Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 17:41 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Hallo,

Tijdens een hevig onweer, enkele weken geleden, gaf mijn Quattrovox II centrale het op. Omdat ik op dat moment IPB van KPN al in bestelling had staan, wilde ik geen reparatiekosten meer maken om die centrale te laten repareren.
OP 11 juni jl. kwam de monteur mijn IPB en i-TV aansluiten. Omdat mijn Quattrovox dus al kapot was, heeft ie op mijn verzoek direct ook maar de oude ISDN apparatuur ( NT1, splitter en Quattrovox) verwijderd. Hij vertelde mij toen dat ik wel via de Experiabox kon uitbellen, maar dat het ongeveer 10 dagen zou duren voordat de inkomende lijn van ISDN naar IPB "getransporteerd" zou worden...
Dat uitbellen klopt, maar ik ben nu 12 dagen verder en in de praktijk blijkt, dat mobiele bellers mij wel via IPB kunnen bereiken, evenals sommige vaste bellers in mijn eigen regio. Mensen buiten de regio en internationale bellers krijgen alleen een kort pieptoontje te horen als ze mij proberen te bellen. KPN Klantenservice zegt dat dit overzetten mogelijk nog wel drie weken kan duren..???
Kortom, wie heeft ervaring met de tijdsduur van dit proces? Wanneer kun je er van uitgaan dat je weer voor iedereen bereikbaar bent? Omdat ik geen NT-1 meer heb, kan ik dat dus niet zien aan een groen lampje dat uitgaat..
bvd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 00:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Vreemd.

Portering vindt meestal plaats binnen een dag of 10.
In mijn geval was het zelfs eerder.

Kon je geen aanspraak maken op je verzekering voor je huis/inboedel?
Had je nog een nieuwe QV kunnen kopen.....

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 14:50 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Neem even contact op met de helpdesk om te controleren wat de status is want in deze gevallen moeten ze het proces even versnellen (alhoewel een dag of 10 ruim voldoende is)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2008 22:54 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Nou, dat heb ik weer (of anderen soms ook..?)....
Omdat ik van een aantal mensen reacties kreeg, dat ik nog steeds niet telefonisch bereikbaar ben, maar weer eens de KPN Storingsdienst gebeld...
Mijn voormalige ISDN-lijn blijkt al sinds 18 juni zgn. geporteerd te zijn, dus volgens de medewerker zou het "nu allemaal in orde moeten zijn"...Nou, niet dus.. :x ......
Een aantal mensen, waaronder mobiele bellers, kunnen mij wel bellen, maar het merendeel krijgt òf een bezettoon, òf een soort hoge pitch-toon te horen..."Ja, dat komt weleens voor, omdat dan de digitalisering blijkbaar niet op alle platforms goed is gegaan"...zegt zo'n medewerker dan doodleuk...Ik protesteer natuurlijk, omdat ik nu eindelijk wel eens voor iedereen gewoon telefonisch bereikbaar wil zijn...Ik kan toch niet mijn kennissen eerst gaan bellen met de vraag of ze mij wel kunnen bellen..????
De klacht is nu doorgegeven aan de een of andere KPN dienst, die dit technisch gaat uitzoeken. Hoe lang dit gaat duren is onbekend en ik "krijg wel bericht" ...Mijn vertrouwen is IPB is echt op een dieptepunt en ik vrees dat mijn kennissen met hun rampverhalen over IPB dan toch gelijk dreigen te krijgen...Je bent volkomen machteloos, maar de incasso's lopen natuurlijk wel gewoon door...
Misschien moet ik de I-TV eerst uitzetten als ik gebeld wil worden..? :lol:
Zonder gekheid: Heeft iemand ook dergelijk ervaringen (gehad) en is dat ooit goed opgelost? Je moet er toch op kunnen vertrouwen dat de lijn betrouwbaar werkt...? Ik ben niet blij...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 10:17 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Laat ze eens even nakijken of de "porteringsvlag" wel is omgezet in de centrale.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 13:44 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Maarten,

Die suggestie zal ik zeker doorgeven. Ik mag toch aannemen dat de techneuten die er mee aan de gang zijn/gaan dit toch zelf ook wel zullen checken? Toch vreemd, dat deze procedurefouten kunnen voorkomen. Als een lijn "officieel wordt opgeleverd" zou de omzettingsvlag toch gecontroleerd moeten zijn..Nou ja, het zijn net mensen hè en dat is misschien maar goed ook.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 08:29 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het is ook maar een idee,en hoeft niet de oorzaak te zijn.Maar omdat je mobiel wel bereikbaar bent sluit ik niks uit.
Gewoon meteen bellen en vragen of ze het in de centrale willen nakijken.Is dat het niet,dan kun je het strepen en moeten we op zoek naar iets anders.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 10:04 
Offline

Geregistreerd: za 29 sep 2007 13:07
Berichten: 23
Tijdens het porteren is er waarschijnlijk een fout opgetreden in het IN, hierdoor weten niet alle centrales waar ze gesprekken die bestemd zijn voor jou naar toe moeten sturen.
Dit moet door KPN gecorrigeerd worden. Als ik het goed heb is dat tegenwoordig de afdeling poort.

Suc6


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 11:17 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Hallo,

Ik heb vanmorgen weer gebeld met de storingsdienst. Zij kunnen me niet meer vertellen, dat dan de afdeling die dit moet uitzoeken dit zal oppakken. De klacht wordt dan binnen 28 uur behandeld, maar de oplossing kan wel twee weken duren (!). Ik heb gezegd dat ik dat onacceptabel vindt. Ik heb bejaarde schoonouders in Amerika (Arizona) en die moeten me toch wel kunnen bereiken in geval van nood...
Heel frustrerend allemaal, temeer daar je geen enkele controle hebt over de voortgang en ook niet met de persoon kunt spreken die de zaak behandelt.....Ze kunnen me geeneens laten weten of ik bericht krijg als het opgelost wordt. Dus dat is dan maar gokken...
Geen beste beurt van KPN.. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 23:54 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Hallo,

Nadat ik afgelopen maandag 30 juni (dus 20 dagen na de installatie van IPB) de storingsdienst nogmaals had gebeld met de dringende vraag om nu eindelijk eens de zaak in orde te maken, kreeg ik op 2 juli een telefoontje dat de inkomende lijn was gemaakt. Inderdaad was het een kwestie van de "porteringsvlag" omzetten....Ik vraag me nog steeds af waarom dat nu zo toch lang moest duren. Het ergste vind ik nog steeds dat je zo aan je lot wordt overgelaten en maar lijdzaam moet afwachten of en wanneer de zaak wordt gerepareerd...
Het is nu wel het einde van de rust, want de telefoon gaat dus wel weer vaak... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 jul 2008 07:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Fijn dat het is opgelost en dat het nu naar tevredenheid werkt, en bedankt voor de terugkoppeling, en dit wordt gesloten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling