In december 2007 sloot ik bij de Primafoon dit af: InternetPlusBellen Go/Economy € 34,95 plus € 2,50 voor onbeperkt bellen in de avond en weekenden. Nu bekeek ik mijn facturen eens na, want ik vond dat ik best wel veel betaalde per maand, gemiddeld zo`n € 70 per maand, en wat schetste mijn verbazing: Op mijn factuur stond dit: InternetPlusBellen / iTV ter waarde van € 59.95 per maand. Ik mijn contract opgezocht, wat ik bij de primafoon af had gesloten, en daar stond toch echt dat ik een ander contract had afgesloten. Nu kwam ik ook mijn contract tegen die men onvangt als men de modem ontvangt, en inderdaad, daar stond dus het andere internetplusbellen ter waarde van €59.95 op, en die had ik dus netjes ondertekend. Helaas dus zelf niet goed opgelet en niet nagekeken of alles klopte. Nu had ik toch zoiets, is dit nu helemaal mijn schuld? Ik alles netjes uitgelegd, dat er van beiden kanten er fouten zijn gemaakt geworden, en ik persoonlijk vond dat ik dus eigenlijk een hele tijd teveel heb betaald. Ik deed het volgende voorstel aan KPN, dat ze mij zouden omzetten naar InternetPlusBellen / iTV en ter compensatie de reciever kosteloos zouden verstrekken, en dat ik gewoon dan € 59.95 per maand zou blijven betalen, en ik gelijk gebruik zou kunnen maken van interactieve televisie. Na enige minuten in de wacht te hebben gestaan, werd ik doorgeschakeld met de klantenservice, die mij de volgende aanbieding deden: Aangezien de regio Breda nog geen beschikking heeft over interactieve televisie, ik een tijdelijke upgrade krijg naar een download snelheid van 8 mb/ps, voor maar €50, en zodra de beschikking mogelijk is over interactieve televisie, ik de reciever alsnog kosteloos krijg toegestuurd en van die datum af ik netjes elke maand € 59.95 ga betalen. Voordeel daarvan is dat ik dan erna ook nog kosteloos digitenne kijk, aangezien ik hiervoor nu nog apart voor betaal, maar als men interactief kijkt, dit kosteloos erin word onder gebracht. Dus de optelsom is dat ik dan hetzelfde blijf betalen, voor internet plus bellen, maar er veel meer voor terug krijg en uiteindelijk dus nog goedkoper uit ben. Hierbij krijg ik dus ook nog hogere snelheden ter beschikking, waarbij ik specifiek erbij vermeld dat ik hier nooit klachten over heb gehad, want ik zat steeds boven mijn downloadsnelheid dan waar ik oorspronkelijk recht op had. Ik heb de officiële bevestigingsbrief vandaag ontvangen van de KPN, en deze klant is zeer netjes geholpen geworden, zonder een urendurende discussie over wie er wel of niet gelijk heeft, met een voor mij een zeer acceptabele oplossing. Persoonlijk denk ik dat ik het heb getroffen met de persoon waar ik mee heb gesproken, vlot handelde, en deze klant gewoon naar behoren heeft geholpen, want ik heb ook al slechtere ervaringen gehad met de klantenservice van KPN. Vandaar ook dat ik dit ook op het forum vermeld, dat je soms ook netjes geholpen word, zonder teveel poespas. Door deze oplossing aan te bieden, stap ik niet over op ee andere provider, want dat was de bedoeling, want ik ging nakijken welke aanbieder mij voor dat geld meer snelheid kon leveren, want ik vond dat ik vrij veel betaalde voor wat er mij werd aangeboden, maar door simpelweg te bellen met kpn, een vlotte service en een nette oplossing zie ik niet in om een andere aanbieder te zoeken of te nemen. Dus deze gebruiker is uiterst tevreden.
|