Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 22:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lite naar Basic actie ?
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2007 12:38 

Ik ben deze week gebeld door een dame van KPN die mij vroeg of zij enkele vragen mocht stellen over internetplusbellen. Vooruit dan maar ! we zijn wel net aan het eten maar doe maar........!
Wat ik van internetplus bellen vind?
Of ik veel download?
Wat ik van de snelheid vind?

Nou zie ik overal de snelheid omhoog gaan tegen lagere prijzen dus dat vertel ik die mevrouw.
Dan had ze een mooie aanbieding voor mij : gratis van LITE naar BASIC !
Zomaar? vraag ik haar. Ja , de voorwaarden zal ik U zo vertellen.
Omdat ik het niet zomaar vertrouw heb ik door gevraagd !
U krijgt het eerste half jaar BASIC voor de prijs van LITE, daarna betaald U 6 maanden de prijs van BASIC maar de KPN betaald U eenmalig E102 retour!

En na dat jaar betaal ik weer E42,95 maar dan voor BASIC ? , vraag ik haar.
Dit wordt door haar bevestigd.

Omdat ik het toch niet geheel vertrouw en ik niets op internet kan vinden heb ik maar een mail naar KPN gestuurd!
Antwoord:
* citaat
De brieven die KPN klanten hebben ontvangen betreffende de eerder genoemde actie zijn in week 40 verstuurd en konden uiterlijk week 42 teruggestuurd worden. Bij deze actie ontvangen klanten inderdaad een half jaar lang InternetPlusBellen Basic voor de prijs van een InternetPlusBellen Lite abonnement.

Het kan zijn dat, indien u aan deze actie deelneemt, eerst het volledige bedrag voor een InternetPlusBellen Basic abonnement van uw rekening wordt afgeschreven. Het teveel afgeschreven bedrag zal spoedig hierna gecrediteerd worden.

Indien u er na de geldende 6 maanden voor kiest terug te gaan naar InternetPlusBellen Lite, dan dient u deze omzetting zelf te bewerkstelligen.
* einde citaat

Brieven ??? 6 maanden ????

Hebben meer mensen dit telefoontje gekregen en het ook zo begrepen als ik ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 01:03 

Ik zit bij Planet, heb daar standaard IPB, dus dit betreft mij waarschijnlijk niet.
Desalnietteplus, ze zullen toch iets moeten doen aan hun snelheid / prijs anders stapt de meerderheid over naar 1 van de dochterproviders van KPN. Zeker nu KPN Telfort in de markt heeft gegooid met dat prachtige pakket. Begrijp deze strategie niet helemaal, maar ja daar heb ik ook niet voor geleerd.

Ik zou een dief van mijn eigen portemonee zijn als ik dat niet zou doen. € 22,95 minder betalen voor hetzelfde met een snelheidsverhoging naar 8mb (meer kan ik niet krijgen bij ons in dat weiland).

Ga er maar vanuit, dat die aanbieding die ze je nu doen op waarheid berust. Ze proberen je weer voor een jaar vast te leggen met een paar mbtjes extra. Blijven nog steeds erg dure mbtjes vergeleken met een Telfort of een Tiscali. Toch. :wink:

Profiel  

Berichttitel: Lite naar Basic
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 09:51 

Er is mij al wat meer duidelijk geworden!
Telfort (= KPN) biedt een pakket aan met een snelheid van 20 Mb en bellen voor E29,95

- Supersnel internet tot 20Mb

- Gratis bellen naar vaste nummers in NL
- Geen starttarief naar vaste nummers in NL
- Nummerbehoud mogelijk

- Geen aansluitkosten
- Geen doorbelasting vaste lijn

Zijn ze me toch weer te slim af want nu laten ze me toch weer E23 (52,95 - 29,95) per maand (= E 276 / jaar) te veel betalen voor een minder snel product.

Klantenbinding ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 13:07 

Hoi,

Ik zit ook bij KPN (nog wel), maar ik heb geen brief gezien en geen telefoon van hen gehoord.

Helaas loopt mijn contract nog tot maart 2008, maar dan zit ik snel bij Telfort denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 15:44 

Bij telfort zitten er toch een paar addertjes:

standaard alleen een modem voor 1 pc. multimodem pc kost eur 30 extra
En als je draadloos wil eur 70 extra (heb ik nu voor niets)
nummerbehoud kost eur 9,95 extra
je betaalt eenmalig eur 14,95 administratie kosten
spamfilter en virusscanner kosten elk eur 1,95 per maand extra, zijn nu gratis

En omdat ik een eigen mailserver heb wil ik weten of:
Je een vast ip adres krijgt.
Staat poort 25 open? of kan ik gebruik maken van een mailrelayserver

Heb nog niet gekeken wat bellen naar de helpdesk kost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 16:27 

Eens, maar dat zijn allemaal eenmalige kosten (op die spam&4us na). Met 25 euro per maand prijsverschil heb je dat er zo uit.

Je krijgt een dynamisch IP-adres. Poort 25 staat open.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 23:19 
Site Admin

Ik ben niet echt onder de indruk van deze Telfort actie. Zo te lezen is het echt puur de verbinding maar moet je verder ook niet zeuren. Ik ben dan misschien een zeur, maar betaal liever iets meer voor echt all-in zoals ik nu hebt, dan 19.95 maar dan ook alleen maar 20mb down hebben.

Plus dame`s en heren. Het is TOT!!! 20mb. Dat betekent dat als de wijkcentrale bij u maar Max 14 kan genereren u al niet meer die echte 20mb down zal gaan halen.

Mijn mom: zint eer gij begint. Dit soort actie`s lijken heel wat, maar heb gezien bij tele2 dat het vaak een broodje plof verhaal is.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 00:12 

Ik denk dan ook dat er bijna bij niemand 20Mb aanwezig zal zijn....
Als je 10-15Mb hebt moet je de handen dichtknijpen...

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 00:16 
Site Admin

hier haalt de wijkcentrale 17,6mb en dat is bijna subliem te noemen. de meeste wijkcentrale`s halen soms de 10 nog geen eens :wink:

en maar verkopen dat je kan tot 20mb dat is de mensen belazeren gezien ze bij kpn (is telfort dus) weten dat 20mb een utopie is.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 01:01 

marcel234 schreef:
hier haalt de wijkcentrale 17,6mb en dat is bijna subliem te noemen. de meeste wijkcentrale`s halen soms de 10 nog geen eens :wink:

en maar verkopen dat je kan tot 20mb dat is de mensen belazeren gezien ze bij kpn (is telfort dus) weten dat 20mb een utopie is.

groet marcel.

Hoezo belazeren? Iedereen kan toch een check doen op de Telfort site. Je moet wel heel dom of naief zijn als je tegenwoordig nog alleen op een advertentietekst afgaat en niet even de moeite neemt om dingen uit te zoeken. Ja, doe je dat niet dan wil je graag belazert worden.

Ik kan tot 8 mb krijgen. Mij best. Zijn er al 5 meer dan Planet mij ooit zal geven voor dat geld.
Laat ze nu eerst maar eens flink zakken met de prijs, misschien dat ze dan nog wat klanten overhouden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 01:09 
Site Admin

u zal ze de kost moeten geven die er klakkeloos intrappen. zien niets anders dan 20mb en 19.95. meer informeren ze niet en beginnen achteraf te zeuren dat ze amper 12mb halen.

het is feitelijk aan telfort de klanten goed voor te lichten, maar we weten allemaal dat dit met een halve veer gebeurt. verkopen is het motto en thats it.

planet/kpn zie ik de komende tijd zijn prijzen nog niet verlagen. pas als de verkoopcijfers niet gehaalt zullen worden zal kpn niet gaan stunten. zolang ze nu nog en paar duizend nieuwe klanten per week aan kunnen boren geen verlaging, en geef ze eens helemaal ongelijk. als werknemer wil je ook zo veel als mogelijk beloond worden voor je werkzaamheden, en als ondernemer wil je zo veel als mogelijk omzet en winst halen, waarom zou kpn/planet dat niet kunnen/mogen doen?

de mensen moeten inderdaad veel beter informeren naar wat ze krijgen voor die 20 euro, en dat is schamper. en lausie "tot" 20 en thats it. daarom herhaal ik mijn woorden nog maar eens een keer. zint eer gij er aan begint.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 01:29 

't is waar dat als mensen tot 20mb incl. bellen voor maar € 29,95 zien staan ze meteen euforisch worden.

Jij zit in Nieuwegein en hebt beduidend meer keuze als het gaat om providers. Noem maar even een Tiscali.
Ik zit zeg maar even midden in een weiland en ben afhankelijk van wat KPN toelaat. Ik zou graag Tiscali nemen, goed en goedkoop. Helaas, kan ik niet.
Telfort is dus een mooie uitweg naar minder maandlasten voor meer. Waarom zou het produkt minder zijn? Service gaat Tiscali doen. Deze is erg goed. Hardware zal toch ook een al bestaand serverpark van of Tiscali of KPN zelf zijn. Modem(s) is dezelfde als die van Tiscali. Kinderziektes zijn er in middels wel uit.

Dus wat houd mij, en vele andere, tegen. (een paar maanden wachten tot einde contract).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 09:50 

Ook als je maar 12Mb haalt is het veel goedkoper dan Planet.
Mits je daar de 6Mb versie heb natuurlijk.

Ik ging zelfs weg voor een 6Mb verbinding voor 29,95 per maand.

Bij mij is niet de snelheid van doorslaggevend belang maar de veel lagere prijs.
Ik probeer het voor een jaar.
Bevalt het niet dan wil KPN/Planet mij graag weer terug hebben.... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 20:29 

Na diverse mailtjes en telefoontjes met KPN ben ik er uit !

De mij beloofde actie BESTAAT HELEMAAL NIET !!

Door een outbound bedrijf worden in opdracht van KPN leden wervings actie gehouden.
De mevrouw die mij heeft gebeld is creatief geweest met het binnenhalen van upgrades.
Waarschijnlijk krijgt zij een bonus voor iedere upgrade o.i.d.

Inmiddels was wel de upgrade doorgevoerd.
De medewerker biedt aan dit weer te herstellen naar LITE , maar......dat kost mij dan wel E25!
Ik vertel de man dat ik dat dus nooit ga betalen waarna hij mij weer terug verwijst naar de afdeling verkoop.
Hier zit een meneer die het wel weet op te lossen.
Krijg gewoon die E25 weer retour en na 55 minuten bellen met de helpdesk ben ik weer bij af !

Uiteraard heb ik een klacht laten opnemen van deze misleiding.

Wees op je hoede als je ook zo'n aanbieding krijg !!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 21:19 

Zo zie je maar weer. Dus altijd zulke aanbiedingen lekker even door laten mailen naar je. Hebben ze geen poot om op te staan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]