Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 20:21 

Ik heb nu vanaf 8 juni geporteerd IPB.
Wat mij opvalt dat als ik een telefoontje krijg ik altijd eerst een krakend geluid hoor voordat ik de persoon in kwestie hoor die mij belt.
Ik gebruik een draadloos telefoontoestel van het merk AEG.
Ligt het aan dit toestel of aan de EB?
Wie kent dit probleem?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 20:26 
Site Admin

zijn er ook "gewone" vaste telefoons aanwezig en zo ja heb je dan ook dit probleem?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 20:55 
Erelid

Advies van John even proberen, heb je met een vast toestel geen last dan ligt het aan de AEG. Er zijn schijnbaar telefoons die problemen kunnen geven met de EB. Neem aan dat het een dect toestel is. Probeer de basis van de telefoon eens op een andere plaats te zetten, desnoods even met een verleng kabeltje om te proberen. Ik heb afgelopen week een nieuwe dect telefoon gekocht en die kraakte soms ook iets, heb de basis nu in een andere hoek van de kamer staan en het werkt nu perfecto. De tweede handset staat naast de EB en absoluut geen storing. Maar behalve de EB kunnen er ook andere invloeden aan de orde zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 21:54 

Als het een Dect toestel is,hoever staat het dan van de Experia-Box verwijderd,en zijn er andere eventuele stoorzenders ?
Kans is idd groot dat de kraak bij een niet Dect weg is ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 23:05 

Ik zal jullie adviesen eens gaan uitproberen en kijken wat het wordt.
Als het probleem is opgelost(of niet) dan laat ik het even weten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 00:07 

En als je al geporteerd bent kun je de splitter verwijderen. Dit kan soms ook krakende geluiden of ruis veroorzaken. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je al geporteerd bent, vooral als ISDN klant. ISDN klanten blazen hun EB namelijk op wanneer ze nog niet geporteerd zijn en toch de splitter er tussenuit halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 08:55 

JohanK schreef:
En als je al geporteerd bent kun je de splitter verwijderen. Dit kan soms ook krakende geluiden of ruis veroorzaken. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je al geporteerd bent, vooral als ISDN klant. ISDN klanten blazen hun EB namelijk op wanneer ze nog niet geporteerd zijn en toch de splitter er tussenuit halen.

Ben al sinds 8 juni geporteerd en ik heb geen ISDN, de splitter heb ik ertussen uitgehaald op het moment dat ik volledig geporteerd was dus daar ligt het gekraak niet aan. Ik ben er nog niet aan toegekomen om het uit te proberen. Vandaag mijn zwager helpen met zijn EB, ook nieuwe gebruiker.
ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 10:03 

@JohanK:heb je daar ervaring mee ? (opblazen van de EB)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 14:09 

Citaat:
Bij KPN is het bekend dat er een probleem is bij sommige klanten dat de eerste woorden van een gesprek wegvallen. Dit heeft een naam, die ik nu niet weet, en men is op zoek naar een oplossing. Misschien dat e.e.a. met elkaar te maken heeft. Of komt het vaker voor dan alleen in het aller eerste begin van het gesprek?

Om weer on topic te gaan: doet het probleem zich alleen voor in de eerste seconde van het gesprek?

Laatst bijgewerkt door JohanK op zo 25 jun 2006 15:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 12:38 

JohanK schreef:
Nee, maar ISDN werkt op een hogere spanning dan PSTN. Daarom zit de NT1 er nog tussen. Die moet de spanning verlagen. Zit die er niet tussen, dan krijgt de EB de volle lading. En dan is het einde verhaal.

Daarom is o.a. de EB voor PSTN anders dan een EB voor ISDN.
Wanneer er geen goed ADSL-signaal is adviseert de MultiPlay ServiceDesk de EB rechtsreeks zonder de splitter op het ISRA-punt aan te sluiten, ook voor ISDN lijnen. Ik heb nog niet meegemaakt dat de EB wordt opgeblazen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 13:03 

Ik zal het eens navragen. Deze hou je dus nog tegoed. Toch raad ik aan in de tussentijd geen EB's direct op een ISDN IS/RA aan te sluiten :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 13:42 
Erelid

Beste mensen laten we proberen een beetje ontopic te blijven. De topic starter heeft een analoge lijn, een kraakje in zijn telefoon en dat heeft dus niets met isdn van doen, wat bijvoorbeeld het verwijderen van de spitter aangaat.

Groet Willy.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 09:23 

JohanK schreef:
Citaat:
Bij KPN is het bekend dat er een probleem is bij sommige klanten dat de eerste woorden van een gesprek wegvallen. Dit heeft een naam, die ik nu niet weet, en men is op zoek naar een oplossing. Misschien dat e.e.a. met elkaar te maken heeft. Of komt het vaker voor dan alleen in het aller eerste begin van het gesprek?

Om weer on topic te gaan: doet het probleem zich alleen voor in de eerste seconde van het gesprek?

Dat klopt, bij het opnemen,ongetwijfelt de 1ste seconde, de kraak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 09:30 

Dan ga ik er vanuit dat het hetzelfde probleem is als wanneer de eerste seconde van een gesprek weg valt. Voor dit probleem is KPN bezig een oplossing te zoeken.

Je zou contact kunnen opnemen met de helpdesk en het probleem uitleggen, dan zullen zij een notitie voor de 2e lijn aanmaken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 09:43 

JohanK schreef:
Dan ga ik er vanuit dat het hetzelfde probleem is als wanneer de eerste seconde van een gesprek weg valt. Voor dit probleem is KPN bezig een oplossing te zoeken.

Je zou contact kunnen opnemen met de helpdesk en het probleem uitleggen, dan zullen zij een notitie voor de 2e lijn aanmaken.

Bedankt, ga ik doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]