan hebt).
bron: KPN 2e lijn


Dank voor de informatie,maar er is in het verleden ook al eens bevestigd dat het Qos icm P2P probleem opgelost zou zijn en in de praktijk blijkt dat dit niet zo is (wellicht komt de nieuwe firmware in September of Oktober).
Er worden mi soms verschillende uitspraken gedaan en hoe weet de betrokkene dat het echt deze maand opgelost gaat worden :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 23:52 
Offline

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 23:23
Berichten: 5
RoscoPcoltrane schreef:
Dit is waarschijnlijk iets anders, IPB_Beller. De ca. 4000 (ISDN) klanten met foutcode 105 zijn op dit moment nog niet geporteerd (jou lijn blijkbaar wel), het is geen probleem van Siemens overigens en verwacht wordt dat deze maand het probleem opgelost wordt en zeker niet nog 6 mnd duurt (weet niet waar je deze info vandaan hebt).
bron: KPN 2e lijn


Ook ik had code 105. Mijn lijn is ook niet geporteerd ondanks het feit dat het lampje van de NT1 uitging. Volgens een KPN monteur zat het probleem in de "cockpit" (wat dat ook moge weze).

Volgens de IPB Heldesk hadden ze nog geen idee waar de oorzaak lag, dus lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat ze kunnen zeggen met een maand het probleem opgelost te hebben.
Dat verhaal hoor ik al sinds 15 mei jl.

grtnx

_________________
__________________________
Grtnx
Cees


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 18:34 
Offline

Geregistreerd: wo 06 sep 2006 17:21
Berichten: 39
Citaat:
Je zou de gok nog een keer kunnen wagen om (vroeg in de ochtend) contact op te nemen met de HD en te eisen dat je iemand van de tweede dan wel derde lijn aan de telefoon krijgt of iemand in de functie als teamchef (en niet eerder opleggen totdat je verder bent gekomen !)

Aan de andere kant voldoet men niet aan datgene wat je redelijker wijs zou mogen verwachten zeker niet als je al 3 maanden bezig bent
Afhankelijk van de antwoorden die je krijgt en je eigen "uithoudingsvermogen" kun je de keuze maken om te blijven wachten totdat het probleem is opgelost,of je zegt het contract op obv keiharde feiten en verwacht een compensatie van de gemaakte kosten.


Afdwingen heeft geen zin, en als je uiteindelijk de gene aan de telefoon krijgt die je wil zal hij je precies hetzelfde antwoord geven als de agent zelf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2006 18:47 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
De situatie is nu zo dat de oorzaak van foutcode 105 is opgelost. De volgende stap is dat alle klanten nu handmatig worden gecorrigeerd. Als dit gebeurd is,dan komt foutcode 105 niet meer voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 23:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 sep 2006 09:05
Berichten: 25
IPB_Beller schreef:
Volgens een KPN monteur zat het probleem in de "cockpit" (wat dat ook moge weze).

De cockpit is jargon voor MijnKPN (en Mijn Gegevens voor Planet/HetNet).
Hier beheer je namelijk je abo en de Experia Box.

Flavio schreef:
Ik zal ze nog eens een keer bellen en vragen naar een teamchef en dan eens vragen of ze mij die opties aan willen bieden.


Even voor de duidelijkheid: het heeft geen zin om naar de "2e lijn" of "teamchef" te vragen. Een agent zal zijn best doen om te helpen (gelieve dit objectief te bekijken aub). Lukt het niet, dat zal andere maatregelen treffen dmv doorverbinden naar de juiste afdeling. Een "teamchef" heeft een wat andere taakomschrijving dan een agent.

_________________
KPN MPHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 22:50 
Offline

Geregistreerd: wo 20 sep 2006 22:34
Berichten: 18
foutcode 105 is in heel groot deel van de gevallen opgelost voor de gevallen waarbij het niet opgelost is zijn werk instructies gegeven hoe dit door gestuurd moet worden naar een team die deze zaken nog uit gaat zoeken


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling