Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 01:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 17:19 

Hallo,

In april jl. bestelde ik bij Primafoon IPB+iTV. Bij het afsluiten van dit abonnement werde mij o.m. €50 pakketkorting in het vooruitzicht gesteld, alsmede drie maanden gratis Planet Voetbal...Nadat de eerste factuur was ontvangen bleek dat men ook nog eens €4,95 voor Service Thuis in rekening had gebracht. Bij mijn weten had ik dat niet afgesloten, of het waren wel heeel kleine lettertjes geweest...Een paar keer al gebeld met de Klantenservice (Hierdoor zijn mijn gesprekskosten ook al aardig opgelopen..)
Naar blijkt zit ServiceThuis standaard bij mijn IPB Lite abonnement ingebakken en kan ik dit pas over een jaar opzeggen, aan het einde van mijn eerste contractperiode...
En voor wat betreft de creditering van de €50 wordt mij elke keer beloofd dat dit met de volgende factuur zal worden verrekend. Het schijnt ook te maken te hebben met een onderlinge verrekening KPN en Primafoon... Tot op heden heb ik echter nog niets teruggezien en zit ik dus nog steeds te wachten op de restitutie van dat geld.
De toegezegde drie maanden gratis Planet Voetbal heb ik nooit gezien...Niemand die me daar ook een zinnig antwoord op kan geven...Helaas..De Primafoon vestiging waar ik het pakket ooit bestelde is inmiddels verdwenen...

Hoewel ik in het begin er van uitging goedkoper uit te zijn met IPB, lijkt het er toch op dat mijn vorige combinatie ISDN Basis, ADSL Lite en UPC analoog TV en Radio voordeliger was.. De meerkosten zitten hem vooral in de toeters en bellen, die KPN je aansmeert, c.q. de voordeelopties als BelOnbeperkt Altijd. Mijn ervaring is dat er steeds meer gebeld wordt met mobiele nummers en servicenummers (zoals KPN dus) en het bellen naar vaste nummers sterk verminderd. Helaas bestaat er (nog) geen voordeeloptie voor MobielBellen Altijd o.i.d. Het is dus een kwestie van heel goed rekenen of je met dat BelOnbeperkt Altijd voordeliger uitbent dan met de kosten voor het bellen naar vaste nummers apart te betalen.

Moraal van het verhaal: IPB+iTV is een mooie vinding, maar ik het het voordeel ervan t.o.v. de analoge situatie heb ik, behalve de betere kwaliteit van digitale tv, (nog) niet ontdekt...Door alle verborgen extra's ben je in de maand al snel veel geld kwijt....Tel daar bij op dat je door veel te bellen met de KPN Klantenservice ook extra geld uitgeeft...Ik moet met de verslechterende economie in het vooruitzicht dus nog maar eens goed nadenken over Planet Voetbal Live...;-)

Ben ik de enige met zo'n ervaring, reken ik mezelf te arm? Niet goed opgelet? Te negatief?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 21:22 

Bij veel soorten abonnementen van Planet was deze "Service Thuis" gratis.
Tot ergens eind vorig jaar, toen werd het opeens €3,95. Jij spreekt nu al over €4,95.
Ik heb geen Planet meer dus weet het niet precies meer maar is dat niet iets als een anti-virus/spam pakket?
De meeste mensen hebben dit zelf al dus moest je het opzeggen.
Je kreeg er in ieder geval wel een mailtje van dat het niet meer gratis was, die heb je niet gehad?

Planetvoetbal is nu automatisch Eredivisielive geworden mag ik aannemen?
Dit kost toch iets als €6 euro per maand voor de eerste 3 maanden, daarna gaat het naar de €10 bij KPN.
Als je dit niet wilt moet je het opzeggen anders gaat het vanzelf over naar EredivisieLive.
Staat dit niet ergens in de FAQ bij KPN?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 23:55 

Ik heb het verhaal over ServiceThuis niet helemaal correct verwoord. ServiceThuis is een dienst waarbij je in geval van calamiteit ma-za een monteur aan huis kunt bestellen. In het startpakket zit dat er blijkbaar standaard in. Je krijgt het weliswaar voor een half jaar gratis, maar als je dat dan daarna niet meer wilt moet je dit drie maanden tevoren opzeggen. En opzeggen kan dus in het eerste contractjaar pas na een jaar...Dus je zit er in mijn situatie ongewild nog een half jaar betaald aan vast. Kijk en daar zit dus het addertje: want ik vraag me af wie zoiets in de gaten heeft bij het afsluiten van een contract...
BelOnbeperktAltijd en Service Thuis blijken in de praktijk eenmalig gecrediteerd te worden voor de hele kortingsperiode, dus respectievelijk drie maanden en zes maanden, maar tegelijkertijd ook elke maand in rekening gebracht. Ik zit dus elke maand de debet- en creditbedragen met elkaar te vergelijken en dat is is soms een hele puzzel.

Ik vraag me af, wie dat allemaal bij kan houden? Waarschijnlijk vergeet menigeen tijdig de ballast op te zeggen? Toevallig ben ik een "freak", die alle vervaldata in zijn agenda heeft staan, om tijdig te kunnen reageren en te beslissen, maar dat is eigenlijk van de gekke. Het zijn de bekende agressieve verkoopmethoden, waarbij de klant steeds zelf actie moet ondernemen. Ik neem tenminste niet aan, dat KPN me tenminste tijdig een herinneringmailtje zal gaan sturen?

Op dit moment heb ik nog geen Eredivisievoetbal, voorheen Planet Voetbal. Ik vind het alleen een slechte zaak, dat me dit ter kennismaking drie maanden gratis was beloofd en dat ik dat nimmer heb gekregen. KPN zegt niets te weten van Primafoon acties en omgekeerd...Omdat ik op een gegeven moment het idee kreeg dat ik met de belkosten naar de Klantenservice meer uitgaf dan het totaalbedrag aan het voetbalpakket heb ik het verder maar laten zitten..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 00:25 

Aha, duidelijk.
Dat Service Thuis met een monteur die storingen aan huis repareert klinkt wat logischer dan anti-spam en virus... :wink:
Ik had inderdaad wat zaken gratis bij mijn abonnement maar heb me er nooit in verdiept.

Heb je nergens "bewijs" dat je dat Planet-Voetbal drie maanden gratis kreeg?
En natuurlijk dat je het niet gekregen hebt?
Kan toch niet zo zijn dat ze nu dingen afschuiven op iets wat niet meer bestaat?

Het is inderdaad heel verstanding al dit soort zaken duidelijk voor je zelf op te schrijven, wanneer je een contract aangaat.
En ook wanneer je het kan ontbinden indien gewenst.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]