Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 22:56 

Ik heb nu een aantal weken IPB van KPN maar ben niet tevreden over de verbinding. Als ik aan het surfen ben open ik altijd een heleboel verschillende sites tegelijk (multitab browsen) en met IPB heb ik regelmatig last van Waiting for connection fouten. Met KPN Direct ADSL had ik daar nooit last van. Het maakt niet uit of ik via WiFi of kabelverbinding maak met de EB.

Als ik de snelheid meet met speedtest.nl lijkt alles binnen de normen te zijn (behalve de Ping test) maar het lijkt wel alsof de EB zich verslikt als er heel veel websites tegelijk worden geopend. Het vreemde is dat als ik een van de sites sluit die in de wachtstand zit (om het maar zo te noemen) de andere sites opeens weer wel snel geladen worden. Het is echter niet een vaste site die dat probleem veroorzaakt. KPN support kijkt alleen maar naar de snelheid en die is goed dus wat hen betreft is er niets aan de hand.

Heeft iemand suggesties waar dit probleem aan kan liggen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 23:24 

Maak je gebruik van IE en is er een verschil met FF ? Wat is bij jou een heleboel (kun je dat kwantificeren ?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 10:34 

Ik gebruik Opera of Netcaptor maar dat maakt geen verschil. Het is trouwens niet alleen met meerdere windows. Bij het maken van dit antwoord (slechts 1 window geopend) kreeg ik dezelfde fout en 1 minuut later niet meer, toen kon ik wel direct een antwoord posten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 11:46 
Site Admin

je geeft aan dat bij je vroeger bij kpn direct adsl hier geen last van had. bij de overgang naar ipb is dat niet veranderd (noot: gebruikte zelf vroeger planet en sta nu te boek als kpn direct adsl).
maak je tijdens het internetten ook gebruik van downloadprogramma's (bv. azureus). staat de energiebesparing op beide netwerkadapters uit?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 13:20 

Ik gebruik Download Accelerator maar dat gebruikte ik vroeger ook. Energiebesparing op de Speedtouch 120g staat uit, hoe check ik dat op de Experia box?
Het enige wat verandert is tov de oude situatie is de Experiabox ipv het Speedtouch modem.
Het ligt ook niet aan het draadloze gedeelte want met een Ethernet kabel is het probleem er ook.
Zijn er nog instellingen in de Experiabox waar ik mee kan spelen, MTU waarde of zo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 13:47 

Spelen met de MTU waarde zal niet veel brengen ben ik bang,kun je ook in de logfile iets zien,of heb je een zwaar programma lopen op de achtergrond mbt cpu belasting ? Neem aan dat eea virus en spyware vrij is ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 21:57 

Inderdaad virus en spyware vrij en geen zware programma's op de achtergrond. Waar vind ik het logfile waar je het over hebt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 13:42 
Site Admin

om een en ander te kunnen uitsluiten: probeer steeds een tijdje met IE in plaats van de andere programma's. maak je gebruik van dowloadprogramma's zoals bv bittorrent of azareus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 15:34 

Flavio schreef:
Inderdaad virus en spyware vrij en geen zware programma's op de achtergrond. Waar vind ik het logfile waar je het over hebt?

Je kunt inloggen op je modem en dan kijken bij ik dacht administration ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]