Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 23:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: uitbreiding abonnement
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2009 14:15 

Goede middag,

In januari de postcode check gedaan om te zien of mijn abonnement uitgebreid kon worden met itv.
We hadden internet + bellen en dan het basic abonnement 6 Mb (dus niet basis 3Mb)
Volgens de check was itv leverbaar op ons adres, niet verwonderlijk want de buren hadden dit al sinds begin december 2008.
Verdere gegevens, volgens een meting 320 meter van de centrale de buren dus een voordeur verder.

Naar de primafoon winkel geweest daar geïnformeerd en inderdaad itv kon geleverd worden.
We hebben daar het volgende abonnement opgegeven internet+bellen extra +itv. (wat de buren dus ook hadden)
We kregen een bevestigings brief mee en alles was geregeld. :?
Na 2 weken kwam de aangekondigde brief met daarin de officiële bevestiging en de mededeling dat binnen 4 weken er een brief zou komen met gelijktijdig het pakket wat nodig is voor itv.

Ondertussen had ik gemerkt dat binnen een week na de aanvraag bij primafoon de snelheid al wel was aangepast dus had veel vertrouwen. :(

Een week na die officiële bevestiging werden we gebeld door kpn dat levering op ons adres niet mogelijk was.
Op mijn gezegde dat de buren dit wel hadden werd geantwoord dat men dit eigenlijk niet kon geloven, ook reageerde men niet op het feit dat de bevestigings brief binnen was met daarop de datum van levering.

Kortom bij ons kan het niet, bij de buren met de aansluiting 3 meter verder kan het wel.
En dat alles na de bevestigings brief.

Ook hebben we na die brief ons abonnement bij upc opgezegd, wel met een ruime marge van enkele maanden (mocht het wat langer duren) maar ook op het feit dat je met hangende pootjes weer actie moet ondernemen richtig upc werd niet gereageerd.

Misschien is dit als waarschuwing aan anderen die ook itv thuis willen, de postcode check zegt dus niets, Bij de primafoon is ons niet verteld dat itv niet kon, wel een bevestiging thuis krijgen en daarna gebeld worden dat het hele feest niet doorgaat terwijl naast je het wel blijkt te kunnen.

Weet iemand of ik hier iets mee kan, bellen helpt absoluut niet.

Misschien post ik hier op een verkeerde plek daarvoor dan mijn excuus.

B.J.Stijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 feb 2009 15:19 

Hallo,

Ik heb uw verhaal gelezen en wil u nader toelichten. Zou u zo vriendelijk zijn om uw gegevens te mailen naar ons? webcare@kpn.com
Dan krijgt u tekst en uitleg ons.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 feb 2009 15:34 

Zal u zo spoedig mogelijk e.e.a. toesturen. (is inmiddels gebeurt)

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009 16:53 

Goede middag,

Na het versturen van de benodigde gegevens (zie hierboven) heeft Stef (webcare) nogal wat zaken in beweging gezet.
Lijnmetingen gedaan, monteurs gestuurd, en achter de schermen veel zaken in beweging gehouden.
Met uiteindelijk resultaat dat op dit moment opnieuw een aanvraag is gedaan voor ITV.
Alle werkzaamheden die zijn gedaan en het opnieuw in gang zetten van een aanvraag zijn door Stef (webcare) geregeld.

Het is nu wachten op de nieuwe bevestiging brief en het benodigde pakket, ik denk dat dit binnen twee weken rond zal komen gezien de laatste aanvraag.

Misschien wil Stef (webcare) tzt e.e.a. zelf nog toelichten maar tot nu toe ben ik hem veel dank verschuldigd.
Wanneer binnenkort de zaak rond is zal ik dat laten weten.
Naar mijn mening mocht ook dergelijk handelen van webcare hier wel eens gezegd worden.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009 18:06 

bjstijf schreef:
Goede middag,

Na het versturen van de benodigde gegevens (zie hierboven) heeft Stef (webcare) nogal wat zaken in beweging gezet.
Lijnmetingen gedaan, monteurs gestuurd, en achter de schermen veel zaken in beweging gehouden.
Met uiteindelijk resultaat dat op dit moment opnieuw een aanvraag is gedaan voor ITV.
Alle werkzaamheden die zijn gedaan en het opnieuw in gang zetten van een aanvraag zijn door Stef (webcare) geregeld.

Het is nu wachten op de nieuwe bevestiging brief en het benodigde pakket, ik denk dat dit binnen twee weken rond zal komen gezien de laatste aanvraag.

Misschien wil Stef (webcare) tzt e.e.a. zelf nog toelichten maar tot nu toe ben ik hem veel dank verschuldigd.
Wanneer binnenkort de zaak rond is zal ik dat laten weten.
Naar mijn mening mocht ook dergelijk handelen van webcare hier wel eens gezegd worden.

Groet,

B.J.Stijf

Om privacy redenen is de achternaam van Stef (webcare) verwijderd. Gaarne geen achternamen vermelden van (Helpdesk)medewerkers van providers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 maart 2009 20:09 

Excuus, ik heb de achternaam naam zonder nadenken genoemd omdat deze ook steeds in de informatie-uitwisseling genoemd werd.

Groet,

B.J.Stijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 12:03 

bjstijf schreef:
Excuus, ik heb de achternaam naam zonder nadenken genoemd omdat deze ook steeds in de informatie-uitwisseling genoemd werd.

Groet,

B.J.Stijf.

Geen probleem en idd hulde aan wie hulde toekomt !

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2009 13:26 

Hallo,

Bedankt voor het verwijderen van me naam 8)

Ik zal het gaan toelichten zodra het probleem is opgelost. Dan kan ik het even op een rij zetten. Ben aardig druk nu. Maar fijn om te horen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 16:15 

Goede middag,

Na bovenstaande even het volgende, op dit moment nog steeds geen itv maar bij orderstatus zag ik dat er een order afgeleverd zou worden in de week van 23 mei.

Dit mocht iemand denken dat ik er niet meer op terug zou komen en derhalve dit draadje gesloten zou kunnen worden.
Ik kom er op terug met de hele gang van zaken na mijn vorige verhaal (boven) maar geef kpn nog steeds de kans de zaken goed af te handelen. Daarna zal ik e.e.a. toelichten. Mocht iemand naar de begin datum kijken en naar vandaag 27-05 dan is het duidelijk dat we nu 4 maand verder zijn.

Er is achter de schermen veel gedaan door webcare maar daarover later meer.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 14:07 

Goede middag,

Na 27-05 is er geen oplossing meer gekomen, wel zijn door Webcare diverse pogingen ondernomen maar geen van alle had resultaat. Wel geeft Webcare aan in een mail dat de fout in hun systeem zit, maar ik denk dat ze niet de mogelijkheid hebben om tot die fout door te dringen.

Hieronder geef ik in chronologische volgorde aan wat ik allemaal met kpn heb meegemaakt. ook raad ik de lezer aan om goed naar de datums te kijken het hele verhaal speelt al acht maanden. Ik ben niet iemand die dan maar gelijk overstapt naar een andere provider, maar dit is wel dramatisch.

20-03-2008 Bij Primafoon een aanvraag ingediend voor “internet+bellen” deze werd goedgekeurd en na 4 weken geleverd. Heeft tot 29-01-2009 perfect gewerkt.

29-01-2009 Bij Primafoon een aanvraag ingediend voor “internet-extra+bellen+itv” deze aanvraag werd goedgekeurd.

10-02-2009 Bevestiging werd in een brief toegestuurd.

10-02-2009 De snelheid behorende bij het abonnement “internet-extra” werd doorgevoerd 8 mb. Maar geen itv

16-02-2009 Gebeld door iemand van van COD dat itv niet mogelijk was, (de snelheid van 6 mb naar 8 mb was toen wel doorgevoerd)

16-02-2009 Op mijn vraag waarom itv niet mogelijk was terwijl onze buren het wel hadden werd met een smoes afgedaan en verder vragen werden niet beantwoord

17-02-2009 Bovengenoemde verhaal geplaatst op het ipb forum, waarop een reactie van Webcare 2 met de vraag de gegevens te mailen (zouden uitzoeken wat het probleem was)

17-02-2009 Alle gegevens opgestuurd naar Webcare.

18-02-2009 Webcare maakt een afspraak met monteur om de lijn door te meten.

19-02-2009 Monteur is geweest en heeft een dik ader omgezet situatie bleef onveranderd en moest volgens de monteur zeker voldoen voor “ipb extra + itv”

19-02-2009 Eind van de middag gebeld door iemand van Kpn deze moest 12 mb op de lijn schakelen maar wist te vertellen dat dit geen goed resultaat zou geven. Na veel gepraat over en weer bleek dat in de centrale nog een oude isdn kaart zat (we hadden voor “internet+bellen” isdn) deze moest worden vervangen en dan zou het oké zijn.

20-02-2009 Dit alles gecommuniceerd met Webcare en die hebben e.e.a. opnieuw in gang gezet.

23-02-2009 Opnieuw een monteur geweest conclusie geen fouten het moest lukken, hij mocht de kaart niet wisselen maar zou het doorgeven.

25-02-2009 Weer gebeld door een medewerker van Kpn voor afspraak voor een derde monteur. Ik heb toen uitgelegd dat voor de derde maal een monteur niets uitmaakte zolang de kaart in de centrale niet was gewisseld. Dit werd begrepen en de medewerker zou de kaart laten omwisselen.

11-03-2009 Weer gebeld voor een afspraak met een monteur deze zou het modem omwisselen en de kaart werd dan dezelfde dag ook gewisseld. En met ongeveer een week zou ik het pakket krijgen voor ITV.

11-03-2009 Dit hele verhaal telkens opnieuw met Webcare gecommuniceerd, deze hebben toen opnieuw alle metingen gedaan en er bleek geen enkele belemmering om ITV door te geven. Zij hebben opnieuw een aanvraag ingediend.

16-04-2009 Mail van Webcare dat de aanvraag weer was afgewezen, en van hun toen het advies gekregen om de helpdesk te bellen (afd. verkoop) en daar te vragen om mij door te verbinden met MSD. Dat was de afdeling voor moeilijke gevallen.

16-04-2009 Gebeld met verkoop, het hele verhaal weer opnieuw uitgelegd waarna ik aan het eind te horen kreeg “ wat wilt u nu eigenlijk dit is de receptie” (zij had zich niet gemeld als receptie maar als afdeling verkoop. Waarop ik haar er op een nette manier op heb gewezen dat het normaal was om op een receptiepost door te verbinden naar de betreffende afdeling (daar had ik nadrukkelijk naar gevraagd) en niet iemand het hele verhaal te laten doen en daarna op een snauwerige manier iets te vragen. Na de uiteindelijke doorverbinding werd de lijn na enige tijd stomweg onderbroken, na opnieuw bellen gebeurde dit nog tot vier maal toe telkens werd de lijn na zo’n vijf minuten onderbroken.

16-04-2009 Na vier pogingen eindelijk iemand gesproken die na heel veel navraag (ik had er al geen vertrouwen meer in) wist te vertellen dat een abonnement ipb extra+itv niet kon. (kon me niet vertellen waarom niet). Maar dat een abonnement ipb basis+itv direct geregeld kon worden. En of dat maar direct ingevoerd moest worden, waarop bevestigend antwoordde (dan zou ik tenminste itv krijgen) Ik kreeg advies toch na negen dagen even terug te bellen om te vragen of de order goed liep. (als ik dat moet vragen heb ik weer geen vertrouwen in een goede afloop).

25-04-2009 Opnieuw gebeld met de vraag hoe de order liep waarop het volgende antwoord, “ meneer ik zie dat u contact heeft gehad op 16-04-2009 maar er is niets met uw aanvraag gedaan maar ik zie wel dat ipb extra+itv gewoon op uw adres mogelijk is” waarop ik maar weer vroeg dit dan direct te laten ingaan. Ook geïnformeerd hoe het mogelijk was dat iedereen me kon vertellen dat itv mogelijk was maar er in het systeem klaarblijkelijk een vinkje verkeerd stond wat dat verhinderde en of ze dat wilde controleren. Antwoord “ daar ga ik niet over” ook geen enkele poging aan deze wantoestanden een eind te maken.

05-05-2009 Geloof het of niet maar de zoveelste bevestigingsbrief viel op de mat itv zou geleverd worden.

26-05-2009 Plotseling is de snelheid aangepast, maar nu naar 3 mb basis dus van het half doorgevoerde abonnement begin februari 8 mb kreeg ik nu ineens 3 mb maar nog steeds geen pakket itv.

04-06-2009 Gebeld door iemand van COD dat de aanvraag was afgewezen (bekijk het goed) na een maand. Men wist geen antwoord op mijn vraag waarom de afwijzing als iedere afdeling zegt dat er geen technische belemmeringen zijn. Ook kreeg ik geen antwoord op mijn vraag waarom bij elke aanvraag wel de snelheid veranderde maar itv niet kon. Deze dame had duidelijk geen zin in dit gesprek en brak het gesprek na enige tijd stomweg af.

04-06-2009 Het zoveelste contact met Webcare om weer uit te leggen dat het wederom niet was gelukt.

05-06-2009 In CSC Maranello en Kpn vandaag bleek na inloggen mijn abonnement aan te geven ipb extra+itv ingangsdatum 05-06-2009 maar het modem geeft nog steeds aan 3 mb 517 / 4100

05-06-2009 Alle toestanden hierboven genoemd steeds duidelijk met Webcare besproken.

08-06-2009 Opeens blijkt nu bij orderstatus dat de aanvraag weer is gewijzigd naar ipb basis+itv maar itv wordt nooit geleverd.

12-06-2009 Nog steeds niets vernomen maar Kpn heeft dus tot nu toe al vier maal het abonnement aangepast. Telkens een ander abonnement of een andere snelheid (let wel steeds op hun eigen advies) maar steeds zonder itv. Volgens mij is de zaak zo door elkaar gehaald dat men zelf geen oplossing meer ziet. Omdat door de technische diensten aangegeven wordt dat technisch alles correct is, en ook Webcare geen fout meer kan vinden heb ik het idee dat er in het computer systeem iets een blokkade aangeeft op het moment dat er op ons klantnummer itv wordt aangevraagd. Het hele gebeuren achter ons klantnummer moet mijns inziens opgeschoond worden vooral de orderstatus.

22-06-2009 In CSC Maranello staat nog steeds mijn contract op ipb extra+itv maar op de rekening vandaag werd berekend ipb basis met een gedeeltelijke verrekening. Het hele computer systeem lijkt een puinhoop, men past naar believen abonnementen aan (advies helpdesk) maar men ziet geen kans om een klant na vijf maanden van itv te voorzien. Op de orderstatus staan nog steeds 3 orders in behandeling maar welke dat zijn kan niemand vertellen. Erger nog niemand schijnt loze orders te kunnen verwijderen zodat een nieuwe order door kan gaan.

22-06-2009 Weer contact gehad met Webcare deze kunnen niets meer doen maar zal blijven proberen. Dit incident zoals dat zo prachtig genoemd wordt blijkt gesloten zonder dat de klant iets hoort. Ik zou een belbrief ontvangen maar er wordt direct al bij verteld dat het nummer op die brief niet klopt dus waarschijnlijk zal ik gebeld worden, dat is nooit gebeurd.

03-07-2009 Webcare schrijft in een mail dat de fout in het systeem van Kpn zit dus niet in verbindingen o.i.d. Zie mail bijlagen.

31-08-2009 Heb weer contact opgenomen met Webcare, na enige mails geeft Webcare eigenlijk aan om zelf nog maar weer een aanvraag te doen via klantenservice. En dan onder een ander klantennummer waarbij Webcare zelf al aangeeft dat daar de nodige risico’s aan vast zitten. Ik wil deze ellende niet meer meemaken straks gezien worden als twee klanten met alle toestanden van dien, al helemaal niet als de klantenservice dit moet regelen.

31-08-2009 Ik heb klantenservice nog éénmaal verzocht om mijn abonnement om te zetten van ipb basis naar ipb extra+itv. Als ik vervolgens weer in hetzelfde circuit beland, geef ik na ruim zeven maanden de brui aan Kpn en ga informeren bij concurrenten om te zien of die dit sneller en zonder zeven maanden trammelant aan kunnen bieden. Veel kennissen, vrienden, buren enz. spreken schande van deze gang van zaken, en zelfs bij het eigen Webcare proef ik veel ergernis over deze gang van zaken.

02-09-2009 Opnieuw een bevestigingbrief ontvangen na mijn aanvraag op 31-08-2009 (de vierde vanaf Februari 2009) waarin de datum van 15-09-2009 genoemd wordt als volgt. “ Wij voeren uw abonnementswijziging uit op 15-09-2009 ” Is het vreemd dat ik er geen barst meer van geloof?

15-09-2009 Voor de zoveelste maal is alleen de snelheid doorgevoerd (modem 1029/8003 maar weer geen itv. En dit wederom zonder enige opgaaf van redenen.

21-09-2009 Webcare geeft in het IPB forum nu aan dat de snelheid weer gedowngrade gaat worden en terug gaat naar IPB Basis+ITV. Moet ik nog geloven dat het nu ineens wel kan na zoveel pogingen en veranderingen, IPB Basis+ITV is meerdere malen aangevraagd en telkens afgewezen. Reden daarvoor krijg je nooit want je kunt geen mens bereiken.

28-09-2009 Weer een week verder maar er is niets veranderd geen downgrade, en geen ITV maar ook geen reden. Wel is men verbazend snel om de rekeningen aan te passen, en dat klopt wel waarom dan elders in het systeem de zaken niet rechtzetten?

Ik heb alle telefoontjes naar de klantenservice maar niet uitgebreid genoemd, krijg ik hartkloppingen van.

Dit hele verhaal plaats ik hier in de hoop dat er nog ergens iemand te vinden is die hier het antwoord op weet.
Ook wil ik vermelden dat ik steeds goed contact heb gehad met Webcare 2 ik denk dat hun ook met de rug tegen de muur staan en niet de mogelijkheid hebben om verder in het kpn systeem door te dringen.
Maar iemand moet toch die fout kunnen vinden?

Groet,

B.J.Stijf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 09:48 

Tja... Ik zit op dit moment ook in de malle KPN molen van welles-nietes, kastje-muur, driedubbele bevestingsbrieven met niet geleverde diensten of wijzigingen... Heb je ook niks aan, maar laat ik dit zeggen: je bent niet de enige :mrgreen:

Ik ben nu zo ver gegaan dat ik mijn zakelijke KPN contactpersoon heb gevraagd hierin te bemiddelen. Hij heeft een officiele klacht neer gelegd bij de juiste afdeling/persoon en ik hoop nu eindelijk eens van alle gedoe af te komen. KPN zit eigenlijk al vanaf 1 juli 2008 te klungelen met mijn gegevens toen ik wilde overstappen van Planet Comfort naar IPB Extra.

Maar niet iedereen heeft deze 'last resort' mogelijkheid...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 15:29 

Goede middag,

Ik heb geen mogelijkheid om ergens een klacht te deponeren, via Klantenservice hoor je nooit iets weer en via mail dito.
Nog steeds heb ik mijn hoop gevestigd op iemand van Webcare voor mij zijn dat de enigen die iets kunnen bereiken.

Maar het is toch onvoorstelbaar dat er zo met klanten omgegaan wordt.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 14:50 

Goede middag,

Nog maar weer een keer gebeld met de klanten service om te vragen hoe het nu zit met die ITV.
Waarom nog steeds geen ITV?
En waarom zijn er nu al voor de tweede keer van twee e-mail accounts de virus en spam filters uitgeschakeld zonder dat dit wordt doorgegeven?
En waarom kan ik ze zelf niet meer inschakelen?

Virus en Spamfilters: " Ik neem even contact op met een collega, u wordt hierover teruggebeld."

ITV: " Ik ga u doorverbinden met een collega van opzeggingen " ????? ik heb niets opgezegd, ik wil iets hebben.

Collega opzeggingen: " Ik zie dat er geen belemmering is om ITV te krijgen, en dat u er al zeer lang mee bezig bent maar kan vanuit deze afdeling niets doen, U wordt hierover teruggebeld. "

Totale beltijd: 32 minuten, oplossing? wie het weet mag het zeggen.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 09:41 

Goede morgen,

Zojuist teruggebeld door kpn over het spam en virus filter.

"Ik kan nu niets voor u doen, want er loopt nog een order"

Ja dat weet ik, die loopt al vanaf 29 januari en is door jullie steeds veranderd snelheid omhoog, snelheid omlaag maar geen ITV.
En als dat nu ineens niet meer in te schakelen is, waarom was dat dan wel uit te schakelen tijdens die lopende order?

"Ik ga dit doorsturen want het heeft volgens mij te maken met het feit dat de isdn kaart in de centrale wel ooit vervangen is, maar in de onderliggende systemen nog steeds als isdn staat aangevinkt."
"u hoort nog van ons."

Dank u wel, zoals u op uw scherm kunt zien ga ik de negende maand in en zou ik er een kind van krijgen.

Dit antwoord was om nog iets van humor in mijzelf naar boven te peuteren waar het kpn betreft.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 08:38 

Goede morgen,

Na nog maar eens weer bellen zag men bij de helpdesk kans om bij één e-mailaccount het virus en spamfilter weer aan te zetten.
Bij het andere account lukt het niet en daar zou ik opnieuw voor teruggebeld worden. (wat een gehannes)
Kreeg gisteren wel 6 e-mails dat alles ingeschakeld stond (ter bevestiging) terwijl dat dus niet zo is.

Het abonnement staat nu op IPB Extra, maar in geen velden of wegen ITV.
Bij orderstatus is het een puinhoop, staat helemaal vol met opdrachten (ook geleverde) oude en nieuwe waarvan bij de opdracht voor ITV vermeld wordt "Kan niet geleverd worden" Je krijgt daar verder geen mail over of een telefoontje dus normaal weet je niet het hoe en waarom. (vervolgens staat er weer een nieuwe opdracht in vanaf 07-10-2009) wat dat is kun je niet controleren en klantenservice weet niets.

Ook nog steeds niet gebeld over het controleren van het systeem waar de fout in zou zitten die ITV tegenhoud.
Dit zal ook wel weer stilzwijgend de doofpot in gaan.

Uit pure frustratie over 8 maanden gehannes met kpn heb ik alle correspondentie ( 28 A4tjes) opgestuurd naar het hoofdkantoor van kpn.
Daar zullen ze het wel in de prullenbak gooien maar ze hebben het dan wel gelezen. Ik nader de grens dat ik dit zelfde pakket ook opstuur naar het programma radar je komt er niet mee in beeld maar misschien wordt er dan achter de schermen iets meer gedaan.

Deze correspondentie bestaat uit kopieën van alle bevestiging brieven,
de hele e-mail uitwisseling met Webcare, het aantal telefoontjes naar klantenservice (waar service meestal een totaal verkeerd woord is) dit alles in chronologische volgorde vanaf 29-01-2009
Wel heb ik nadrukkelijk vermeld wat door Webcare en monteurs steeds is gezegd, (een fout in het systeem met waarschijnlijk een computer instelling) Ook dat webcare de enigste instantie is bij kpn die klanten serieus neemt.

Men zal vast geen moeite doen te reageren, maar een mens kan op een andere manier niet doordringen naar de juiste afdeling.

Groet.

B.J.Stijf

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]