Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 08:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 13:36 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Ergens 8 oktober is er iets met onze (zwarte) EB gebeurd: zowel fax als telefoon zijn niet bereikbaar (eerst hoorde de beller dat we niet thuis waren, later "in gesprek". 9 Oktober konden we nog wel bellen (oa naar 0800 0407), Ook inloggen via de webbrowser lukte niet door een time-out. Via de website van de KPN is het mogelijk om de poorten en bijbehorende telefoonnummers te veranderen, maar helaas werkte dat niet. (daar bleek ook dat het telefoonnummer niet gebruikt werd en het faxnummer op de poort stond van de telefoon).
Harde reset gaf geen verandering in de situatie.
10 Oktober zijn alle nummers waar we naar willen bellen "in gesprek".

Het lijkt erg druk te zijn bij de storingsdienst. Heeft het iets te maken met de nieuwe firmware?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 17:14 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Dat zou heel goed kunnen.

Brandt het VoIP ledje op de EB? Waarschijnlijk zijn de SIP-accounts niet goed geladen. Helaas heb je iemand van de helpdesk nodig om dit probleem te verhelpen. Probeer de helpdesk eens in de avonduren te bereiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 18:54 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
idd marcel, het gebeurt heel vaak dat bij het hard resetten of inbrengen van nieuwe firmware de sipgegvens niet goed worden ingeladen, met als resultaat dat men niet goed kan bellen.

kwestie van 0800-0407 bellen en binnen 5 min staat het weer goed, klein probleempje dus.


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 23:06 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Nadeel van het 0800-0407 nummer is alleen dat je eerst op de algemene storingen vaste net uitkomt, waar het soms idd best druk kan zijn, daarna wordt je doorverbonden naar IPB.
Als je rechtstreeks via het 0900 nummer belt heb je IPB binnen een minuut aan de lijn, ongeacht de tijd. ( uitzonderingen nagelaten )

Als je je telefoon op poort2 aansluit behoudt je ook een bezettoon? Zoja dan is bellen naar de helpdesk de enige mogelijkheid denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 21:34 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Marcel schreef:
Brandt het VoIP ledje op de EB? Waarschijnlijk zijn de SIP-accounts niet goed geladen.


VoIP brandt niet. 0407 krijgt geen contact met de SIP-server en kan het dus niet oplossen. 2e lijn heeft nog niets gedaan...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2007 21:36 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
blizzaa schreef:
Als je je telefoon op poort2 aansluit behoudt je ook een bezettoon? Zoja dan is bellen naar de helpdesk de enige mogelijkheid denk ik.


Yep, beide lijnen geven een bezettoon...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 07:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Vliegertje schreef:
VoIP brandt niet. 0407 krijgt geen contact met de SIP-server en kan het dus niet oplossen. 2e lijn heeft nog niets gedaan...

Zoals marcel234 al aangeeft is het een klein probleempje. Helaas ben je wel afhankelijk van de juiste helpdeskmedewerker die de SIP-accounts kan goed zetten. :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 20:23 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
Toch lukt het de 2e lijn niet om het probleem te verhelpen. We zijn nu al 4 dagen verder en het werkt nog steeds niet, ondanks 5 gesprekken met 0407. Dus zo'n klein probleempje is het ook niet.
Als het goed is gaat vanavond de 3e lijn het oppakken. We zijn benieuwd. Ook hoever mijn mobiel buiten de bundel is geraakt... :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 12:38 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Het lukt de 2e lijn niet om het probleem te verhelpen, omdat de 2e lijn niet meer bestaat. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007 20:34 
Offline

Geregistreerd: za 02 sep 2006 21:09
Berichten: 26
Woonplaats: Mierlo
magik schreef:
Het lukt de 2e lijn niet om het probleem te verhelpen, omdat de 2e lijn niet meer bestaat. :oops:


Nou, volgens mij bestaat de 3e lijn ook niet meer, want het is nu 13 oktober en we kunnen nog steeds niet gebeld worden. Gister is er gevraagd door de 1e lijn om het probleem met spoed op te lossen, helaas zonder resultaat.

Er wordt hier in het dorp op dit moment een glasvezelnet aangelegd. Het leek er op dat de telefoon het stabiel deed (na een verschrikkelijke opstartperiode), dus we dachten er over gewoon bij KPN te blijven (dat werkt nu tenminste), maar door het is voor ons nu duidelijk dat we niet meer met KPN verder willen.

Werkelijk krankzinnig dat ze dit niet gefixed krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2007 00:15 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Ze kunnen het wel gefixed krijgen, maar de KPN heeft weer eens een geweldig klantvriendelijk move gedaan en de 2e lijn opgeheven, waardoor de 1e lijn alle tickets moet doorzetten naar de 3e lijn. Nu komen daar zoveel tickets binnen dat ze die niet allemaal binnen 24uur kunnen terugbellen. Ze liggen naar mijn weten al 3dagen achter....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 21:35 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Mja, we zijn al bezig om het probleem te fixen blizzaa :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 22:14 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
I know :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 22:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
goed dat daar aan gewerkt wordt; nu nog voor ons lid vliegertje.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling