Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 16:06 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 14:36
Berichten: 8
Ik heb recent mijn abonnement aangepast naar 20mb downloadsnelheid. De hoogste snelheid-verbinding tot nu toe is ongeveer 14 mb. Het downloaden gaat wel sneller dan voorheen (toen ik nog een 8 mb abo had), maar het valt me toch tegen. Na enige tijd downen valt de snelheid ineens terug. Kijk in naar het scherm van m'n speedtouch 780, dan zie ik dat de bandbreedte gezakt is naar ongeveer 9,5 mb. Daar blijft de snelheid op tot ik de EB weer reset.
Is dit een extern probleem (te ver van centrale af?) of kan het aan mijn eigen verbinding liggen?
Voor de goede orde: als de EB verbonden is met hoge snelheid (dus zo'n 14 mb, kan ik vaak wel een dag met die snelheid downloaden. Soms lijkt het modem zich spontaan te resetten, waarna de snelheid dus omlaag gaat.
Wie helpt?
Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 23:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik denk dat dit en gevalletje is voor Webcare om op te pakken. Die kunnen en 24-uurs meting verrichten en kijken wat er allemaal gebeurt op de lijn. Mijn advies: stuur Webcare op dit forum en bericht met daarin uw verhaal en gegevens dan wellicht kunnen deze iets voor u betekenen.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 11:08 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het lijkt dat je modem aan het onderhandelen is met de dslam en niet eenvoudig tot een stabiele lijn kan komen.Ik zou idd webcare vragen een lijnmeting te doen om zo beter inzicht te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 19:12 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 14:36
Berichten: 8
Ik heb inmiddels zowel gereageerd naar het webcareteam als ook rechtstreeks naar de "klachtendienst van KPN".
Enige reactie (NOT!!) heeft ongeveer dezelfde snelheid als mijn downloadmogelijkheid....

Wordt zeker vervolgd.

Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 19:55 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Waar staat je ST780? Heb je de thuissituatie uitgesloten? Goeie bekabeling vanaf ISRA naar EB (Geen telefoonkabel!) Liefst zo dicht mogelijk bij ISRA. Splitter en randapparatuur verwijderd?

Zoja dan even helpdesk bellen en een lijnmeting laten doen, kijken wat voor snelheid je kan halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 00:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
BertB schreef:
Ik heb inmiddels zowel gereageerd naar het webcareteam als ook rechtstreeks naar de "klachtendienst van KPN".
Enige reactie (NOT!!) heeft ongeveer dezelfde snelheid als mijn downloadmogelijkheid....

Wordt zeker vervolgd.

Bert



Webcare is afwezig geweest tot afgelopen maandag (dacht ik staat hier ergens op het forum) nu zij weer begonnen zijn is mijn verwachting dat er bergen met achterstallig werk ligt dat opgepakt moet worden. Webcare bestaat maar uit 3 mensen dus ik denk dat en kleine beetje geduld wenselijk is.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 14:25 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 14:36
Berichten: 8
In overleg met de helpdesk heb ik mijn modem (hard) gereset.
De verbinding (en gemeten snelheid) was, gezien de afstand tot de centrale (2,5 km) goed.
Zoals eerder gemeld is mijn maximale downloadsnelheid 14000 mbs. Als het modem zich herhaaldelijk vanzelf reste zou dat duiden op een softwarefout (die met een reset dus verholpen moet zijn) of een defect aan het modem.
Over een dag weet ik het....

Dank voor de reacties.

Groet,
Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2010 22:00 
Offline

Geregistreerd: vr 08 jan 2010 17:12
Berichten: 1
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt zij het met max 8Mb. De snelheid viel terug tot 2 a 3Mb
Tijdens diverse testen met de helpdesk was de snelheid ineens weer op peil
KPN heeft mij toch ook een dag op de bewaking gezet , maar toen bleef alles goed.
Enige tijd later gebeurde het weer, ik kwam er toen zelf achter dat het modulaire stekertje op de splitter de oorzaak was, even losmaken wat schuiven en het was weer goed.Ik heb dat later na enkele weken vakantie weer gehad .
Het verwisselen van de splitter hielp niet het was echt het stekertje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 14:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
De spliter kan bij Internetplusbellen zo en zo na een aantal weken verwijderd worden.

Dit is altijd verstandig om te doen, om problemen in de toekomst te voorkomen.
De helpdesk vraagt hier altijd naar en verwijdert hem evt. altijd samen met de klant.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 13:26 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 14:36
Berichten: 8
De harde reset heeft niet geholpen. Ik heb nu wel alle aansluitingen nagelopen (loshalen, schoonblazen, aandrukken).
We wachten weer af...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 20:40 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
BertB schreef:
De harde reset heeft niet geholpen. Ik heb nu wel alle aansluitingen nagelopen (loshalen, schoonblazen, aandrukken).
We wachten weer af...


Heb je uberhaupt wel gelezen wat er is geadviseerd in dit topic, je lijkt alleen maar je helpdesk gesprekken hier neer te zetten namelijk en geeft geen reactie op andere posts.

Zoals KPN webcare en ik aangeven kan de splitter er tussenuit.

"Waar staat je ST780? Heb je de thuissituatie uitgesloten? Goeie bekabeling vanaf ISRA naar EB (Geen telefoonkabel!) Liefst zo dicht mogelijk bij ISRA. Splitter en randapparatuur verwijderd?"

Dit allemaal nagelopen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2010 21:45 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 14:36
Berichten: 8
Citaat:
Heb je uberhaupt wel gelezen wat er is geadviseerd in dit topic, je lijkt alleen maar je helpdesk gesprekken hier neer te zetten namelijk en geeft geen reactie op andere posts.

Zoals KPN webcare en ik aangeven kan de splitter er tussenuit.

"Waar staat je ST780? Heb je de thuissituatie uitgesloten? Goeie bekabeling vanaf ISRA naar EB (Geen telefoonkabel!) Liefst zo dicht mogelijk bij ISRA. Splitter en randapparatuur verwijderd?"

Dit allemaal nagelopen?


OK, OK, ik heb al jaren adsl met een snelheid van 8MB zonder ooit enig probleem (met dank aan Planet).
Ook de helpdesk (..) weet niets anders dan het modem dichterbij de ISRA te plaatsen. Dat van die onnodige splitter was nieuw voor mij. Kortom, ik heb weer een dagje klussen voor de boeg...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2010 21:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
BertB schreef:
ik heb weer een dagje klussen voor de boeg...



Dat valt reuze mee, binnen 5 min heeft de de splitter verwijderd, tevens heeft u dan ook gelijk minder kabels nodig om het product te laten werken.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 14:21 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 14:36
Berichten: 8
marcel234 schreef:
BertB schreef:
ik heb weer een dagje klussen voor de boeg...



Dat valt reuze mee, binnen 5 min heeft de de splitter verwijderd, tevens heeft u dan ook gelijk minder kabels nodig om het product te laten werken.


Groet Marcel.


EB staat nu in de huiskamer, maar ga ik verplaatsen naar de meterkast, direct achter ISRA. In mijn meterkast zitten heel veel stroomaansluitingen, maar nu nog niet bereikbaar met een stopcontact.... En in de meterkast moet ik daarnaast toch nog wat kabeltjes omleggen en/of verlengen. Ik heb ook een netwerkschijf aangesloten op de EB: die moet dus ook naar de meterkast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2010 23:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Oke, dat maakt het verhaal even iets anders, ik heb vaak soortgelijke acties gedaan, maar het valt mee hoor, ik had het meestal met en complete nslu2 omgezet in 30 min. Maar tis natuurlijk per persoon verschillend...sucses iniedergeval :D


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling