De helpdeskmedewerkers moeten een bepaalde procedure altijd volgen, juist om bepaalde dingen uit te sluiten. Iedere situatie is weer anders. De juiste procedure in dit geval geeft marcel al aan. Na controle van de bekabeling, moet de experiabox inderdaad direct op het isra aangesloten worden. Is dit al het geval, worden er na een aantal controlestappen gelijk een storingsmonteur ingezet om het probleem op te lossen. Die monteur heeft altijd apperatuur bij zich om het een en ander te vervangen.
Verder kan ik dit verhaal niet goed praten, daarom zal ik dit intern doorsturen, zodat er nog eens aandachtig naar de huidige procedures gekeken word.
Mvg[/quote]
Dan kijk het volgende nu dan maar eens heel goed na, ik krijg vandaag telefoon van jullie klantenservice, en alweer die onnozele discussie moeten voeren, na een halve dag overleg, kwam de oplossing, mijnheer, U mag op onze kosten een rolletje kabel kopen en zelf een nieuw kabeltje aanleggen. Waarop ik alweer vermelde, dat jullie eigen technische dienst van mening is dat door de lengte vanaf mijn ISRA punt tot aan de woonkamer ca 10 meter bedraagt, en dat die lengte te lang is, om verlies te vermijden, en dat er door jullie technische dienst al vermeld word dat het probleem wat er nu is, zich zal blijven voordoen, dus als ik aan het bellen ben, dan kan ik niet internetten, en andersom. Nu is het probleem dus dat mijn meterkast zich buiten, lees goed, ja buiten mijn woning zich bevind, ik mijn modem dus heb opgehangen in de meterkast, maar dus mijn telefoonaansluiting ook in mijn meterkast moet plaatsen, aangezien ik niet een kabeltje door de muur kan trekken, om mijn telefoon in de woonkamer te kunnen plaatsen. Leuk voor de buren die langslopen in het trappehal als mijn telefoon op de oplader staat in de meterkast, en iemand belt mij, en daarbij ook tevens makkelijk voor mij, eerst even naar buiten lopen om de telefoon aan te nemen.Nu mag ikzelf een monteur gaan zoeken, die overigens vergoed word door jullie, omdat jullie eigen technische dienst weigerd deze opdracht aan te nemen. Oplossing twee is de verhuurder aansprakelijk te stellen, voor een niet werkende telefoonlijn, drie keer raden wat mijn verhuurder mij vertelde? Sorry mijnheer, dat is eigendom van de KPN. Leuke voorwaarden heeft de KPN, maar je mag toch op zijn minst verwachten dat als je een woning betrekt, of het nu koop of huur is, dat je een stekkerdoos ter beschikking hebt, waar je gewoon alles op aansluit en het werkt. Nu hebben andere providers het motto, insteken en het werkt, en zoniet, dan lossen wij het voor U op. Jullie dus niet, jullie laten de klant alles zelf weer oplossen, zo ervaar ik het. En vervolgens dan hopen jullie het met geld te compenseren. Ten alle tijde heb ik nooit om een vergoeding gevraagd, ook al heb ik euro`s besteed aan het bellen naar U. Ik vroeg alleen voor een werkende verbinding, internet PLUS bellen, ik kan of het ene of het andere, maar nooit samen. Vraag 1: Waarom weigerd jullie eigen technische dienst om bij mij te komen kijken en dingen op te lossen? De reden van jullie tiepmiep, dat is een eigen afdeling met een eigen beleid, en voor bekabeling komen ze niet. Sorry hoor, ik ben in al jullie oplossingen meegegaan, ben er zelfs voor draadloos gegaan, terwijl ik daar geen voorstander voor ben, €89 heb uitgeven aan een ontvanger, dit met het oog op de toekomst omdat de snelheid waarschijnlijk alleen maar hoger word, maar die ik mij dus had kunnen uit besparen om gewoon de standaard bekabeling te gebruiken, en dus niet draadloos te werken, omdat dat onafhankelijk werkt van de snelheid. vraag 2: Na een jaar lang bezig te zijn, kwam een oplossing om nieuwe bekabeling te leggen weer naar voren, hoezo klantvriendelijk? Ja, ik krijg een vergoeding op mijn abbo, de monteur word vergoed, maar daar vreoeg ik niet om, ik vroeg om een werkende verbinding. Ook al mag ik een kleine vis zijn in jullie grote vijver, maar als consument zou je toch meer service mogen verwachten, en niet telkens te horen krijgen, wat jullie voorwaarden zijn. Advies, voor iemand wat aanvraagt bij de primafoon, vertel duidelijk erbij dat iemand eerst alles goed thuis moet nakijken, hoelang de aansluiting is vanaf isra punt tot in de woonkamer, dat telefoons en modems drie meter uit elkaar moeten staan, en dat er van alles mis kan gaan, en dingen op elkaar kunnen storen. beter gezegd, U kan beter een internet plus bellen afsluiten bij de ander, die is even waardeloos. Sorry dat ik mijn gal zo grof uitspuug hier, maar als ik U verhaal lees, dan mag U van geluk spreken dat ik de rommel nog niet naar buiten heb gegooid. Ik begrijp heel goed dat er voorwaarden zijn, en dat je bepaalde dingen in ogenschouw moet nemen, maar echt, dit vind ik echt de knulligste manier van dingen proberen op te lossen. En het gekke was, ik kwam met een andere oplossing, is het mogelijk om een wifi telefoon of een draadloze Voip telefoon te leveren, die ik kan verbinden op mijn computer, dus dan heb je het volgend verhaaltje, modem in de meterkast, alles draadloos, ik kan gewoon bellen, kosten tussen de € 50 en € 150, en ik tevreden en in mijn ogen een redelijke goedkope oplossing, geen gedoe met bekabeling, geen monteurskosten, zeker weten dat dit werkt, als mijn Wii erop werkt, dan toch zeker een telefoon? Ik kan zelfs bellen via mijn router, hoef maar op nummer te klikken en de telefoon rinkelt. Nee, je mag een rolletje kabel kopen, en je krijgt de monteur vergoed. Wie is er nu gek? Als ik nu niet al die onnozele oplossingen had uitgeprobeerd die jullie hadden aangedragen, ok, dan zal je mij niks hore zeggen, maar das nog het ergste, ik doe het ook nog, en dan nog werkt het niet, sorry, maar dan houd het voor mij ergens op. Een ieder ander zou weggaan, waarom ik niet, omdat op het moment zo rommelt in de wereld van providers, ik geen behoefte heb om een risico te nemen dat ik straks opnieuw iets werkend moet krijgen. Leuk van jullie, dat ik gecompenseerd word, maar ik vraag daar niet om, ik wil gewoon dat het werkt, meer niet.
Is getekend, Ron Valk
P.S ik was vergeten te vermelden dat een goede week na mijn bericht, dezelfde kuren weer terug kwamen. En mijn Wii, voordat hier het excuus voor word verzonnen, dat deze voor de storing zorgt, deze is pas ingelogd vanaf zondagavond rechtstreeks op mijn modem.
|