Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 14 jan 2025 19:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 02:08 

Ik heb Windows 7 op mijn nieuwe PC geinstalleeerd en als ik de software voor de Experiabox wil installeren krijg ik de volgende foutmelding:

Fout opgetreden in het script voor deze pagina;

Regel: 100
Teken: 3
Fout: DLL-bestand is niet geregistreerd
Code: 0
URL: file://E/install/in/common.js

Als ik doorga volgen er nog een reeks met vergelijkbare foutmeldingen over scripts?

Uiteindelijk geeft het KPN programma de volgende tekst weer:

Let op: De KPN Experiabox kan nu niet geinstalleerd worden omdat u bent ingelogd onder een gebruikersaccount zonder beheerdersrechten.

Dit is uiteraard niet het probleem, aangezien ik de enige gebruiker ben en als administrator ben ingelogd. Bovendien heb ik de firewall uitgeschakeld en nog geen antivirusprogramma heb geinstalleerd.

Heeft iemand een idee wat een oplossing is?

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

Met vriendelijke groet,

Wim Visscher

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 02:49 

Welke moden werkje .........
Denk dat KPN der software(drivers) nog niet heeft aan gepast voor windos 7 en het niet werkt onder software windos 7 :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 09:19 

Ik heb de Siemens SX 551 met USB adapters 108

Kun je daar iets mee?

Groetjes,
Wim

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 12:59 

De CD-rom van IPB is nog niet geschikt voor Windows 7. Je hebt deze ook helemaal niet nodig om IPB te installeren. Je hebt alleen de drivers nodig voor de Siemens 108USB adapter. Je kan proberen of de drivers voor XP of Vista met Windows 7 werken. Met zoeken via Google kan je deze downloaden. Het beste is niet de installatie software van Siemens te gebruiken, maar Windows(Zero Configuration) met de juiste drivers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 11:09 

Ik heb zojuist op de website gekeken van KPN mbt het aan de gang krijgen van IPB met het vista besturingssysteem. KPN krijgt van mij een 10 met een griffel maar dan voor onduidelijkheid van de uitleg. Ik snap er niks van! Een uitleg voor win 7 heb ik er nog niet gevonden. Wie weet hoelang dat nog zal duren. Zou het niet makkelijker zijn om een PDF file te plaatsen zodat die uitgeprint kan worden, een soort handleiding dus. Deze print kan ik dan naast mijn win 7 pc leggen en IPB installeren. Een andere optie is een cd-rom net zo als die destijds gemaakt is voor xp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 14:29 

Nogmaals, je hebt geen CD-rom nodig.

1. Het IPB pakket aansluiten zoals in de bijgeleverde handleiding staat.
2. Na een half uur heb je internet en telefonie.
3. Bel 1369 met een telefoon op Tel1.
4. Sluit de PC bedraad aan of
5. meld een pc draadloos aan met de SSID en WPA code die onder op de modem staat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 12:13 

Hallo,

Marcel heeft gelijk. U heeft geen CD nodig.

** Driver zijn te vinden op de website van leverancier. Zo niet dan moet u nog wachten op de nieuwe drivers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 01:02 

Allen,

Ik ben sinds mei een gebruiker van Windows 7. tot volle tevredenheid. ik heb vanaf dag 1 geen enkele driver hoeven installeren. elke keer als een nieuw apparaat aansloot ging windows zelf op zoek naar drivers via windows update. werkt goed.

denk als je de USB stekker erin stopt hij automatisch opzoek gaat naar je drivers. Zodra dat klaar is je eigen netwerk opzoeken en WPA code invoeren en hoort het klaar te zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009 01:10 

Heb sinds vorige week nieuwe PC met Windows7. Ik heb de grijze Experiabox en de Siemens Gigaset Adapter 108 USB. Na installatie van deGigaset lukte het niet verbinding te maken met het netwerk. Ik heb bij de instellingen van de Gigaset Adapter alle configuratie gegevens ingevoerd en opgeslagen. SSID en PSK, alleen blijven de knopjes Radio out en Toepassen "grijs".Ik kan alleen draadloos weken. De helpdesk heeft tot 2x alles gecontroleerd en meegedacht maar konden geen oplossing geven en hebben een ticket voor het expert-team gemaakt. Ik ben zelf nog even doorgegaan met van alles te proberen en toen ik "openbaar netwerk" selecteerde kreeg ik ploseling wel toegang tot het net via mijn eigen SSID kode. (Dus expert-team op tijd kunnen afbestellen). Als ik naar het configuratiescherm van de Gigasetadapter kijk zie ik nog steeds het voornoemde en bij het "trapje"van de Gigaset staat de melding "Netwerk uitgeschakeld.

Is er verschil in beveiliging tussen "thuisnetwerk" en öpenbaar netwerk", beide gebruiken mijn SSID heb ik geconstateerd.

Alvast bedankt voor enige toelichting in deze puzzel voor mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009 18:58 

demarte schreef:
Heb sinds vorige week nieuwe PC met Windows7. Ik heb de grijze Experiabox en de Siemens Gigaset Adapter 108 USB. Na installatie van deGigaset lukte het niet verbinding te maken met het netwerk. Ik heb bij de instellingen van de Gigaset Adapter alle configuratie gegevens ingevoerd en opgeslagen. SSID en PSK, alleen blijven de knopjes Radio out en Toepassen "grijs".Ik kan alleen draadloos weken. De helpdesk heeft tot 2x alles gecontroleerd en meegedacht maar konden geen oplossing geven en hebben een ticket voor het expert-team gemaakt. Ik ben zelf nog even doorgegaan met van alles te proberen en toen ik "openbaar netwerk" selecteerde kreeg ik ploseling wel toegang tot het net via mijn eigen SSID kode. (Dus expert-team op tijd kunnen afbestellen). Als ik naar het configuratiescherm van de Gigasetadapter kijk zie ik nog steeds het voornoemde en bij het "trapje"van de Gigaset staat de melding "Netwerk uitgeschakeld.

Is er verschil in beveiliging tussen "thuisnetwerk" en öpenbaar netwerk", beide gebruiken mijn SSID heb ik geconstateerd.

Alvast bedankt voor enige toelichting in deze puzzel voor mij.

Het beste is niet de software te gebruiken van de Gigaset 108 USB adapter, maar alleen de drivers. Dus verwijder de Gigaset software en gebruik Wireless Zero Configuration van Windows. Sluit de 108 USB adapter aan en laat Windows het installeren met indien nodig de drivers van de 108 USB adapter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]