Hallo,
Eind november 2013 een aanbod gekregen van KPN voor sneller internet. Heel simpel, was alleen een ander modem voor nodig (gebruikte al jaar of 8 Experia SpeedTouch voor storingsvrij internetplusbellen) en KPN zou iets in het netwerk omzetten.
Begin december ExperiaBox V8 modem ontvangen en geïnstalleerd: niets! wel draadloos netwerk, maar geen telefonie of internet mogelijk; gelukkig had ik SpeedTouch modem nog. Klantenservice gebeld en ontving na aantal dagen nieuw Experia V8 modem, en die werkte wel: kon zowel bellen als internetten.
Op 27 december werd netwerk omgezet en werkte niets meer: geen bellen, geen internet en kon ook niet meer terug naar SpeedTouch. De volgende dag kwam KPN monteur langs; nadat ie de lijn had doorgemeten en daar geen fout kon ontdekken bekeek hij het modem nog 'ns voor de zekerheid: het was een verkeerd modem! Een ExperiaBox ISDN dat werkt natuurlijk niet . . gelukkig had hij nog een Experia V8 (nummer 3 dus!) bij zich: en ja hoor, die werkte meteen . .
Klein probleem alleen wel sindsdien: de vaste lijn is niet stabiel, valt bij voortduring uit en is alleen op te starten na een reset van de ExperiaBox, waarna de verbinding na een dag weer wegvalt en er niet gebeld kan worden, zowel niet in- als uitgaand.
Op advies van KPN klantenservice andere telefoons geprobeerd (gebruikte afgelopen jaren een Chicago 500 basisstation), maar ook die gaven zelfde resultaat . . .
Inmiddels (3 weken verder), KPN verzocht om netwerkinstellingen weer terug te zetten, maar dat heeft een doorlooptijd van 2 weken, tot die tijd dus maar 2x per dag modem resetten . . en als dat niet werkt: terug naar vaste telefonie en internet maar via de kabel?
Vriendelijke groet,
|