Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 16:53 
Offline

Geregistreerd: do 12 jun 2008 10:51
Berichten: 4
Oei, dit is vreemd, ik internet, de telefoon gaat, en een minuut later valt hij uit. Dit houd even aan, dus maar even bellen met de kpn.
Ook begon mijn experia box spontaan zichzelf te resetten
Helaas, moeilijk bellen met de kpn als de hele tijd je telefoon uitvalt, en met veel geluk, mijn mobiel nummer doorgegeven, en ze belden netjes terug op mijn mobiel.

In een tijd van een half jaar heb ik de volgende oplossingen gekregen:
Mijn modem moet zo dicht mogelijk bij het ISRA punt staan, oplossing, mijn woonkamer zo inrichten dat mijn modem zo dicht mogelijk bij het Isra punt staat.
Ik werk namelijk niet draadloos.
Mijn modem inbouwen in de meterkast, waar de aansluiting binnenkomt van KPN, maar ja, dan moet ik draadloos werken, en dit wil ik niet, en daarbij, mijn meterkast bevind zich buiten mijn woning.
Mijn draadloze telefoon staat te dicht bij het modem, deze moet minimaal 3 meter va de modem afstaan. vraag van mij, waarom levert U dan maar 1 meter kabel bij mijn telefoon?
De instellingen van mijn modem staan niet correct, ze kijken de boel zelf na, o nee, die zijn correct.
Uw ISRA punt lig te ver af van het punt dat het Uw huis binnenkomt, hierdoor komt verlies voor in de kabel en word het mogelijk dat de verbinding minimaal is en hierdoor dus uitval kan ontstaan. U bent zelf verantwoordelijk voor Uw ISRA punt, dus U zult deze zelf moeten veranderen, of de KPN doet dit voor U, maar de kosten zijn voor U.
Uw apparatuur is niet afgesteld op elkaar, mijn argument was...ik bel met de boston 630, van KPN, dus alles is van jullie, dus jullie aparatuur is in conflict met jullie zelf?
Niet internetten als ik wil bellen en omgekeerd, mijn argument was: Waarom noemt U het dan internet+bellen?
Overige apparatuur stoort op Uw draadloze verbinding. Euh..mevrouw?? Ik werk niet draadloos.
Uw bekabeling van de modem naar de computer is te lang. mijn argument: Ik gebruik Uw eigen bijgeleverde bekabeling.
U moet maar draadloos gaan werken dan maar.Mijn argument: zoiets mag ik toch zelf bepalen.
U moet beter onze voorwaarden lezen, hierin staat exact vermeld hoe U alles moet aansluiten, welke afstanden U in acht dient te nemen, mijn argument is, U maakt reklame met aansluiten en het werkt, U levert dan bekabeling die dan tegenstrijdig is met Uw voorwaarden.
Uw instellingen van Uw experia box staan ingesteld op draadloos, mijn argument is, nee hoor, die stelt zich telkens weer op draadloos in na elke reset, dit deelde U mijzelf mee dat de experia box dit automatisch doet na elke reset, en aangezien mijn experia box zichzelf reset, met ik dit telkens weer wijzigen.
Bij controle moesten ze toegeven dat hij inderdaad niet op draadloos stond.
Maar goed, een monteur sturen deden ze niet, om mijn ISRA punt na te kijken, ik zit gehuurd in een woning, ben erachter dat KPN zelf een omslachtig aansluiting in mijn woning heeft aangelegd, ik zelf een nieuwe kabel heb aangeschaft, netjes bij de kpn, stel je voor, ze komen erachter dat hij van de Gama of Praxis komt, en een nieuw ISRA punt aangelegd.
Resultaat: Niks, kwaal is er nog steeds.
Mijn telefoon aan de andere kant van de kamer gezet, netjes een kabeltje van 3 meter ertussen gedaan en ingeplugd op mijn modem, maar niks, probleem is er nog steeds.
Grrr....ok, dan maar draadloos, alles netjes draadloos gemaakt, beveiligd, en wat denk je?
Niks verholpen.
Andersom dan maar, mijn modem ingebouwd in de meterkast, en vandaar uit met een kabel van 10 meter naar mijn computer toe, maar ook tevergeefs.
Ik weer gebeld met KPN, en eens voorzichtig geoperd of het niet aan mijn experia box zou kunnen liggen, dit had ik al diverse malen naar voren gebracht.
Hun argument: Nee absoluut niet, want dit hadden ze al doorgemeten vanaf hun kant en nagekeken.

Dan ben je dus snel uitgepraat.

Maar de redder in nood was mijn werkgever, die had een experia box over, dus die zei, probeer die gewoon eens, kijk je of het dan opgelost is.

Aangesloten en wat gebeurd er:

Alles staat nu lekker knus bij elkaar, zoals ik dat wil, werk niet draadloos, werk via de oude aansluitingen, en heb nu een hogere snelheid dan voorheen, en bellen werkt prima.
Kpn, bedankt voor al deze oplossingen en onznnige discussies met jullie helpdesk.
En wat mij uiterst verbaast is dat mijn werkgever 1 keer belt met jullie, mededeelt aan jullie dat zijn ( lees mijn ) experia box niet werkt, en 1 dag later reeds een nieuwe experia box heeft toegezonden gekregen.
Zou het zo zijn dat zakelijke klanten eerder geloofd worden dan door particuliere klanten?
Ik ben nieuwsgierig naar wie nog meer van dit soort onnozele discussies heeft gevoerd met KPN en zulke vergelijkbare oplossingen aangeboden gekregen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 17:58 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Een bekend verhaal en de oplossing van zo'n storing kan zo simpel en eenvoudig zijn.

Normaal zou de procedure moeten zijn:
- Laat de klant het modem bij het ISRA aansluiten.
- Is de storing weg? Probleem en eventuele kosten KPN service monteur voor de klant.
- Nog steeds dezelfde storing? KPN service monteur inplannen, klant moet akkoord gaan met de kosten indien toch fout klant is.

Helaas hanteren sommige helpdesk medewerkers andere procedures waardoor klanten vaak weken zo niet maanden met een storing zitten die uiteindelijk door een storingsmonteur binnen een uur verholpen wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 22:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik denk dat vele van dit soort discussies hebben gehad met de helpdesk.
En dan niet eens zozeer met de HD van KPN maar het geldt voor iedere HD.

Ze werken een standaard verhaaltje af maar wel zo dat de klant de fout heeft veroorzaakt.
Met argumenten komen helpt niet, luisteren ze niet naar.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Robèrt schreef:
Ik denk dat vele van dit soort discussies hebben gehad met de helpdesk.
En dan niet eens zozeer met de HD van KPN maar het geldt voor iedere HD.

Ze werken een standaard verhaaltje af maar wel zo dat de klant de fout heeft veroorzaakt.
Met argumenten komen helpt niet, luisteren ze niet naar.


De helpdeskmedewerkers moeten een bepaalde procedure altijd volgen, juist om bepaalde dingen uit te sluiten.
Iedere situatie is weer anders. De juiste procedure in dit geval geeft marcel al aan.
Na controle van de bekabeling, moet de experiabox inderdaad direct op het isra aangesloten worden. Is dit al het geval,
worden er na een aantal controlestappen gelijk een storingsmonteur ingezet om het probleem op te lossen.
Die monteur heeft altijd apperatuur bij zich om het een en ander te vervangen.

Verder kan ik dit verhaal niet goed praten, daarom zal ik dit intern doorsturen, zodat er nog eens aandachtig naar de
huidige procedures gekeken word.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 18:13 
Offline

Geregistreerd: do 12 jun 2008 10:51
Berichten: 4
De helpdeskmedewerkers moeten een bepaalde procedure altijd volgen, juist om bepaalde dingen uit te sluiten.
Iedere situatie is weer anders. De juiste procedure in dit geval geeft marcel al aan.
Na controle van de bekabeling, moet de experiabox inderdaad direct op het isra aangesloten worden. Is dit al het geval,
worden er na een aantal controlestappen gelijk een storingsmonteur ingezet om het probleem op te lossen.
Die monteur heeft altijd apperatuur bij zich om het een en ander te vervangen.

Verder kan ik dit verhaal niet goed praten, daarom zal ik dit intern doorsturen, zodat er nog eens aandachtig naar de
huidige procedures gekeken word.

Mvg[/quote]

Dan kijk het volgende nu dan maar eens heel goed na, ik krijg vandaag telefoon van jullie klantenservice, en alweer die onnozele discussie moeten voeren, na een halve dag overleg, kwam de oplossing, mijnheer, U mag op onze kosten een rolletje kabel kopen en zelf een nieuw kabeltje aanleggen.
Waarop ik alweer vermelde, dat jullie eigen technische dienst van mening is dat door de lengte vanaf mijn ISRA punt tot aan de woonkamer ca 10 meter bedraagt, en dat die lengte te lang is, om verlies te vermijden, en dat er door jullie technische dienst al vermeld word dat het probleem wat er nu is, zich zal blijven voordoen, dus als ik aan het bellen ben, dan kan ik niet internetten, en andersom.
Nu is het probleem dus dat mijn meterkast zich buiten, lees goed, ja buiten mijn woning zich bevind, ik mijn modem dus heb opgehangen in de meterkast, maar dus mijn telefoonaansluiting ook in mijn meterkast moet plaatsen, aangezien ik niet een kabeltje door de muur kan trekken, om mijn telefoon in de woonkamer te kunnen plaatsen.
Leuk voor de buren die langslopen in het trappehal als mijn telefoon op de oplader staat in de meterkast, en iemand belt mij, en daarbij ook tevens makkelijk voor mij, eerst even naar buiten lopen om de telefoon aan te nemen.Nu mag ikzelf een monteur gaan zoeken, die overigens vergoed word door jullie, omdat jullie eigen technische dienst weigerd deze opdracht aan te nemen.
Oplossing twee is de verhuurder aansprakelijk te stellen, voor een niet werkende telefoonlijn, drie keer raden wat mijn verhuurder mij vertelde?
Sorry mijnheer, dat is eigendom van de KPN.
Leuke voorwaarden heeft de KPN, maar je mag toch op zijn minst verwachten dat als je een woning betrekt, of het nu koop of huur is, dat je een stekkerdoos ter beschikking hebt, waar je gewoon alles op aansluit en het werkt.
Nu hebben andere providers het motto, insteken en het werkt, en zoniet, dan lossen wij het voor U op.
Jullie dus niet, jullie laten de klant alles zelf weer oplossen, zo ervaar ik het.
En vervolgens dan hopen jullie het met geld te compenseren.
Ten alle tijde heb ik nooit om een vergoeding gevraagd, ook al heb ik euro`s besteed aan het bellen naar U.
Ik vroeg alleen voor een werkende verbinding, internet PLUS bellen, ik kan of het ene of het andere, maar nooit samen.
Vraag 1: Waarom weigerd jullie eigen technische dienst om bij mij te komen kijken en dingen op te lossen?
De reden van jullie tiepmiep, dat is een eigen afdeling met een eigen beleid, en voor bekabeling komen ze niet.
Sorry hoor, ik ben in al jullie oplossingen meegegaan, ben er zelfs voor draadloos gegaan, terwijl ik daar geen voorstander voor ben, €89 heb uitgeven aan een ontvanger, dit met het oog op de toekomst omdat de snelheid waarschijnlijk alleen maar hoger word, maar die ik mij dus had kunnen uit besparen om gewoon de standaard bekabeling te gebruiken, en dus niet draadloos te werken, omdat dat onafhankelijk werkt van de snelheid.
vraag 2: Na een jaar lang bezig te zijn, kwam een oplossing om nieuwe bekabeling te leggen weer naar voren, hoezo klantvriendelijk?
Ja, ik krijg een vergoeding op mijn abbo, de monteur word vergoed, maar daar vreoeg ik niet om, ik vroeg om een werkende verbinding.
Ook al mag ik een kleine vis zijn in jullie grote vijver, maar als consument zou je toch meer service mogen verwachten, en niet telkens te horen krijgen, wat jullie voorwaarden zijn.
Advies, voor iemand wat aanvraagt bij de primafoon, vertel duidelijk erbij dat iemand eerst alles goed thuis moet nakijken, hoelang de aansluiting is vanaf isra punt tot in de woonkamer, dat telefoons en modems drie meter uit elkaar moeten staan, en dat er van alles mis kan gaan, en dingen op elkaar kunnen storen.
beter gezegd, U kan beter een internet plus bellen afsluiten bij de ander, die is even waardeloos.
Sorry dat ik mijn gal zo grof uitspuug hier, maar als ik U verhaal lees, dan mag U van geluk spreken dat ik de rommel nog niet naar buiten heb gegooid.
Ik begrijp heel goed dat er voorwaarden zijn, en dat je bepaalde dingen in ogenschouw moet nemen, maar echt, dit vind ik echt de knulligste manier van dingen proberen op te lossen.
En het gekke was, ik kwam met een andere oplossing, is het mogelijk om een wifi telefoon of een draadloze Voip telefoon te leveren, die ik kan verbinden op mijn computer, dus dan heb je het volgend verhaaltje, modem in de meterkast, alles draadloos, ik kan gewoon bellen, kosten tussen de € 50 en € 150, en ik tevreden en in mijn ogen een redelijke goedkope oplossing, geen gedoe met bekabeling, geen monteurskosten, zeker weten dat dit werkt, als mijn Wii erop werkt, dan toch zeker een telefoon?
Ik kan zelfs bellen via mijn router, hoef maar op nummer te klikken en de telefoon rinkelt.
Nee, je mag een rolletje kabel kopen, en je krijgt de monteur vergoed.
Wie is er nu gek?
Als ik nu niet al die onnozele oplossingen had uitgeprobeerd die jullie hadden aangedragen, ok, dan zal je mij niks hore zeggen, maar das nog het ergste, ik doe het ook nog, en dan nog werkt het niet, sorry, maar dan houd het voor mij ergens op.
Een ieder ander zou weggaan, waarom ik niet, omdat op het moment zo rommelt in de wereld van providers, ik geen behoefte heb om een risico te nemen dat ik straks opnieuw iets werkend moet krijgen.
Leuk van jullie, dat ik gecompenseerd word, maar ik vraag daar niet om, ik wil gewoon dat het werkt, meer niet.

Is getekend, Ron Valk

P.S ik was vergeten te vermelden dat een goede week na mijn bericht, dezelfde kuren weer terug kwamen.
En mijn Wii, voordat hier het excuus voor word verzonnen, dat deze voor de storing zorgt, deze is pas ingelogd vanaf zondagavond rechtstreeks op mijn modem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 10:52 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
STEL, stel dat valkje37 (en dat geld ook voor dieco) bij het bestellen van IPB van KPN hadden besloten om dit niet zelf aan te sluiten, maar hiervoor de GRATIS installatie-monteur hadden laten komen.
Dan was op dát moment al duidelijk geworden dat allerlei bedradingen niet klopten, of dat er een zeer uitzonderlijke situatie was, enz enz en dan was het volgens de kpn-norm aangesloten.
Zouden er dan al kosten in rekening worden gebracht??
Als bij het aansluiten zou blijken dat eea aan bekabeling door een hobbyist is gemodificeerd en dat daardoor de werking van de EB bij voorbaat niet goed zal zijn, dan kan de aanstaande klant van IPB alsnog ervoor zorgen dat de bedrading zodanig wordt dat alles wél volgens kpn-norm aangesloten kan worden, hetzij in eigen beheer of door een KPN monteur.
Nu is dit niet gebeurd en gaandeweg blijkt dat eea niet functioneerd zoals gehoopt of verwacht.
Wat houdt KPN dan tegen om alsnóg deze gratis installatie monteur te sturen om het volgens de KPN norm aan te sluiten en mocht blijken dat het ter plaatse een rommeltje is met de bekabeling om dan een offerte uit te brengen wat het gaat kosten om alles wél volgens de KPN norm te laten werken???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 11:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
@vanKooten: klinkt als een goede oplossing!

Echter, niet iedereen had/heeft recht op een gratis monteur toch?
Dat hangt af van wanneer je IPB kreeg.
Ik begon met IPB ergens in augustus 2005 en had toen geen aanbieding met een gratis monteur.
Ging gewoon over van Planet ADSL naar IPB.
Was een kwestie van Speedtouch 546i vervangen door de Siemens EB en klaar.

Ik weet nog wel van mijn beginperiode hier op het forum, ik schat dat 75% van de toenmalige problemen met IPB kwam door verkeerd aansluiten.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 11:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 sep 2008 17:38
Berichten: 64
Ik denk dat die oplossing voor KPN-normen tè simpel is ... tè voor de hand liggend :lol:

De 'oplossing' die ze inmiddels voor mijn gevalletje hebben bedacht is echt hilarisch ...
a. IPB is op mijn adres onmogelijk
b. doordat de kabels vanaf centrale naar mijn huis (gedeeltelijk) uit glasvezel bestaan, is er compleet geen adsl mogelijk op mijn adres

Knap he, dat ik nog online ben? ;-)

_________________
I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling