Hallo,
In april jl. bestelde ik bij Primafoon IPB+iTV. Bij het afsluiten van dit abonnement werde mij o.m. €50 pakketkorting in het vooruitzicht gesteld, alsmede drie maanden gratis Planet Voetbal...Nadat de eerste factuur was ontvangen bleek dat men ook nog eens €4,95 voor Service Thuis in rekening had gebracht. Bij mijn weten had ik dat niet afgesloten, of het waren wel heeel kleine lettertjes geweest...Een paar keer al gebeld met de Klantenservice (Hierdoor zijn mijn gesprekskosten ook al aardig opgelopen..)
Naar blijkt zit ServiceThuis standaard bij mijn IPB Lite abonnement ingebakken en kan ik dit pas over een jaar opzeggen, aan het einde van mijn eerste contractperiode...
En voor wat betreft de creditering van de €50 wordt mij elke keer beloofd dat dit met de volgende factuur zal worden verrekend. Het schijnt ook te maken te hebben met een onderlinge verrekening KPN en Primafoon... Tot op heden heb ik echter nog niets teruggezien en zit ik dus nog steeds te wachten op de restitutie van dat geld.
De toegezegde drie maanden gratis Planet Voetbal heb ik nooit gezien...Niemand die me daar ook een zinnig antwoord op kan geven...Helaas..De Primafoon vestiging waar ik het pakket ooit bestelde is inmiddels verdwenen...
Hoewel ik in het begin er van uitging goedkoper uit te zijn met IPB, lijkt het er toch op dat mijn vorige combinatie ISDN Basis, ADSL Lite en UPC analoog TV en Radio voordeliger was.. De meerkosten zitten hem vooral in de toeters en bellen, die KPN je aansmeert, c.q. de voordeelopties als BelOnbeperkt Altijd. Mijn ervaring is dat er steeds meer gebeld wordt met mobiele nummers en servicenummers (zoals KPN dus) en het bellen naar vaste nummers sterk verminderd. Helaas bestaat er (nog) geen voordeeloptie voor MobielBellen Altijd o.i.d. Het is dus een kwestie van heel goed rekenen of je met dat BelOnbeperkt Altijd voordeliger uitbent dan met de kosten voor het bellen naar vaste nummers apart te betalen.
Moraal van het verhaal: IPB+iTV is een mooie vinding, maar ik het het voordeel ervan t.o.v. de analoge situatie heb ik, behalve de betere kwaliteit van digitale tv, (nog) niet ontdekt...Door alle verborgen extra's ben je in de maand al snel veel geld kwijt....Tel daar bij op dat je door veel te bellen met de KPN Klantenservice ook extra geld uitgeeft...Ik moet met de verslechterende economie in het vooruitzicht dus nog maar eens goed nadenken over Planet Voetbal Live...

Ben ik de enige met zo'n ervaring, reken ik mezelf te arm? Niet goed opgelet? Te negatief?