Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 11:35 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
Beste mensen,

Heb nu week IPB geactiveerd en zo te beoordelen doet alles het goed.
Nu heb ik een kennis in zeeland die ik wilde bellen.
Kreeg het bericht "dit nummer is niet in gebruik enz......1888.....enz.
In de oude situatie "vaste lijn KPN" was er niets aan de hand.
Heb vervolgens de ** truck toegepast en kreeg toen wel contact.
Dus ik belde nog over de analoge lijn.
De analoge lijn is toch tijdelijk voor de inkomende gesprekken?
Ik kan ook niet bij mijn telefooninstellingen komen zoals nummerweergave en voicemail.
Kom wel in scherm met gegevens en zo, na diverse veilgheidswindows.
Zijn dit opstartperikelen of moet ik de helpdesk hierover bellen.

Iedere tip is welkom. :wink:

Groeten,

J van Gelder Utrecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 19:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Dat je bepaalde nummers niet kan bellen is een fout in het IPB systeem. Uitgaand bel je al via de IPB centrale. In de programmering staat jouw nummer niet goed in het systeem(gedeeltelijke portering). Je moet dus de helpdesk bellen. Ik weet niet of 1e lijns helpdesk dit direct voor je kan verhelpen of dat ze een ticket moeten aanmaken. Je moet duidelijk aangeven dat je bepaalde nummers niet via IPB kan bellen, maar wel via de gewone PSTN lijn.

Neem aan dat je wel de VRS(happy)call hebt gemaakt oftewel 1369 gebeld vanaf IPB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 22:44 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
Hallo Marcel,

Heb vanavond nog contact gehad met helpdesk.
Klopt wel dat het waarschijnlijk met portering te maken heeft.
Moet een dag of 5 afwachten. Volgens hen was het technisch nog niet helemaal rond met de afwikkeling.
Als het na 5 dagen nog niet werkt kan ik eventueel een "hard reset" van de box doen.
Kan daarom waarschijnlijk ook geen telefooninstellingen doen.
Enfin we zien het even aan....

Bedankt voor reactie en een goed weekend. :)

J. van Gelder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 23:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Was het niet zo dat je geen telefoon-instellingen kon bekijken voordat de lijn geportereerd was?
Dus zodra dit wel gedaan is dan zijn ook die instellingen zichtbaar?

Ik meen mij te herinneren dat ik dat ook had.

M.a.w. het komt inderdaad vanzelf goed... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: zo 24 aug 2008 21:29 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
Ik wil hier wel een kleine uitleg geven over het feit dat je de telefoon instellingen via de mijn kpn / mijn gegevens nog niet in kan zien. dit is normaal. dit komt doordat de portering alsmede de administrative omzetting nog niet gereed is. zodra dat rond is kan je dat allemaal doen. over het algemeen duurt dat 2 weken. de technische portering is na 1 week rond.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: zo 24 aug 2008 22:01 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
Ook nog bedankt voor info...
Wachten even af....


J.v. Gelder


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: di 26 aug 2008 11:01 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
Portering is nu rond. Heb geen kiestoon meer op **.
Splitter kan er tussenuit.
Kan nog niet mijn instellingen aanpassen op "mijn KPN".
Ook krijg ik bij een bekend nummer nog een melding "nummer niet in gebruik"
Een "hard reset" zal dit niet oplossen denk ik. Is toch iets van de centrale.
Verder draait het goed. Internet is prima. Telefoonverkeer gaat ook goed.
Wacht tot ik telefooninstelling kan aanpassen.

Groeten,

J. van Gelder. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2008 11:42 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
Alles functioneert nu.
Kan telefooninstellingen doen.
Heb echter nog wel dat ik een bekend nummer niet kan bereiken.
Heb vraag naar KPN helpdesk gestuurd.

Groeten,
J. van Gelder. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: za 30 aug 2008 23:53 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
L.S.,

Heb nog geen reactie gehad van helpdesk betreffende het niet kunnen bellen van een bekend nummer.
Andere nummers in zelfde gebied (0118) zijn gewoon te bellen.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Een SIP server of zo.
De EB box status leds zijn OK. Internet is prima...
Met de vorige analoge lijn niets aan de hand.
Mobiel bellen gaat ook.
Maar weer naar de helpdesk???? :x

Groeten,

J. van Gelder Utrecht. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: wo 03 sep 2008 23:34 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
kan het proberen met een ander toestel..

kpn gaat waarschijnlijk monteur sturen om klant lokatie uit te sluiten, probleem bij jou, kosten jou, probleem kpn, kosten kpn. hoort wel te kunnen.

box resetten heeft geen zin, je haalt dan wel alles opnieuw op, maar meldt je voip gedeelte zicht weer aan op de zelfde sip server, maar wie niet waagt wie niet wint


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: do 04 sep 2008 07:43 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
OK, box resetten vind ik ook geen optie eigenlijk.
Een soft reset (reboot) heeft geen invloed.
Zou nog een test kunnen doen met een ander toestel...ja....
Stuur nog eens mail naar helpdesk.
Als die box resetten voorstellen zal ik het wel proberen.
Gaat ook maar om 1 nummer wat niet te bellen is.


Groeten,

J. van Gelder. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 15:28 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
Krijg geen mail retour van KPN.
Dan maar weer eens helpdesk gebeld.
Heb namelijk uitgevonden dat het bewuste nummer ook niet te bellen bij een kennis die ook IPB heeft.
Geeft ook dezelfde melding "nummer niet in gebruik".
Dus ligt het euvel niet bij mij.
Wat zegt de helpdesk:
De abonnee van het nummer moet zelf de helpdesk bellen en aangeven dat ze niet gebeld kunnen worden.
Ja wat moet je daar mee.
Zal ze wel inlichten.

Groeten,

J. van Gelder :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 22:36 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
is het nummer in hetzelfde netnummer gebied, kan namelijk nog weleens zijn dat als het dan met het 10 cijferige nummer probeert het wel werkt. of diegene moet inderdaad een probleem hebben


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 22:49 
Offline

Geregistreerd: vr 08 aug 2008 22:27
Berichten: 21
Woonplaats: Utrecht
De kennis waar ik gebeld heb woont in Loosdrecht. Geeft dus zelfde melding als bij mij in Utrecht.
Neem aan dat je dat bedoeld.
Alle vaste telefoonnummers bestaan toch uit 10 cijfers tegenwoordig?

J. van Gelder :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bellen met IPB.
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 19:22 
Offline

Geregistreerd: di 05 jun 2007 01:46
Berichten: 69
alle nummers bestaan inderdaad uit tien cijfers, maar in zelfde netnummer gebied hoef je eigenlijk geen netnummer te draaien, maar als het een probleem binnen eigen netnummer gebied wil het weleens de oplossing zijn om het met tien cijfers te proberen, maar had je al uitgezocht of diegene zelf geen probleem heeft?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling