Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 19:48 

na een jaar ipb wil ik overstappen naar een andere provider voor bellen+internet.
wat me nu niet duidelijk is, is hoe het bij KPN werkt met de opzegtermijn en de stilzwijgende abonnementsverlenging.

de abonnementsverlenging is na de minimale contractduur van een jaar wederom een jaar. de opzegtermijn is een maand.
heb ik nu een maand opzegtermijn en ben ik er dan van af, of zit ik wedereom een jaar aan ipb vast en moet ik na 11 maanden opzeggen om er van af te zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 20:09 
Site Admin

jouw laatste opmerking is juist. verlenging van een contract is voor de duur van 1 jaar en opzeggen moet 1 maand voor het aflopen van dat jaar gebeuren (verstandig is trouwens een wat latere termijn aan te houden).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 22:28 

Of zoals op de site van KPN staat:

Quote:

Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor één jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

N.B.
Per 4 juni 2007 heeft Het Net “geen jaarcontract” geïntroduceerd! Dit betekent dat u uw contract per maand kunt opzeggen.

Het betreft de volgende abonnementen:

Snel Surfen
Instap Surfen
Surfen zonder vaste lijn
Hiervoor geldt bovenstaand artikel dus niet.

Unquote

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 23:58 

Als ik de tekst hierboven goed lees, dan kan ik dus na 12 maanden iedere maand opzeggen en zit ik er dus niet automatisch weer een jaar aan vast?

Oje, heb zelf nog een overeenkomst van voor augustus 2007. Val dus nog onder de oude (waardeloze) voorwaarden. :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 17:05 

Gewoon even bellen en overleggen.Wie weet komt je tot iets :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 19:01 

tjub schreef:
Oje, heb zelf nog een overeenkomst van voor augustus 2007. Val dus nog onder de oude (waardeloze) voorwaarden. :evil:

Met de invoering van de "nieuwe voorwaarden" zijn de oude onredelijk bezwarend geworden. Juridisch gezien kan KPN je niet meer aan deze voorwaarden houden omdat deze verzwarend zijn t.o.v. de versie per 1-8-2007!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 19:39 

al de andere profiders hebben deze beperking niet
alleen bij kpn /planet hebben ze weer een addertje onder het gras ondekt
om toch maar weer hun klanten wat langer aan zich te binden
net als het overzetten van ipb naar weer een normale lijn dat dat zoveel problemen oplevert en dat je dan zo lang zonder vaste telefoon zit daar door zien veel menesen er al van af voor ze zijn begonnen
dit soort klant pesterijen zouden ze aan moeten gaan pakken het lijkt nergens naar
dit komt op mij over als een stelletje kriminelen die je niet bij hun klubje weg willen laten gaan
het is gewoon zon spelletje van wil je bij ons weg dan zullen we er alles aan gaan doen om het je maar zo moeilijk en vervelend mogelijk te gaan maken zodat je er eigenlijk al spijt van krijgt voor dat je er aan gaat beginnen

dom dom dom zo krijg je alleen maar meer mensen tegen je en zullen op deze manier nooit weer tot je keren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 20:09 

HORNY schreef:
net als het overzetten van ipb naar weer een normale lijn dat dat zoveel problemen oplevert en dat je dan zo lang zonder vaste telefoon zit daar door zien veel menesen er al van af voor ze zijn begonnen
dit soort klant pesterijen zouden ze aan moeten gaan pakken het lijkt nergens naar
dit komt op mij over als een stelletje kriminelen die je niet bij hun klubje weg willen laten gaan
het is gewoon zon spelletje van wil je bij ons weg dan zullen we er alles aan gaan doen om het je maar zo moeilijk en vervelend mogelijk te gaan maken zodat je er eigenlijk al spijt van krijgt voor dat je er aan gaat beginnen

dom dom dom zo krijg je alleen maar meer mensen tegen je en zullen op deze manier nooit weer tot je keren

Kan misschien zijn, maar je bent zelf degene die akkoord is gegaan met de voorwaarden op het moment dat je het abonnement afsloot. Had je misschien eerst beter moeten lezen voordat je ermee akkoord ging.

En btw... Gooi je tekst eens in een tekstverwerker waar spellingscontrole op aanwezig is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 21:35 

Excalibur_ schreef:
HORNY schreef:

Kan misschien zijn, maar je bent zelf degene die akkoord is gegaan met de voorwaarden op het moment dat je het abonnement afsloot. Had je misschien eerst beter moeten lezen voordat je ermee akkoord ging.

En btw... Gooi je tekst eens in een tekstverwerker waar spellingscontrole op aanwezig is.

ik geloof dat je wel hebt begrepen wat er stond dus
wat betreft het taal gebruik
dus loop mensen daar niet over afte zijken zijn niet allemaal met de nederlandse taal professioneel bezich als je maar snapt wat er staat
het gaat hier over wat je met je experian box kan en niet kan en niet over de nederlandse taal
en wat betreft het accoort gaan ben ik wel met je eens op het moment dat je daar accoord mee ging waren al de contracten zo nu is er een aanpassing in de wet die het heefd verandert al de andere profiders hebben hier gehoor aan gegeven alleen de kpn moet weer de mazen in de wet gaan gebruiken en weer uitzonderingen op de regel gaan maken
door te gaan zeggen al de contracten voor die datum worden stil zweigend verlengd met een jaar
en al de contracten na die datum kunnen na een jaar per maand worden opgezegt dit is echt weer spijker zoeken op laag water

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 07:34 

Beste Horny,

Wat Excalibur schreef is niet om af te zeiken wat jij zegt, dat doet men hier niet.
Om het voor iedereen makkelijk leesbaar te maken gebruik eens punten en komma's en begin een zin eens met een hoofd letter.
Fouten maakt iedereen wel, maar je teksten zijn anders moeilijk te lezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 19:03 

ben al blij als ik zelf kan lezen wat er staat en dat het dan ook nog te begrijpen is voor anderen dus praat me als je blieft niet over punten commas en aanhalingstekens of hoofd letters want daar snap ik de ***** niet van heb al eerder gezeur hier op het forum over gehad en het is mij allemaal prima maar het draait hier om de experianboxen en niet over de nederlandse taal punt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2007 19:22 

HORNY schreef:
ik geloof dat je wel hebt begrepen wat er stond dus
wat betreft het taal gebruik
dus loop mensen daar niet over afte zijken zijn niet allemaal met de nederlandse taal professioneel bezich als je maar snapt wat er staat
het gaat hier over wat je met je experian box kan en niet kan en niet over de nederlandse taal
en wat betreft het accoort gaan ben ik wel met je eens op het moment dat je daar accoord mee ging waren al de contracten zo nu is er een aanpassing in de wet die het heefd verandert al de andere profiders hebben hier gehoor aan gegeven alleen de kpn moet weer de mazen in de wet gaan gebruiken en weer uitzonderingen op de regel gaan maken
door te gaan zeggen al de contracten voor die datum worden stil zweigend verlengd met een jaar
en al de contracten na die datum kunnen na een jaar per maand worden opgezegt dit is echt weer spijker zoeken op laag water

Geheel offtopic, maar toch

Het is niet om je af te zeiken, absoluut niet, maar ik denk dat als je met wat aandacht zou posten het aantal taalfouten in je posts drastisch afneemt. In het bovenstaande stukje spel je bv eerst accoort, en later accoord. Je kan het dus wel laat je zien.

Geen probleem als iemand niet proffessional is in de nederlandse taal, ik ben zelf ook verre van perfect, maak ook zat fouten. En het mag overkomen als gezeik, we zijn hier om elkaar te helpen, maar even heel lullig gezegd, iemand die van de basis school afkomt moet beter kunnen schrijven als dat hier neer gezet word. Komt misschien heel erg hard over, maar het niveau van een basisschool leerling moet haalbaar zijn als je er maar wat tijd en energie in wilt steken. En als dat niet lukt heb je altijd nog een tekstverwerker met spellingscontrole. Kost jou maar een beetje extra tijd om de tekst even in een tekstverwerker te gooien en dan te posten en het maakt je teksten een stuk makkelijker te lezen.

En veel dingen zijn toch heel erg basis, en is de basis niet meer als een paar eenvoudige regeltjes. Een zin (zoals hier) start je met een hoofdletter, en een zin eindig je met een punt.

Ik hoop dat je dit niet negatief opvat maar als opbouwende kritiek. En als je wil is er een weg, iedereen kan leren, dus ook jij kan het leren. Je moet het alleen wel zelf ook willen en er energie in willen steken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 okt 2007 11:52 

allemaal heel leuk wat je schrijft het is voor mij zo al moeilijk zat om een begrijpbare tekst neer te zetten
laat staan dat ik ook nog met andere dingen rekening moet gaan houden
mijn intresses liggen op andere vlakken
ik lees mijn teksten meer malen na om te kijken of het begrijpbaar en leesbaar is en kijk dan over mijn eigen fouten heen
messchien zou jij gewoon wat meer moejte moeten doen om bepaalde teksten te lezen
een goed verstaander heeft maar een half woord nodig om te begrijpen wat er bedoelt word
en wat jij op de middelbare school of op de lagere school hebt geleerd is door mij allang vergeten
ik denk dat jij het stukje vergeten bent dat je tussen de regels door moete leren begrijpen
ik zal hier dan ook verder niet meer op in gaan zoals in een andere topic al is aan getoont kan je ook zelfs de teks nog lezen zonder de spaties punten en zelfs wel zonder hoofd letters
dus als het aan mij ligt kunnen we dan nu gewoon verder gaan met het geen het nu hier eigenlijk om gaat en op houden met dit goed bedoelde gezijk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 okt 2007 15:15 

Ik heb/had er geen moeite mee om het te lezen hoor.

Maar je laatste stukje is toch al veen duidelijker dan de rest.
Een punt is niet altijd nodig want je begint de volgende zin op de volgende regel.
Dat is voor mij duidelijk genoeg!

Geen punt van maken en gewoon doorgaan met het beantwoorden van vragen over "moeilijkheden" met IPB.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 okt 2007 15:42 
Site Admin

Ik zal een verzoek indienen (eigenlijk bij dezen) om eventuele berichten na te lopen op taalfoutjes. Die corrigeren en weer terug plaatsen. zo iedereen blij :lol:

Moet ik wel een aanpassing hebben in mijn moderatorschap anders kan ik het niet, alleen in mijn eigen rubriek.

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]