joskpn schreef:
skaldenho schreef:
joskpn schreef:
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 16.192
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Upload snelheid is prima. Download op zich ook ware het niet dat het niet het maximale is van de 20Mbit. Je zit er wel wat onder dus waarschijnlijk zal het tegen de 1400 meter afstand zitten. Maar goed dan zou het alsnog zo moeten zijn dat je dan rond de 1.65MB/S haalt. Misschien dat je snelheid dan verderop geknepen wordt.
Dus wat ik bedoel is dat ik draadloos 500-600 KB/s haal en dat ik bedraad 1.65 MB/sec. haal.
Voor dat ik mijn ABO overzette naar IPB was dit vrijwel gelijk.
Hallo Jos,
Ik las verder op in het forum dat u al contact had gehad met de Helpdesk van ons. U heeft hier een nieuwe modem voor ontvangen.
Uw vraag was dan ook of het aan de Software versie van de Experiabox lag. Mijn mening is dat het niet aan de Experiabox ligt.
Draadloos is storingsgevoelige dan het gebruik van een kabelverbinding. De snelheid waarmee het modem intraint is vrijwel altijd gelijk.
Draadloos is namelijk afhankelijk van een aantal facetten. Bijvoorbeeld: De omgeving, randapparatuur en dergelijke. Ook zou het aan de laptop of PC kunnen liggen.
Dit kan je wel controleren. Doe het volgende:
Voor XP: Ga naar "start" dan "uitvoeren". Typ : "CMD" en klik op OK. Dan kom je in een DOS-Prompt scherm. Typ dan in: "netstat -a". Tel dan het aantal UDP Sessies.
Dit zijn de aantal internetverbindingen die op uw PC actief zijn op dat moment. Deze nemen dus ook uw bandbreedte in.
( Heb je er meer dan 14 dan zou ik uw PC na laten kijken op Spyware en dergelijke. )
Na de metingen die u hebt gedaan ziet uw verbinding er wel goed uit. 1.021 / 16.192 zijn goede waarden voor uw verbinding.
Mocht u verder nog vragen hebben ter aanleiding van uw probleem mail dan naar
webcare@kpn.com Met vriendelijke groet,
Stef