Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 27 dec 2024 15:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:47 

Als oud-planet abonnee in het bezit van het abonnement adsl.comfort met gebruik van het oude modem speed touch home van alcatel. Ik zit er over na te denken om over te stappen naaer internetplusbellen (draadloos). Ik ben benieuwd naar de de meningen van de huidige gebruikers omdat "den beginne" veel klachten waren over internetplusbellen.
Daarnaast ook benieuwd of ik mijn huidige instelligen bewaar zoals huidig emailadres e.d.. Is de installatie moeilijk, levert dit vaak problemen op??

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 08:24 

Je kan altijd overstappen, er zijn nagenoeg geen moeilijkheden en het gaat makkelijk, je mailadres kan je meestal meenemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2008 12:12 

Gewoon doen. De problemen zijn inmiddels wel aardig opgelost. Hoewel er kan natuurlijk altijd even een strubbeling ontstaan.
En dan even over het mail-adres. Je kunt voor een luttel bedrag op maand- of jaarbasis je naam laten registreren (een domeinnaam met nl, info of eu)
en daar een e-mailadres (met je eigen naam!) aankoppelen. Dit adres kun je je levenlang behouden naar welke provider je ook gaat. Of je neemt een
mailadres bij live.nl of gmail.com (ook provider onafhankelijk).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2008 13:39 
Site Admin

Ik ben zeer tevreden de laatste tijd over ipb, nagenoeg geen storigen, iptv werkt jittervrij, telefoon werkt top kortom, u kan de stap zeker ondernemen.

Let op: behaalde reslutaten bieden géén garantie voor de toekomst :mrgreen: :wink:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 14:08 

Zo geweldig is onze overstap niet verlopen van Orange/online naar de KPN. Online heeft echt alles TOP geregeld, geen enkel probleem ervaren, maar de KPN maakt administratief fout op fout.
Wij konden al plm. juli bij orange weg ivm kleine tariefsverhoging, dus via de telefoon overstap naar de KPN geregeld wat dus al helemaal niet is aan te bevelen, daar zijn zoveel fouten gemaakt, dat wij alles bij de KPN hebben geannuleerd daar de tijd er niet meer voor was om orange op te zeggen, dit moest toen binnen 30 dagen. Dus netjes ons abb. bij orange/online uitgezeten en de overstap nu via de primafoon winkel geregeld met behoud van tel.nr. per 2 febr.j.l., alles stond goed op papier.
De experiabox kregen wij al rond 6 jan. in huis. Toen werden wij rond 15 jan. door KPN gebeld dat IPB al helemaal gereed was e/o wij de overstap wel eerder wilden dan geplande datum, ja prima geen probleem.
De 17e jan. kwam er een brief van de KPN dat wij binnen één week de experiabox moesten aansluiten en tot onze verbazing hadden ze ons een geheel ander telefoon nummer gegeven, wat wij niet wilden hebben. En een brief met de afspraak dat een monteur ons zou aansluiten op 2 februari, dus voor de 26e jan. aansluiten en de monteur komt 2 febr.
Heel veel gebeld en kosten gemaakt om ons oude tel.nr. te behouden, dat gaat dan heel moeilijk.
En ja hoor wij krijgen hem terug, zeggen ze, maar dat kan dan pas 27 febr. a.s.
Ongelooflijk wat een log bedrijf is dit, de één weet niet wat de ander doet.
Dus bedenk je 10 x voordat je ook maar gaat overstappen, KPN sluit je aan, maar vraag niet hoe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 15:28 

Het is wel de moeite waard, ik ben er net doorheen gegaan - maar met een kanttekening:

Bereid je voor op een maand lang ellende en frustratie en ellenlange wachttijden aan de helpdesk telefoon.

Als je weinig van netwerken, IP, routers, PC netwerkinstellingen , NOrton (of andere firewall) instellingen begrijpt zal je het een en ander aan vermakelijke toestanden en ditto discussies met de helpdesk tegenkomen.

Ik heb door de problemen zowel de Siemens als de Thomson box in huis, de Siemens box lijkt nu de beste te zijn. Wifi van de thomson is knudde en bij mij stagneerde de internet verbinding regelmatig (resulterend in halve web paginas enzo).
sterkte

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 19:53 

lambertusjan schreef:
Als je weinig van netwerken, IP, routers, PC netwerkinstellingen , NOrton (of andere firewall) instellingen begrijpt zal je het een en ander aan vermakelijke toestanden en ditto discussies met de helpdesk tegenkomen.
De helpdesk van een provider is er alleen maar voor problemen met internetten en bellen op te lossen. Als klanten problemen hebben met de door hun aangeschafte(gebruikte) randapparatuur zoals routers, game consoles, OS(b.v. Linux) en diverse firewals is het aan de klant om dit zelf op te lossen via forums of ze moeten een expert erbij halen.

lambertusjan schreef:
Ik heb door de problemen zowel de Siemens als de Thomson box in huis, de Siemens box lijkt nu de beste te zijn. Wifi van de thomson is knudde en bij mij stagneerde de internet verbinding regelmatig (resulterend in halve web paginas enzo).
sterkte
Vaak te verhelpen door de EB op een ander kanaal in te stellen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]