Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 22:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 21:03 

Ik heb een 20 MB/1024 abo. XP besturingssys. KNP Experiabox.

100 MB donwloaden van http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php ging zowel bedraad als draadloos met ca 1.65 MB per sec.

ca anderhalve maand geleden heb ik mijn abo omgezet naar 20 MB/1024 IPB. Bij het omzetten van mijn abo dus ook een nieuwe experia box ontvangen.
Het viel mijn toen direct op dat het draadloos downloaden een stuk trager(films online gebrekkig) verliep. Als ik 100 MB download dan gebeurt dat met ca 565 kB/sec (snelheid is heel wisselend echter nooit hoger dan 600 kB/sec).
Bedraad is er niets veranderd, gaat nog steeds op de zelfde snelheid.
Ik heb hierover contact gehad met H.D. en diverse oplossingen geprobeert echter zonder resultaat.
Toen van de KPN/HD een nieuwe experia box ontvangen echter geen resultaat.
Zo dit verband kunnen houden met de Softwareversie: 7.4.5.1 in de box?

Iemand misschien een oplossing.

B.v.d.

Gr. Jos

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 21:21 

Draadloos maximaal met 1.65MB/S is mooie snelheid. Is zo ongeveer maximaal haalbare over draadloos. Voor bedraad kan dit theoretisch iets hoger liggen. Echter 20 Mbit/s is vaak het maximale wat er uit de lijn gehaald kan worden en heeft dus sterk te maken ook met de afstand tot de centrale.
Maar even terug naar jouw verhaal, want kan er niet helemaal wijs uit worden.
Je hebt een 2048/1024 abonnement en kan downloaden met 1.65MB/S. Daarna geef je aan dat je anderhalve maand geleden je abonnement hebt veranderd naar 2048/1024 en dat je toen trager ging downloaden. Wat heb je dan precies gewijzigd? Had je eerst alleen ADSL 2048/1024 en analoge lijn en nu IPB 2048/1024?

Maar goed de snelheid is hoe dan ook wel te laag als hij inderdaad 500-600 KB/s is bij downloaden nu. Ik neem aan dat je meerdere servers hebt gebruikt voor het downloaden en testen. Op dit moment krijg ik bij adslvalley.nl ook een lagere snelheid eruit. Andere servers geven me wel weer de maximale snelheid. Dus misschien ook handig om meerdere snelheidstesten te doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 21:28 

Ik had eerst alleen ADSL 2048/1024 en analoge lijn en nu IPB 2048/1024.

Ik heb dit nu ongeveer 4 weken dagelijks gecontroleerd op adslvalley, speedtest, Nuria en Numiom en vrijwel steeds met hetzelfde resultaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 21:55 

joskpn schreef:

Duidelijk.

joskpn schreef:
Ik heb dit nu ongeveer 4 weken dagelijks gecontroleerd op adslvalley, speedtest, Nuria en Numiom en vrijwel steeds met hetzelfde resultaat.

Duidelijk. Dan is het wel apart ja en is dan niet correct. Weet je ook hoe ver je ongeveer van je telefooncentrale zit en op welke snelheid je modem intraind? Dit laatste kan je in je modem terugvinden. Ik kan alleen aangeven voor de zilveren hoe die te geven, maar op dit forum staat vast ook wel voor de thompson aangegeven hoe dit uit het modem te halen.
Is je modem wel goed ingetraind dan is er wat anders aan de hand en moet de HD iets meer uitzoekwerk verrichten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 22:04 

skaldenho schreef:
joskpn schreef:

Duidelijk.

joskpn schreef:

Duidelijk. Dan is het wel apart ja en is dan niet correct. Weet je ook hoe ver je ongeveer van je telefooncentrale zit en op welke snelheid je modem intraind? Dit laatste kan je in je modem terugvinden. Ik kan alleen aangeven voor de zilveren hoe die te geven, maar op dit forum staat vast ook wel voor de thompson aangegeven hoe dit uit het modem te halen.
Is je modem wel goed ingetraind dan is er wat anders aan de hand en moet de HD iets meer uitzoekwerk verrichten.

Volgens speedtest bedraagt de afstand 669 m. Van een monteur van KPN hoorde ik eens 1400 m.

Ik heb een zwarte en geen idee ik met het volgende het ingetrainde aangeef:

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 16.192

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 23:12 

joskpn schreef:

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Upload snelheid is prima. Download op zich ook ware het niet dat het niet het maximale is van de 20Mbit. Je zit er wel wat onder dus waarschijnlijk zal het tegen de 1400 meter afstand zitten. Maar goed dan zou het alsnog zo moeten zijn dat je dan rond de 1.65MB/S haalt. Misschien dat je snelheid dan verderop geknepen wordt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 23:18 

skaldenho schreef:
joskpn schreef:

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Upload snelheid is prima. Download op zich ook ware het niet dat het niet het maximale is van de 20Mbit. Je zit er wel wat onder dus waarschijnlijk zal het tegen de 1400 meter afstand zitten. Maar goed dan zou het alsnog zo moeten zijn dat je dan rond de 1.65MB/S haalt. Misschien dat je snelheid dan verderop geknepen wordt.

Dus wat ik bedoel is dat ik draadloos 500-600 KB/s haal en dat ik bedraad 1.65 MB/sec. haal.
Voor dat ik mijn ABO overzette naar IPB was dit vrijwel gelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 23:53 

Eens iets soortgelijks gehad. Dit werd toen veroorzaakt door de MTU waarde. Via vaste netwerk geen probleem maar draadloos, hopeloos.....
Download TCPOptimizer eens en zet deze op de draadloze pc. Kies hierna tab "largest MTU" klik op start en het programma gaat de beste waarde bepalen.
In tab "general setting" kan je controleren of deze waarde goed is ingesteld en eventueel aanpassen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 14:16 

joskpn schreef:
skaldenho schreef:
joskpn schreef:

Dus wat ik bedoel is dat ik draadloos 500-600 KB/s haal en dat ik bedraad 1.65 MB/sec. haal.
Voor dat ik mijn ABO overzette naar IPB was dit vrijwel gelijk.

Hallo Jos,

Ik las verder op in het forum dat u al contact had gehad met de Helpdesk van ons. U heeft hier een nieuwe modem voor ontvangen.
Uw vraag was dan ook of het aan de Software versie van de Experiabox lag. Mijn mening is dat het niet aan de Experiabox ligt.

Draadloos is storingsgevoelige dan het gebruik van een kabelverbinding. De snelheid waarmee het modem intraint is vrijwel altijd gelijk.
Draadloos is namelijk afhankelijk van een aantal facetten. Bijvoorbeeld: De omgeving, randapparatuur en dergelijke. Ook zou het aan de laptop of PC kunnen liggen.

Dit kan je wel controleren. Doe het volgende:

Voor XP: Ga naar "start" dan "uitvoeren". Typ : "CMD" en klik op OK. Dan kom je in een DOS-Prompt scherm. Typ dan in: "netstat -a". Tel dan het aantal UDP Sessies.
Dit zijn de aantal internetverbindingen die op uw PC actief zijn op dat moment. Deze nemen dus ook uw bandbreedte in.
( Heb je er meer dan 14 dan zou ik uw PC na laten kijken op Spyware en dergelijke. )

Na de metingen die u hebt gedaan ziet uw verbinding er wel goed uit. 1.021 / 16.192 zijn goede waarden voor uw verbinding.
Mocht u verder nog vragen hebben ter aanleiding van uw probleem mail dan naar webcare@kpn.com

Met vriendelijke groet,

Stef

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 08:07 

[quote="joskpn]
Voor dat ik mijn ABO overzette naar IPB was dit vrijwel gelijk.[/quote]

Ok Duidelijk. De snelheid die je krijgt is dan wel goed. Dat het wireless niet super gaat kan dus liggen aan de combinatie EB en laptop. (Wat stef dus ook al aangaf)
Enige zaken die je daarin zou kunnen verbeteren is het kanaal welke gebruikt wordt voor de draadloze verbinding. Eventueel kan je nog kijken of je hem alleen instelt op 802.11g en niet laat wisselen tussen 802.11b of g. Hij pakt dan alleen de hoogste wireless snelheid. Zolang je geen oudere netwerkkaarten in je netwerk hebt zitten kan dit prima.
Ik neem aan dat je hiervoor zo'n grijze speedtouch had en een apart accespoint voor het wireless. Je zou dit aparte accesspoint nog eens kunnen aansluiten op een bedrade poort van de EB en je wireless verbinding hiermee opzetten. Kijken of je dan wel weer die 1.65MB/s haalt. Zo ja dan weet je dat het aan de combinatie EB ->wireless kaart ligt. Maar ik zou eerst de andere tips proberen om te kijken of dit iets uithaalt. Voor sommige mensen scheelt het soms ook als de antenne van de EB iets gedraaid worden.
Verder maakt het aantal UDP poorten welke openstaan op je PC niet zo heel veel uit. Het kan inderdaad zijn dat er spyware op je PC staat, maar het kunnen ook gewoon goede applicaties zijn. Op mijn werklaptop staan er zoveel open dat ik ze niet eens ben gaan tellen. Maar dat komt gewoon omdat hij de verbindingen per netwerk interface aangeeft. Sommige verbindingen komen dus meerdere keren voor. Dus laat je hier niet helemaal door leiden. Vooral niet omdat het bedraad wel goed gaat.
Als het om spyware zou gaan zou je ook problemen moeten hebben op je bedrade verbinding en dat is niet zo. Natuurlijk kan het nooit kwaad om je PC op Spyware te testen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 14:13 

De snelheid van de draadloze verbinding is afhankelijk van een aantal externe factoren die elk moment van de dag kunnen veranderen (zelfs het weer heeft enige invloed). Bijvoorbeeld buren die ook draadloos gaan gebruiken of andere apparatuur die op dezelfde frequentie zitten. Zo zijn er bijvoorbeeld van die Video(Scart) verleng apparaten die het scart signaal naar een TV op de slaapkamer sturen. Deze kastjes drukken zomaar 4 รก 5 wi-fi kanalen weg. Ook de Wi-Fi 802.11n wordt/is een bron die de bestaand 802.11g steeds meer zal dwarsbomen. Helaas is zit wi-fi op een vrije frequentieband (2,4 GHz) die door iedereen gebruikt kan worden. Daarbij is het zendvermogen voor wi-fi in Europa beperkt, waardoor dit als eerste problemen zal ervaren. Er zijn maar twee mogelijkheden om enige verbetering aan te brengen. 1. Het AP en/of de Wireless client te verplaatsen. Een paar centimeter kan genoeg zijn 2,4 Ghz is een golflengte van 12,5 cm. Ook kan het gebruik van een ander kanaal lucht geven. Houdt er rekening mee dat een kanaal naar beide kanten een overlap heeft van 2 kanalen, oftewel 1 kanaal gebruikt 5 kanalen. Dus stel deze in zodat deze minimaal 4 kanalen verder ligt dan wat de buren gebruiken. Alle draadloze netwerken die in hetzelfde kanaal zitten delen de bandbreedte, dus de buren en zijn buren enz. Stel dus het kanaal in wat zo min mogelijk wordt gebruikt en ook geen overlap heeft. De som van de data van twee gebruikers over hetzelfde kanaal is hoger dan de som van dezelfde gebruiker op een overlappend kanaal. Dit komt omdat bij overlap meer bit-errors optreden. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken zoekt een AP niet naar een vrij kanaal (als deze op autmatisch staat) maar naar een schoon kanaal, en data is in principe niet vuil. Hierdoor komt het dus voor dat als de hele straat hetzelfde merk AP gebruiken ze allemaal op hetzelfde kanaal terecht komen, en dus met zijn alle dat kanaal delen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 22:11 

net even via uitvoeren cmd gedaan en dan in dat dos promt nestat -a gedaan. Tel dan 19x udp. had printscreen gemaakt maar krijg het niet voor elkaar die hier te plaatsen

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 09:13 

Plaatsen kun je via deze link

http://imageshack.us/

Succes

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 18:54 

Afbeelding heb het gedaan hoop dat jullie hem kunnen openen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]