Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 17:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: emailstoring?
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 18:36 

sinds vanmiddag half 3 kan ik niet meer emailen.
als ik webmail probeer te bekijken krijg ik de mededeling dat mijn email is geblokkeerd.
hebben meer forumleden op dit moment problemen met hub email?

Profiel  

Berichttitel: Re: emailstoring?
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 19:11 

Nou dat is fraai hoor, Heb gebeld met de kpn en het blijkt dat mijn abonnement is opgezegd zonder dat ik hetzelf weet.
Per vandaag is dus mijn email geblokkeerd en mijn internetverbinding zal nog een paar dagen technisch werken.
De helpdesk heeft er melding van gemaakt en binnen een paar dagen moet dit teruggedraaid zijn en alles weer werken.
Nu maar hopen dat de emailberichten die gestuurd worden gewoon blijven staan.
Zou het te maken hebben met dat ik over ga op ziggo met behoud van telefoonnummer?
Heb me aangemeld, maar ziggo kan voor mij kpn toch niet opzeggen?
En als dat al wel zo zou zijn zou ik toch tenminste bericht moeten hebben tot hoe lang mijn internet nog aktief zou zijn??
Het is toch wel mogelijk dat ik zowel internet via kpn en internet via de kabel heb voor een overgangsperiode. Die ik zelf bepaal?
Kortom allemaal vragen. Maar zit inmiddels wel met de iritatie dat ik per email onbereikbaar ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 21:13 

Als je IPB hebt en je geeft Ziggo opdracht voor nummerbehoud dan vervalt toch je IPB-abonnement?
Het telefoon-gedeelte is wezenlijk onderdeel van IPB.
Mits je abonnement kan vervallen, als je nog maaaaanden te gaan hebt weet ik niet of het kan.

Toen ik overstapte was de dag van nummer-omzetting einde contract bij Planet?

Heb je gedacht aan "e-Mail Only Plus"?
Dan behoudt je alle e-mail adressen die je hebt bij Planet terwijl je geen internet/telefonie meer bij ze hebt.
Of dit nog kan nu Planet niet meer bestaat weet ik niet.
Ik heb het wel gedaan, met een berg ellende maar dat is uiteindelijk goed gekomen en het werkt nu naar behoren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 21:26 

@ robert
Tja, weet het niet of dat er mee te maken heeft.
Ik heb het pakket van ziggo aangevraagd op 29 juli met de mededeling dat ik mijn telefoonnummer wil behouden.
Mijn kpn is maandelijks opzegbaar op de 19e. Dus had kpn mij aan een maand opzegtermijn gehouden en dan was het contract op 19 september opgezegd.
Het vreemde is dat ik kpn helemaal geen opdracht heb gegeven om mijn abonnement te beeindigen.
En waarom kan ik nog bellen via ipb als mijn nummer inmiddels zou zijn overgezet naar ziggo?
Dus ik vraag me af of het aanmelden bij ziggo dit tot gevolg heeft gehad.
Tot nu toe werkt internet en telefoon en alleen de email schijnt afgesloten te zijn omdat het contract is beeindigd vandaag. Ik had daar van kpn toch op zijn minst van in kennis gesteld moeten worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 aug 2008 00:57 

Volgens mij kan IPB niet zonder telefoon?
Zeg je dat op, door dat nummerbehoud kaartje op te sturen, dan vervalt IPB blijkbaar volledig.

Ik vind het wel gek dat dit dan geheel automatisch gaat zonder dat jij iets hoeft te doen richting KPN?
Maar het is wel zo gegaan toch?

< gedeelte op verzoek verwijderd >

Planet/KPN zet blijkbaar het IPB abonnement niet om in een "gewoon" ADSL abonnement?
Als dit zo zou zijn dan bleven jouw e-mail adressen toch gewoon werken?
Bijzonder allemaal toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 14:15 

Sinds vanmorgen kom ik op de kpn vangpagina en zijn mijn kpn instellingen niet meer bekend.
Kortom zit nu zonder internet en telefoon. Hartstikke fijn, dat overstappen op de kabel.
En ik dacht het nog wel veilig te doen door kpn nog twee maandjes te willen aanhouden en dan de kabel uitproberen en vervolgens kpn opzeggen.
Op 18 augustus kon in niet meer emailen en bleek mijn email adres geblokkeerd te zijn, Ook was ik van die datum niet meer telefonisch bereikbaar, maar kon nog wel zelf bellen.
Natuurlijk meteen gebeld met de helpdesk en bleek internet beeindigd te zijn zonder dat ik dit wist. (waarschijnlijk ziggo die het opgezegd heeft).
Kpn duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is en dat de beeindiging teruggedraait moest worden. Op 20 augustus hiervan schriftelijk bericht van ontvangen dat dit was gebeurd.
Afgelopen vrijdag kon ik nog steeds niet emailen en gebeld worden, dus weer bellen met de helpdesk. Alles stond goed in de computer, maar ipv een paar dagen kon het nu wel een 10 werkdagen duren voordat alles weer normaal zou werken.
Tot vanmorgen dan. Alles ligt er uit.
Weer gebeld met kpn en het bleek nu intern ergens fout te lopen en door een software fout kon de annulering niet worden teruggedraait. Men zou er meteen werk van maken en uiterlijk over 5 dagen zou alles weer moeten werken. En dat ondanks de brief die ik de 20 ste ontving over de teruggedraaide beeindiging.

Van ziggo heb ik inmiddels nog steeds geen installatiepakket ontvangen terwijl wel internet operationeel moet zijn op mijn adres. Dit pakket zou binnen 2 weken verstuurd worden na aanmelding, maar nu 4 week verder nog niets.

Ik zit nu dus behoorlijk in de problemen doordat ik wilde overstappen.
Met beide partijen lukt het niet om tot oplossingen te komen en heb nu ook geen enkel vertrouwen meer in dat het bij de kpn goed gaat komen.
Wat ziggo betreft hebben ze deze week nog om het pakket af te leveren en dan wordt die ook niet meer geaccepteerd.
Ben het meer dan zat, alle organisaties die met helpdesken werken waar je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Zo, dit verhaal moest ik even kwijt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 14:26 
Site Admin

weet dat er behoorlijke verschillen zitten tussen de leveringtijden van ziggo tussen doehetzelf-pakket en met monteur. bij mij was met monteur sneller en gratis. dus wellicht even bellen met ziggo. succes

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 14:41 

Als jij KPN opdracht geeft om "alles" weer terug te draaien, begin je dan niet aan een jaarcontract?
Of is KPN vanaf nu altijd per maand opzegbaar?

Ik hed gewacht met het opzeggen van KPN totdat de kabel zou werken.....
En dan pas opdracht geven om het telefoonnummer over te zetten.
Maar ik weet niet of dat wel kan bij Ziggo.
OK, je hebt dan zeker één maand dubbele abonnementskosten maar nu zit je zonder.... :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 14:47 

@ robert
Dat was nu juist de bedoeling van de "veilige" overstap. Ik had een 2 maand dubbel internet gewild. Als de kabel goed zou werken zou ik pas kpn willen opzeggen. Het is nu helemaal anders gelopen dan de bedoeling was.
Had vrijdag nog naar ziggo gebeld.
Schijnt dat ze daar een aparte afdeling hebben "zoekgeraakte installatiepakketten"
Aan deze afdeling is opdracht gegeven mij binnen 5 werkdagen een nieuw installatiepakket te sturen. En ik had speciaal een zelf doe pakket gevraagd om de procedure sneller te laten verlopen.
Mag allemaal niet baten en je weet nu wel hoeveel vertrouwen ik nog in die 5 dagen heb he?
Ben behoorlijk negatief nu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 15:05 

@Ottens: sorry, ik had het anders begrepen.

Jij wilde juist even een periode dubbel internet hebben echter anderen besloten om het anders te doen..... :(
Vreemd/jammer dat het bij je nieuwe provider allemaal zo lang moet duren?
4 Weken is toch niet normaal meer, dat kan/moet echt sneller.

Ik had blijkbaar geluk, had binnen 3-4 dagen alles in huis en kon meteen aan de slag.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]