Even helemaal vanaf het begin. Het is dat je aangeeft dat de LAN-verbinding niet gevonden wordt, anders zou ik als eerste die netwerkkabel verdenken. Handige manier om te testen: sluit er een andere PC/laptop op aan. Die zou moeten werken. Werkt die niet, opnieuw stekkertjes knijpen/kabel vervangen.
Zorg dat de computer het enige apparaat is wat op het netwerk is aangesloten. Geen(!) extra routers, steek de netwerkkabel in poort 1,2 of 4.
Je zegt dat de LAN-verbinding niet wordt gevonden. Staat je ethernet adapter wel bij apparaatbeheer? (Start => Uitvoeren => devmgmt.msc intypen, zou moeten staan bij 'Netwerkadapters')
Als hij daar niet staat, staat er iets met ethernet controller bij 'Overige apparaten'? Zo ja, drivers installeren. Geen effect? Ofwel verkeerde drivers, mogelijk is de netwerkkaart defect. Staat hij ook niet bij 'Overige apparaten' is de kaart gewoon niet aanwezig, mogelijk defect.
Staat hij welgewoon bij 'Netwerkadapters', is hij ingeschakeld, geen uitroepteken, geel driehoek of rood kruis, kijk dan wat voor IP je hebt. Bij voorkeur automatisch toegewezen, zou moeten zijn in de range 192.168.2.x en moet uniek zijn in het netwerk. Heb je een adres in die range, en is het automatisch toegewezen (DHCP) betekent dit dat er al communicatie tussen Experiabox en PC is. Pingen zou mogelijk moeten zijn.
Heeft je pc een IP adres met 192.168.1.x, 192.168.0.x, 10.0.0.x, of een ander IP adres buiten de range van 192.168.2.x heb je waarschijnlijk zelf een IP adres ingesteld, óf er zit nog steeds een ander apparaat in het netwerk wat fungeert als DHCP server en mogelijk wil fungeren als gateway.
Is je IP adres 0.0.0.0 of 169.x.x.x dan zou ik beginnen met het loskoppelen van de Experiabox, die naast de computer zetten. Zet de EB aan het stroom, netwerkkabel van poort 1,2 of 4 naar de PC. Is er een LAN verbinding? Krijg je nu een juist IP adres? Zoja, kun je de webinterface bereiken? (192.168.2.254). Mocht je deze laatste 3 vragen met ja kunnen beantwoorden zou ik het zoeken in de kabel, op zijn minst stekkertjes opnieuw knijpen.
Krijg je dan nog steeds geen juist IP maar geeft de LAN verbinding wel aan 'Verbonden, 100.0mbps', schakel AV en firewall uit. Nog steeds niets? Start => Uitvoeren => CMD intypen => in het zwarte venster achter de cursor intypen netsh winsock reset.
Als dat goed is uitgevoerd geeft 'ie aan dat de winsock catologus is gereset, reboot de PC. Mocht er dan nog steeds steeds geen juist IP uitrollen, sluit een andere PC aan op de EB, kijk of die wel een juist IP krijgt en of die de webinterface kan bereiken. Krijgt ook die PC geen juist IP, dan vermoed ik toch heel erg dat de modem defect is.
|