Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 07 mei 2025 18:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 23:19 

Ik had onlangs contact meteen helpdesk medewerker i.v.m. een telefoonstoring. Deze man vroeg mij of ik de splitter had gemonteerd. Tuurlijk had ik die, volgens installatievoorschrift. Zegt deze man dat ik het modem zonder splitter (dus rechtstreeks) aan de KPN-lijn moet hangen, de splitter zou alleen maar telefoniestoringen veroorzaken en is overbodig bij een Direct-ADSL aansluiting zoals ik die heb met IPB.
Ik dus zo gedaan en inderdaad, iets hogere snelheid (vooral upload van 45 naar 50kBs) en prima telefoonverbinding.
Gewoon dus de splitter ingang (PSTN) rechtstreeks op de modemaansluiting van de experiabox aansluiten en de telefoonlijn vergeten.

Is dit bekend bij anderen?

Chris

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 23:30 

Na portering van je aansluiting kun je de splitter verwijderen. Deze is alleen nodig tijdens de portering fase. Is dit afgerond, gaat vanaf het Israpunt, de lijn in de Adsl aansluiting op de EB, en de telefoon(s) op Tel1. Heb je het nu zo aangesloten ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 23:46 

Inderdaad, 2-aderig KPN-lijntje rechtstreeks op modem-ingang en de telefoon gewoon (zoals altijd al) op Tel1.
Ik moet hier nog wel toevoegen dat ik géén "porting" heb gehad. Ben een tijdje KPN-loos geweest i.v.m. kabel internet/telefonie.
Wel vind ikhet vreemd dat ik hier niets over terug vind in de manuals, misschien lees ik er well falikant over heen .
:shock:

Chris

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 09:02 

Dat is wel interessant,want hoe weet je dat je geen portering hebt gehad ?
Hebben ze je meteen digitaal aangesloten ? Lijkt me uitgesloten omdat afwijkingen binnen een standaard proces bij dit soort organisaties meestal problemen opleveren !?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 10:43 
Erelid

Omdat hij kpn loos is geweest zouden ze hem dan direct digitaal aangesloten hebben, vermoed ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 12:01 

Chris, hoelang maak je al gebruik van IPB. Van de portering zelf zul je niet veel merken als je daar niet expliciet op let. Het porteren van je lijn duurt ongeveer 10 dagen. Om dit mogelijk te maken, moet je 1369 bellen na de installatie. Is dit ook gedaan.

Staat mij iets bij dat het technisch gesproken wel mogelijk om het porteren vrijwel direct te laten gebeuren, maar volgens de Opta mag dit niet omdat KPN dan bezig is met voortrekken boven de andere Telco's. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 14:16 

Heb mijn aansluiting vanaf 16 maart 2006 in gebruik en heb een volledig nieuw nummer gekregen omdat een jaar geleden @Home mijn KPN-nummer heeft overgenomen i.v.m. internet+telefonie via de kabel. Omdat het technisch (ttoen) nog niet mogelijk was om mijn oude nummer te behouden (eerst van KPN naar @Home en daarna weer terug naar KPN) kreeg ik dus een volledig nieuwe aansluiting. Ik heb dus weinig (zeg maar niets) met porting te maken gehad.

Ik heb idd na installatie 1369 moeten bellen om mijn lijn te activeren en alles was daarna meteen beschikbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 14:38 

Als je sinds maart 2006 IPB heb, zat je splitter er gewoon nog tussen terwijl deze overbodig was, omdat je reeds geporteerd bent. Ik weet niet of het nog voor komt, maar " vroeger" kreeg je een berichtje van kpn dat de portering voltooid was.

Ziet er dus goed uit. Succes. :)

edit : (type fout)

Laatst bijgewerkt door Rene op do 10 aug 2006 17:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 16:36 

Rene schreef:
Ik weet niet of het nog voor komt, maar " vroeger" kreeg je een berichtje van kpn dat de portering voltooid was.

Ziet er dus goed uit. Succes. :)

Nee daar zijn ze helemaal vanaf gestapt,is ondoenlijk met zo'n groei :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 16:50 

ik heb zo'n bericht i.i.g. nooit ontvangen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 17:20 
Erelid

In jou geval is dat waarschijnlijk ook niet nodig geweest.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]