Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 01:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: tarieven int+bel+i-tv
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 23:20 

hallo,

ik heb even een vraagje zat voor de gein eens op de kpn site te kijken.

Ik heb nu een downloadsnelheid van max 537KB/s dus als ik dat goed omreken is dat ongeveer 4mb, en heb i-tv en dus ook onbeperkt bellen aangezien je dat standaard erbij krijg als je i-tv neemt. Als ik dan op de site kijken van kpn dan kom ik op een maandbedrag van 59.95 want dan lrijg je het extra abbo met downloadsnelheid van 8mb.

Maar nu komt mijn vraag waarom betaal ik dan gemiddeld elke maand 74 euro terwijl ik zelden of nooit naar mobiele nummers of informatie nummers bel. En waarom komt ik niet aan de 8mb en waarom heb ik dan geen abbo van 60 euro ipv van gem 74 euro

Zou het kunnen dat ik soms betaal voor een premium abonnement?

Alvast bedankt voor de info.

groetjes Mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 23:05 

het bleek dus dat ik op een of andere vage manier na een uur aan de bel te hebben gezeten met kpn. Dat ik een internetabbonnement basis had van 59.95 + i-tv van 9.95 en s' avonds en weekend gratis bellen voor 2.50 had.

Dit alles is nu omgezet naar een internetplusbellen extra + i-tv voor 59.95 permaand. Aangezien ik niet meer als 6mb/ps kan downloaden door i-tv had het voor mij geen nut dat duurdere abbo te behouden.

Ze zou ook nog een brief naar kpn sturen of ik het teveel betaalde geld van de laatste maanden kon terug krijgen, aangezien ik geen brief of mail heb gehad in juni omtrent mijn abbonnement.

En aangezien ik nu wel een breof heb gehad zoals iedereen die heeft gehad over de verandering omtrent het bellen kon ik nu kostenloos me abbo veranderen.

Er komt morgen wel een monteur om nog eens te kijken of ik echt niet aan de 8m download kan komen. Toen stelde ze mij de vraag of ik bereid was eventuele kosten te betalen als alles goed is en er in mijn huis een verkeerde aanlsuiting zou zitten. Daarop was mijn antwoord NEE aangezien ik niets zelf heb aangesloten maar alles door kpn heb laten doen. Dus dan lijkt het me logisch dat ik er dan ook niet voor ga betalen mocht er morgen iets gevonden worden wat niet goed is.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 23:29 

Heb je al gekeken wat je afstand tot de centrale is (laat anders een viertelmeting doen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 19:44 

ik moet tot volgende week donderdag wachten. Dan zou me downloadsnelheid als het goed is goed moeten zijn. mocht het nou zo zijn dat ik me snelheid of de kwaliteit van me i-tv beeld slechter wordt dan moet ik bellen en dan sturen ze een monteur langs.

Ze hadden destijds al een meting gedaan of het zo'n viertelmeeting is weet in niet maar ze kwamen er op uit dat ik 2km van wijkcentrale zat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 00:28 
Site Admin

Ik denk dat ik weet waarom jij en rekening krijgt van 74 euro? dat zelfde bedrag krijg ik namelijk ook, maar! let op het bedrag is 59 euro, als je het pluspakket afneemt dan komt er 7.50 p/m bij! en als je ook nog eigen site en mail hebt (zoals ik) komt er ook nog 5 euro bij, dat maakt tezamen 74 euro.

Mischien dat jij kan bevestigen dat je ook het pluspakket afneemt en eigen site en mail dan is dit namelijk waarom het bedrag klopt.

De reden waarom je de snelheid niet haalt kan diverse oorzaken hebben. 1- je wijkcentrale kan niet meer leveren waardoor als je iptv aanzet de snelheid naar beneden keldert, of 2- je staat niet goed ingetraint met de snelheid. Zou je mischien en copy paste kunnen maken in de experiabox wat je snelheid is waarop je ingetraint staat? mocht je niet weten hoe dit moet geeft het even aan en welke box je hebt (de zwarte, of de zilveren experia) dan leg ik uit hoe je daar kan geraken.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 22:44 

ik had eerst eerst alleen internet en bellen van kpn en dat was idd 59 euro ( ik had internet + bellen basic ) dat was een van de snellere. Toen heb ik denk een jaar later itv erbij genomen. en denk dat ze dat gewoon aan mijn reeds bestaande pakket hebben toegevoegd zonder een totaal pakket er van te maken. Want ik heb maar 1 mail adres en voor zover ik weet geen eigen site.

Volgens de monteur haal ik makkelijk de 19mb dus daar kan het niet aan liggen. Misschien dat ik te licht ben ingetraind.
Ik heb de zilveren experiabox en nee ik zou echt niet weten hoe ik daar een print screen van kan maken.

Ik moet tot donderdag wachten met bellen om te kijken of me downloadsnelheid omhoog gaat aangezien ik sionds afgelopen donderdag ben omgezet naar het inet-tel-itv extra pakket. Als me snelheid niet omhoog gaat of tv kwaliteit slechter werd moest ik bellen en werd er gelijk een monteur gestuurd.

Ik wacht je mailtje af met de uitleg hoe ik de gegeven van me experiabox kan opvragen

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 23:23 
Site Admin

Maar heb je het pluspakket van iptv erbij en eigen site en mail? want dat verklaart waarom je nu 74 euro p/m betaald?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 19:37 

nee heb niet het pluspakket, heb gewoon de standaard zenders die iedereen heeft..

Zal even goed specificatie geven zoals me abbo was. ben vanaf deze week omgezet naar internetplusbellen extra + itv

ik had internetplusbellen basic dat was 59.95
Itv was 9.95
bel gratis avond en weekend was 2.50

totaal 72.50.

Maar aangezien ik nu niet boven de 5 mb kom heb ik het om laten zetten. Maar probleem blijft wacht deze week nog af en dan hang ik weer aan de bel waarom ik niet aan de 8mb qua contract kom. ook niet als itv helemaal uit staat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 18:46 

ik ben nu omgezet naar het nieuwe abonnement. Als itv uit staat haal ik 7.5mb. Maar staat hij aan dan keldert snelheid naar 4.11mb. Is dit normaal of is er wat aan te doen. Want bij vorige abbo maakte het niet uit of hij aan of uit stond hield altijd 5mb.

alvast bedankt.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 20:36 

Over welke abo gaat het, de 3MB of de 8MB download?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 20:51 

ik ben nu omgezet naar ip extr + itv. Dus met de down snelheid van 8mb. Maar daar kom ik niet aan als itv aanstaat (alleen tv kijken).

Bij me vorige abbonement had ik 6mb down en of de itv nou aanstond of niet ik had en hield 5mb down.

Heb jij een idee marcel of is dat gewoon het standaard verhaal over profielen dat ze je gewoon op een 12mb verbinding houden en je profiel dus niet omhoog gooien naar bv 16/17mb

alvast bedankt

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 22:06 

Je moet dus 8Mb voor i-tv en 8Mb voor internet hebben. In totaal dus minimaal 16Mb. Kan je zien op hoeveel Mb je modem intraint? Je kan ook de helpdesk bellen en vragen of ze een lijntest kunnen doen en vragen wat de actuele en de max. haalbare bitrate is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 22:17 

Volgens hun ben ik ingetraind op 12mb. Wat jij hierboven zei over profiel van 16mb gaf ik ook aan. Daarop was zijn antwoord het volgende. Omdat ik 2.2 km van de wijkcentrale afzit zou het verhogen van mijn profiel naar 16mb alleen maar voor meer problemen zorgen.

Er komt zaterdag tussen 10.00 - 12.00 een monteur en met de standaard vraag of ik de kosten betaal als er hier iets in huis niet goed zit, me antwoord was nee omdat kpn alles heeft aangesloten. daarop was zijn antwoord dan kan ik geen monteur sturen. Dus komt er op neer dat ik er wel mee akkoord moet gaan.

Ik zal zaterdag aan de monteur vragen of hij kan navragen wat mijn max haalbare bitrate is. Als ik op speedtest een test doe dan kom ik met de itv kast aan dan haal ik down 4402kbps en up 851kbps. En als de kast uitstaat op 8165kbps en up op 828kbps

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 18:23 

mark1979 schreef:
Ik zal zaterdag aan de monteur vragen of hij kan navragen wat mijn max haalbare bitrate is.

De KPN monteur kan via een tool(ANNET) de lijn meten. Na de meting wordt veel info weergegeven, waaronder de contract bitrate(up en down), de werkelijke bitrate(up en down) en de max. haalbare bitrate.

Er zullen geen kosten kunnen worden berekend omdat het door KPN is aangesloten. Wil de servicemonteur je toch een bon met kosten laten tekenen(kleine kans) kan je dit weigeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 21:27 

en wat als uit die lijnmeting blijkt dat mijn lijn bv max 17 mb aankan. En zoals het nu is als itv aanstaat ik mijn contract snelheid niet haal. Zorgt hij er dan voor dat mijn profiel van 12mb verandert wordt in bv 16 of 17mb?

alvast bedankt

gr

mark

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]