Ik heb een Nokia N86 en een KPN Mobiel abonnement met mobiel internet. Het toestel biedt de mogelijkheid om mail te ontvangen en te zenden via Nokia Email. Email ontvangen gaat prima, e-mail zenden niet. Met andere emailaccounts is het geen probleem, ik heb ook getest met Hotmail en een ander POP3 account.
Nokia Email is een zelf configurerend systeem, je hoeft alleen maar je emailadres en emailwachtwoord in te toetsen en dan werkt het. Via
http://email.nokia.com/ kun je eventueel wijzigingen maken. In het toestel is niet veel meer in te stellen qua uitgaande mailserver, dat kan alleen nog via de site.
Op deze site heb ik gezien dat als uitgaande mailserver pop.kpnplanet.nl werd gebruikt, deze heb ik gewijzigd in mail.kpnplanet.nl. Echter geen succes. Ook mailhost.kpnplanet.nl werkte niet.
Op internet is veel te vinden over het niet kunnen verzenden van uitgaande email. Dit heeft volgens mij te maken met opsporingswetgeving en spambeperking. In plaats van de uitgaande mailserver van de internet provider te gebruiken, dien je de zogenaamde relayserver van je mobiele aanbieder te gebruiken. Veel KPN klanten melden dat smtp.mobiel.net de oplossing is maar dat pikt de Nokia website niet.
Wie kan mij helpen?