janschijf schreef:
Internet plus bellen: geinstalleerd met Speedtouch 780WL. Prima op begane grond, maar op zolder....noppes. Dus naar de Primafoonwinkel: daar werd me een Repeater van Siemens aangeraden, de Gigabit 108. Werkt uitstekend, maar de SpeedTouch wil de Repeater niet herkennen. Helpdesk van Het Net: "Meneer, die randapparatuur ondersteunen we niet!".... Notabene, op advies collega's KPN aangeschaft. Heel slechte beurt voor KPN. Voor ieder die dit meemaakt - en net zo boos wordt als ik toen - het volgende als tip:
Ga naar de websit
http://www.speedtouch.nl en bel daar de helpdesk. Het blijkt dat KPN de Speedtouch via eigen programmatuur praktisch geheel heeft dichtgetimmerd. Via de helpdesk van speedtouch werd mij echter aangegeven hoe ik een en ander toch kon instellen en met succes. Het werkt als een zonnetje. Raadsel blijft, waarom de KPN mij dat niet wilde vertellen. Als ze zo blijven, is een doos op de kabel misschien toch een betere oplossing! Affijn, het werkt en tot volle tevredenheid. Dus: if it ain't broken, don't fix it! En bij problemen: verwacht geen meedenken bij KPN maar wend u tot de leverancier.
Ik kan me je reactie wel indenken. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de reactie van KPN/HetNet ook wel begrijp.
Als je met dezelfde vraag naar een computerwinkel zou gaan, krijg je precies hetzelfde antwoord.
Het advies was echter goed. Als je echter niet weet hoe je een draadloos netwerk moet opzetten, vraag er dan een expert bij!
Je provider (kpn/versatel/planet/zonnet/hetnet/tele2/wanadoo/scarlet/alice/xs4all/etc....) levert alleen het signaal en het modem!