Sinds midden 2007 heb ik IPB. Het aansluiten van de zwarte Experia box op mijn machine met Windows XP was vrij eenvoudig en alles draait sindsdien als een tierelier. So far, so good.
Nu echter heb ik het in mijn hoofd gezet om een wat oudere laptop met Windows 98 draadloos te koppelen aan de Experia. Eerst kocht ik daarvoor een wifi usb stick AB11101, maar die kreeg ik niet aan de praat; vermoedelijk werkt die alleen met XP.(eerder namelijk wel onder XP op deze laptop, maar met XP werkte die oude laptop zoooo traag)
Tweede schot: ik installeerde een Sitecom WL-113 maar dan krijg ik de vraag peer-to-peer of Access point. Ik kies dan Access point. Maar deze dongle vraagt niet, zoals de vorige, om een WPA beveilingscode, maar wel om het IP nummer. Dat zoek ik op via
http://www.ip-adress.com/ Als sub geef ik 255.255.255.0 . Maar ik krijg geen verbinding.
Of gaat dit alles alleen met de KPN stick? Dat kan ik ook niet, want met de Experia installatie CD krijg ik de melding dat het systeem niet geschikt is (vermoedelijk een te klein geheugen).
De vraag is nu: wat doe ik fout en wat is wijsheid?