Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 23:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:25 

Hiep hiep hoi hoi,

Vandaag per post een nieuwe experiabox binnen gekomen, morgen ochtend ga ik hem in gebruik nemen.
Ik zal laten weten of de belklachten daarna verholpen zijn.
Mijn PC is schoon van Lime P2P programma's, dus daar kan het dan zeker niet aan liggen.

Tot horens,
Hans

P.s Vandaag niets van een internet storing gemerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:52 

Heb je een nieuwe(Siemens) of de nieuwe (SpeedTouch) ontvangen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 23:09 

Ik heb om de speed touch gevraagt, maar ik heb de experiabox ontvangen.
Ik heb vandaag echter geen tijd gehad om hem te instaleren, dat wordt zaterdag.

groeten Hans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 23:13 

Verbreekt de verbinding elke keer na dezelfde tijd ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 11:56 

Het verbreken van de verbinding is niet op gezette tijden, het kan na 20 seconden gebeuren, maar ook na 20 minuten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 12:18 

Bij mij wordt de verbinding geregeld na zo'n 15 minuten verbroken. Kortere gesprekken gaan in de regel goed. Gebruik de expirebox sinds mei 2006.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 12:21 

Gebruik IPB nu een week of twee maar telefoongesprekken gaan goed.
Ook gesprekken langer dan een uur geven geen problemen en verbroken verbindingen zijn, gelukkig, nog niet voorgekomen.

Eigenlijk had ik het niet verwacht maar ik heb geen problemen ondervonden met IPB.

Heel klein dingetje dan: Externe harddisk op de USB poort werkt prima maar waarom de aangemaakte shares af en toe verdwijnen is een raadsel. Nu geen shares meer in gebruik en probleem is over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 21:21 

H. Rutgers schreef:
Bij mij wordt de verbinding geregeld na zo'n 15 minuten verbroken. Kortere gesprekken gaan in de regel goed. Gebruik de expirebox sinds mei 2006.

Hier ook !
Alles geprobeerd, niets mocht baten, ik zal er mee moeten leven of
alles opzeggen, heb hier in zeeland helaas niet veel keus voor wat anders :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 11:08 

Zondag was het dan zover. Ik heb al verteld dat ik een nieuwe router had aangevraagd omdat mijn telefoon verbinding sinds mei 2006 steeds werd verbroken.
In de tussen liggende periode (mei tot november) heb ik alles waaraan het in mijn huis zou kunnen liggen (volgens KPN) uitgesloten.
De nieuwe speed touch heb ik niet gekregen, maar weer een experiabox.
Zondag morgen eerst de helpdesk gebeld en gevraagd of ik nog bijzondere dingen moest zoals instellingen veranderen als ik de nieuwe experiabox ging inpuggen. Ik hoefde niets tedoen, alleen kreeg ik het advies om de nieuwe box op de oude tezetten en dan de kabels hetzelfde overte zetten. Of ik een nono ben die dat nog niet eens zou kunnen.
Maak goed de opdracht uitgevoerd zoals opgedragen en vervolgens een uur naar de Ebox zitten kijken of alle lampje die zouden moeten gaan branden ook daadwerkelijk aan zouden gaan. NEE DUS en de lijn bleef dood. Ook de computer deed niets.
Na ruim een uur de nieuwe Ebox maar weer omgeruild met de oude.
Binnen 1 1/2 minuut was de box ingesteld en had ik weer kontakt.
Helpdesk gebeld en uitgelegd wat het probleem was. Dat kon volgens de helpdesk wel kloppen, want voordat het zou kunnen werken moesten er bij hun eerst enige instellingen worden aangepast. Ik had waarschijnlijk nu een Ebox met een andere software als de eerste.
Daar had ik s'morgens eerst nog naar geinformeerd.

OK nu kon ik alsnog de kabels overprikken en dan zou de helpdesk de instellingen doen aan hun kant en mij daarna op mijn mobile terug bellen.

Ik werd na 15 minuten teruggebeld met de vraag of het in orde was. DAT WAS HET NIET, nog steeds geen telefoon, maar wel internet.
Ik moest mijn experiabox nu even loskoppelen en met een kabel aan de computer koppelen. Mijn computer staat boven dus dat kon niet, want daar heb ik geen telefoon aansluiting, verwijderd (opdracht KPN) tijdens eerdere pogingen om problemen op te lossen.
O JA dat was zo. Had ik dan geen laptop in huis zodat de Ebox kon worden gekoppeld zonder de telefoon kabel te verbreken.
Gelukkig was mijn zoon thuis met zijn laptop en kon ik aan die voorwaarde voldoen. OK, toen ap aanwijzingen de Ebox instellingen aangepast, die kennelijk vanaf de fabriek niet goed zou staan.
Daarna had ik wel een kiestoon en dacht dat alles in orde was.
Helpdesk bedankt en dol blij dta het nu moest werken. Om dat uit te proberen de telefoon gepakt om familie te vertellen dat we weer telefoon hadden en om te testen of de verbinding niet verbroken zou worden.
MAAR HELAAS ik had wel een kiestoon, maar alles wat ik ook probeerde alle personen die ik probeerde, daarvan kreeg ik een ingesprektoon.
Dus naar mijn buurman gelopen en gevraagd of hij mijn telefoon wilde beantwoorden. WEER IN GESPREK terwijl zijn telefoon er gewoon oplag.
Even mobile naar hem gebeld, en de telefoon ging gewoon over.
HET LAG DUS NOG STEEDS AAN DE EBOX KPN.
De oude Ebox wederom instaleren kon niet meer omdat de KPN instellingen had veranderd.
Maandag morgen maar vanaf de zaak gebeld en het probleem weer voorgelegd. 2e lijn was te druk met alle problemen in Nederland en de 3e lijn zou kontakt met mijn mobile opnemen. vervolgens twee dagen met mijn mobile aan het oor rond gelopen, maar geen kontakt.
KAN WAARSCHIJNLIJK WEER 20 DAGEN DUREN.

KORTOM. kan iemand mij vertellen waar ik een heel boze brief naar tot kan sturen, want ik ben nu toch heel teleurgesteld en wil een gedeelte van mijn geld terug eisen, voor niet geleverde kwaliteit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 12:36 

Hier kun je je klacht kwijt.

Ik heb daar 1,5 jaar geleden een klacht gemeld over mijn DirectADSL aansluiting, dat werd toen erg netjes afgehandeld door KPN.

Hoop voor je dat dat nu nog steeds zo is ...

Good hunting ...

MrBim

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 13:38 

Hans Verkerk schreef:
KORTOM. kan iemand mij vertellen waar ik een heel boze brief naar tot kan sturen, want ik ben nu toch heel teleurgesteld en wil een gedeelte van mijn geld terug eisen, voor niet geleverde kwaliteit.

Ten eerste heb je de VRS-call(1369) weer gedaan? En opnieuw de activatie procedure?

Voor een klacht is het beste een email te sturen naar: klachten@kpn-internet.nl

Deze mail komt direct bij de juiste afdeling terecht, het vorige emailadres is een algemene.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 18:36 

Marcel schreef:
Hans Verkerk schreef:

Ten eerste heb je de VRS-call(1369) weer gedaan? En opnieuw de activatie procedure?

Voor een klacht is het beste een email te sturen naar: klachten@kpn-internet.nl

Deze mail komt direct bij de juiste afdeling terecht, het vorige emailadres is een algemene.

Dat helpt ook niet, al diverse klachten via e-mail verstuurd, na 3 maanden nog geen reactie, verschillende telefoontjes gepleegd, wisten ze
van niets, weer gemaild 4 weken geleden en uiteraard nog steeds niets gehoord.

Wat een bedrijf :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 11:57 

Afgelopen zondag dus de nieuwe vervangende Ebox aangesloten volgens aanwijzigingen van helpdesk. Vanaf dat moment kan ik alleen met moeite uitbellen naar vaste nummers. Het internet werkt alleen met een vaste kabelverbinding.
Ik kan niet worden gebeld en niet bellen met 06 nummers.

De 3e lijn kan geen contact maken met mijn Ebox. ze hebben beloofd alles uit de kast te halen om het te repareren, maar dat is tot op heden 25-11-2006 niet gelukt. Er is in een mail bevestigd dat ze mijn klacht in behandeling hebben en dat ik geduld moet hebben.

Nou nog maar even afwachten.

Ik laat weten hoe het verder gaat.
Groeten Hans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 12:17 

Als je overstapt van een gewone analoge lijn of ISDN lijn moet je, tot de portering is afgerond, de oude binnenkomende lijn koppelen aan de lijningang van de EB. Via ** op je telefoon in te toetsen dwing je de EB te bellen via de oude lijn.

Heeft de helpdesk wel gecontroleerd of het WAN MAC-adres van de EB wel hetzelde is als die bij hun ingesteld staat? Anders werk VoIP en Wifi niet. Als VoIP brandt op de EB nogmaals 1369 bellen wil wel eens helpen.

Als het Wifi lampje uit staat op de EB kan je deze zelf via de webinterface aanzetten. Zet dan ook de SSID broadcasting aan, selecteer een vast kanaal tussen 1 en 11 en vul je WPA key uit de brief in. Met het invullen van de juiste SSID en WPA key op je pc kan je weer draadloos internetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 14:53 

Hans ik wens je sterkte, ik ben ook al heel lang bezig om internetplusbellen op een normale manier te laten functioneren. Mede dankzij goede tips op deze site kom ik steeds een stapje verder en heb ik goede hoop. Mijn klachten via email hebben weinig resultaat gehad. Er is van KPN ook een kosteloos storingsnummer die je kan bellen voor het melden van een klacht. Heb ik ook gedaan. Toegeven dat KPN niet snel is met het oplossen van problemen met de experiabox, maar uiteindelijk proberen ze wel te helpen.
Ik heb volgende week een afspraak en laat via mijn eigen topic even weten wat het resultaat is. Ik leef (opr)echt met je mee Hans!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]