In tegenstelling tot louwrens is eea hier allemaal vlot verlopen. Had alvast een upgrade aangevraagt om de meute voor te zijn. Via de email een bevestiging ontvangen en afgelopen donderdag begon de upgrade. 's ochtens een reboot van het modem. Toen ik in de interface van de Thomson keek zag ik dat de snelheid verhoogt was van 3 Mb down naar 13.967 Mb down. Ik had "premium" aangevraagd. Echter, een test wees uit dat ik nog steeds de "oude" snelheid had. Nadat ik zelf de box nog een keer een softe reset had gegeven stond in de box aangegeven dat de snelheid nu 14.017 was. De speedtest gaf echter nog steeds de oude snelheid. Volgens de helpdesk moest ik een "harde" reset doen en dan zou het wel goed zijn. Na deze reset (moet je daarna dus weer alles opnieuw instellen, zucht) was de ingetrainde snelheid ineens 7.8. Na nog een telefoontje (nu doorgezet naar de 2e lijn) blijkt dat het nog enkele dagen duurt voordat de snelheid werkelijk effectief is. Bedankt 1e lijn voor het weer opnieuw moeten vrijgeven van allerlei poorten. De "enkele dagen" bleek dus al de volgende dag te zijn. Een 100 Mb bestand downloaden bij speedtest gaat met 1,4 Mb/sec ipv 320Kb/sec zoals voorheen. Iedereen tevreden. "mijn KPN" is alleen nog via omwegen (oud Planet) te benaderen, maar dat zal de komende tijd wel goedkomen. De brief van KPN, waar iedereen het over heeft, heb ik nog steeds niet gezien.
|