Goede middag,
In januari de postcode check gedaan om te zien of mijn abonnement uitgebreid kon worden met itv.
We hadden internet + bellen en dan het
basic abonnement 6 Mb (dus niet
basis 3Mb)
Volgens de check was itv leverbaar op ons adres, niet verwonderlijk want de buren hadden dit al sinds begin december 2008.
Verdere gegevens, volgens een meting 320 meter van de centrale de buren dus een voordeur verder.
Naar de primafoon winkel geweest daar geïnformeerd en inderdaad itv kon geleverd worden.
We hebben daar het volgende abonnement opgegeven internet+bellen extra +itv. (wat de buren dus ook hadden)
We kregen een bevestigings brief mee en alles was geregeld.
Na 2 weken kwam de aangekondigde brief met daarin de officiële bevestiging en de mededeling dat binnen 4 weken er een brief zou komen met gelijktijdig het pakket wat nodig is voor itv.
Ondertussen had ik gemerkt dat binnen een week na de aanvraag bij primafoon de snelheid al wel was aangepast dus had veel vertrouwen.
Een week na die officiële bevestiging werden we gebeld door kpn dat levering op ons adres niet mogelijk was.
Op mijn gezegde dat de buren dit wel hadden werd geantwoord dat men dit eigenlijk niet kon geloven, ook reageerde men niet op het feit dat de bevestigings brief binnen was met daarop de datum van levering.
Kortom bij ons kan het niet, bij de buren met de aansluiting 3 meter verder kan het wel.
En dat alles na de bevestigings brief.
Ook hebben we na die brief ons abonnement bij upc opgezegd, wel met een ruime marge van enkele maanden (mocht het wat langer duren) maar ook op het feit dat je met hangende pootjes weer actie moet ondernemen richtig upc werd niet gereageerd.
Misschien is dit als waarschuwing aan anderen die ook itv thuis willen, de postcode check zegt dus niets, Bij de primafoon is ons niet verteld dat itv niet kon, wel een bevestiging thuis krijgen en daarna gebeld worden dat het hele feest niet doorgaat terwijl naast je het wel blijkt te kunnen.
Weet iemand of ik hier iets mee kan, bellen helpt absoluut niet.
Misschien post ik hier op een verkeerde plek daarvoor dan mijn excuus.
B.J.Stijf.