Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 21:10 

Als ik van mijn kpn emailadres berichten verstuur naar mensen met een hotmail, live of msn adres.
Dan komen de berichten terug met de melding dat mijn ip geblokkeert is door hotmail.
Berichten ontvangen van hotmail is mogelijk, maar vervolgens terugsturen naar hotmail blokkeert.
Aangezien de ip van kpn is lijkt mij dat er meer mensen moeten zijn met hetzelfde probleem en mijn vraag is wat hier aan te doen valt en bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 21:20 
Site Admin

net getest met gmail en geen enkel probleem; maak gebruik van planet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 22:09 
Site Admin

Idem hier getest ook geen problemen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 11:08 

nog een test, van mijn KPN webmail naar mijn hotmail: komt gewoon aan

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 11:12 

Ottens schreef:
Als ik van mijn kpn emailadres berichten verstuur naar mensen met een hotmail, live of msn adres.
Dan komen de berichten terug met de melding dat mijn ip geblokkeert is door hotmail.
Berichten ontvangen van hotmail is mogelijk, maar vervolgens terugsturen naar hotmail blokkeert.
Aangezien de ip van kpn is lijkt mij dat er meer mensen moeten zijn met hetzelfde probleem en mijn vraag is wat hier aan te doen valt en bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen.

Vorige week het zelfde gehad, heb een mailtje met de header van het betreffende mailtje naar de helpdesk gestuurd.
Ik heb niet van hen meer vernomen maar kan wel weer mail versturen.

Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 22:27 

Ook ik heb hier sinds gisteren een probleem mee : E-mail aan hotmail adressen komt undeliverable terug, met de mededeling, dat mijn IP-adres verdacht is. Vanaf de webmail van hccnet lijkt het wel te lukken.

groetjes, Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 01:09 

jan-ten schreef:
Ook ik heb hier sinds gisteren een probleem mee : E-mail aan hotmail adressen komt undeliverable terug, met de mededeling, dat mijn IP-adres verdacht is. Vanaf de webmail van hccnet lijkt het wel te lukken.

Ik denk dat niet jouw IP-adres "verdacht" is maar het IP-adres van de betreffende mail-server.
Soms komen die op de blacklist van Hotmail terecht.
KPN moet dan contact opnemen met Hotmail om dit ongedaan te maken.

Of je eigen IP-adres verdacht is kan je hier nakijken: http://flitsadmin.kpn-is.nl/bailout-nl/Abuse.html?ip=
(hopelijk werkt de link)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 19:56 

Wat Robert zegt dat klopt, een mailserver van kpnplanet staat op de blacklist van hotmail, vandaar dat een mail naar hotmail versturen niet lukt.

Ik weet niet of dit al opgelost is, KPN weet er wel vanaf..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 23:10 

Maar meestal is dit toch wel binnen 24 uur opgelost?

Zit er dan een spammer via die server te werken en Hotmail heeft er op een gegeven moment genoeg van?
Kan komen door geïnfecteerde PC's zonder dat de gebruiker het merkt.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2008 06:10 

Het klopt dat MSN (Microsoft) een groot aantal mailservers waaronder die van de KPN had gebarricadeerd omdat daar relatief veel ongewenst materiaal zoals met name spam zou voorkomen. Een merkwaardige actie aangezien ook hotmail- en livemailservers bepaald niet spamvrij zijn. Voor zover bekend zijn de problemen verholpen.

Even voor de goede orde: spam of spam-mail is een voorbeeld van laagbijgronds commercieel gebruik van email. De gedachte is om zoveel mogelijk mensen te bereiken via een automatisch gegeneerd mailtje over een bepaald product (vaak en zelfs vrijwel uitsluitend een product dat positieve invloed zegt te hebben over de lengte en/of breedte van het mannelijk geslachtsdeel).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 maart 2008 16:01 

blizzaa op ma 04 feb 2008 18:56
Ik weet niet of dit al opgelost is, KPN weet er wel vanaf..

En nog steeds komen regelmatig de berichten van hotmail terug. Een tweede keer of 3e keer versturen en dan gaat ie er soms door en soms helemaal niet.
Kpn weet er wel van af??? Maar doen er niets aan. Of te weinig.
Voor mij in ieder geval weer een reden om afscheid te gaan nemen van kpn.
Behalve de emailproblemen ook de prijs/snelheidverhouding.
Is het mogelijk om outlook in te stellen op een ander emailserver van kpn??
Of iemand nog andere tips??

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 maart 2008 16:21 

@Ottens:

Heb je al eens overwogen om een Gmail-account te maken?

Deze heb ik namelijk in mijn Outlook kunnen zetten en als KPN/Planet (maar ook UPC!) weer eens problemen met Hotmail had dan ging ik over op Gmail.
Werkt goed en is ook vrij betrouwbaar dacht ik.

Kan je bij KPN niet 2 verschillende uitgaande mail-servers neerzetten?
Ze geven je altijd een bepaalde naam maar die andere, die ik dus nu even niet weet, werkt wel "beter".

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 maart 2008 16:49 

@robert

Als ik een gmail adres aanmaak, dan moet ik toch gebruik maken van de webbased email?
Dan kan ik net zo goed de webbased email van hotmail/msn gebruiken. Op die manier ontstaan er geen problemen.
Als ik een gmail adres in outlook toevoeg en dan met dit mailadres een bericht verstuur via de kpn emailserver dan blijf ik toch hetzelfde probleem houden??
Ben trouwens benieuwd naar jouw tip over het versturen via twee emailservers van kpn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 maart 2008 17:57 

Gmail kan ik gewoon gebruiken in Outlook.

Het verzenden maakt geen gebruik van de mailserver van je provider maar die van Gmail zelf.
Je kan het als web-based mail gebruiken maar dat hoeft niet, het kan.
Hoe dat precies moet leggen ze ergens uit in Gmail zelf, volg de handleidingen en het werkt.

Met die tweede servernaam ben ik misschien in de war, Planet gebruikers stellen uiteraard de Planet-server in maar kunnen ook gebruik maken van de KPN-server.
Misschien herinner ik me zoiets......
Ik maak al 5-6 maanden geen gebruik meer van de uitgaande KPN-servers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 maart 2008 18:40 

Hallo, ook ik had problemen met de verzending van email naar Hotmail-adressen. Na wat gegoogle kwam ik de tip tegen de smtp-server te veranderen in smarthost.direct-adsl.nl. Ik heb dit getest en.......jawel, de emails komen aan op het Hotmail-adres. Het is natuurlijk een workaround maar werkt voorlopig goed :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]