Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 11:33 

KPN Aankondiging

Upgrade Experiaboxen InternetPlusBellen netwerk

Als gevolg van gepland onderhoud kan u vanaf 22-09-2007 tot en met 30-09-2007 tussen 00:01 en 06:00 een korte onderbreking ervaren in uw breedbandverbinding. Mogelijk moet u uw modem 30 minuten zonder stroom laten staan. Mocht u 1 telefoon nummer hebben dan is het zaak dat het toestel op poort 1 is aangesloten. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om dit onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Begintijd: 22 Sep 2007 00:01 Eindtijd: 30 Sep 2007 06:00

Bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1756200

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 11:58 

ik denk dat er een update heeft plaatsgevonden in het VoiP deel.
Mijn geregistreerde VoiP accounts kloppen namelijk ineens.
Het waren er altijd 4, maar ik heb maar 3 nummers.
In de box staan nu ineens ook nog maar 3 accounts geregistreerd......

Kan iemand die via KPN meer weet eens reageren ?

edit : Ik heb de zilveren experia box (Siemens)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 14:20 

Dit gaat over de nieuwe firmware release van de Speedtouch 780.

Vanaf de 22e tot morgen worden/werden alle boxen snachts voorzien van de nieuwe firmware.

Zal vanavond de changelog even posten :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 17:23 

blizzaa schreef:
Dit gaat over de nieuwe firmware release van de Speedtouch 780.

Vanaf de 22e tot morgen worden/werden alle boxen snachts voorzien van de nieuwe firmware.

Zal vanavond de changelog even posten :)

Thx.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 18:38 

sorry nog niet aan toegekomen, zal het morgenavond doen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 11:57 

zou er dan nu eindelijk een oplossing zijn gevonden voor de onstabiele upload van die speedtouch????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 14:31 

HORNY schreef:
zou er dan nu eindelijk een oplossing zijn gevonden voor de onstabiele upload van die speedtouch????

Ben je de enige die daar last van heeft?
Ik lees nergens dat iemand dat ook heeft?

Mag je geen Siemens EB meer hebben nu je een Thomson hebt?

Ik weet dat ze nog een Siemens hebben want ik moest hem van de week opsturen.....:-)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 09:24 

ik weet zeker dat ik niet de enige ben alleen de mensen die er last van hebben denk dat het ergens anders aan ligt bijvoorbeeld aan hun pc of webcam
je kan het heel simpel testen als je een speedtoch 780 wl hebt en je gaat naar http://www.speedtest.nl je doet daar 10 maal de zelfde test dan zal je zien dat de upload een heel groot verschil zal hebben
ik heb dit getest bij meerdere van mijn kennissen die allemaal met het zelfde probleem komen te zitten zodra ze gaan msnen met de webcam dan loopt het na zo ongeveer 5 a 10 minuten vast ook videovergaderen met de webcam is geen optie krijg dan het zelfde probleem
had met mijn maad in het verleden nooit een probleem maar heefd nu sinds kort ook ipb en hebben nu dus ook hier het probleem heb zo wie zo een stuk of 4 adressen met het zelfde probleem en allen hebben dezelfde speedtouch wl 780 heb hem hier in de beginnen ook gehad maar ik ben nu 1 van de gelukkige bezitters van een siemens box en ik heb dus geen last meer van een wisselende upload en ook niet dat mijn webcam bevriest of vast loopt
heb het laatst bij een kennisje hier in het dorp getest door simpel weg een oude speetouch 510 op haar ipb lijn te zetten en zo dus weer internet binnen te halen en eens te testen of het dan wel wou met de webcam
en wat denk je totaal geen wisselende upload en ook het webcammen was geen probleem meer dus voor mij is het dan wel duidelijk
het webcam probleem zal hem vast en zeker in de onstabile upload van de speedtouch zitten
tenzij iemand mij anders kan vertellen waar het aanzou moeten liggen
want het komt hier op het forum toch regelmatich voor dat mensen hier problemen mee hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 01:16 
Site Admin

ik heb inmiddels 30 keer speedtest gedaan (ook via speedtest.net) maar hier geen enkele sprake van wisselende upload. als je doelt op 2 kbps verschil ja oke :roll: . maar hij zit hier keurig op 51 kbps en de andere keer op 49 kbps sec. dus hier prima stabiel.

ook met webcammen geen problemen. ik heb het ook vanavond ff getest met een vriend uit nieuwegein, en ging prima. viel niet weg, geen vastlopers niets. ik heb nu de zwarte thomson box. voorheen 3 keer de grijze erop gehad en niets anders dan kommer en kwel :evil: ben enorm in mijn sas met de zwarte, alhoewe de grijze meer mogelijkheden heeft.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 10:44 

oke dat klinkt dan goed he mogelijk is dat ze dan nu eindelijk het probleem van de onstabiele upload hebben gevonden en verholpen
kan jij mij dan nog vertellen welke firmware jij in je thomson hebt

ik heb hier namelijk de grijse box en heb hier weinig problemen mee
het enigste problem is om door de firewal heen te komen zelfs al heb je hem uit staan en 1 pc als server ingesteld in de box nog blokeerd hij de boel dus zal ook nog eens de poorten gaan forwarden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 11:43 

HORNY schreef:
oke dat klinkt dan goed he mogelijk is dat ze dan nu eindelijk het probleem van de onstabiele upload hebben gevonden en verholpen

het enigste problem is om door de firewal heen te komen zelfs al heb je hem uit staan en 1 pc als server ingesteld in de box nog blokeerd hij de boel dus zal ook nog eens de poorten gaan forwarden

Moet je in dat geval UnUp of zo iets niet aanzetten?
Dan worden toch "automatisch" alle poorten die nodig zijn opengezet door het modem?
Lijkt me aan de andere kant wel weer gevaarlijk maar als het werkt.... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 13:27 

dat is niet onmogelijk wat je zegt zoveel weet ik er helaas ook niet van
het geen wat ik alleen onbegrijpelijk vind is als je de firewal uit zet het nog niet mogelijk is om een teamspeak server te draaien
vind het vreemd dat ik dan eerst nog weer de desbetreffende poorten moet open gaan zetten terwijl de gehele firewal uit zou moeten staan
en ik ook al de desbetrevende pc in exposed host heb ingesteld

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 16:48 

Ik sta in deze aan de kant van Horny.
Gamers zijn niet zo best af met IPB.
Met de Thomson heb ik zelf geen ervaring, maar wel met de Siemens.
Voor huis tuin en keukengebruik zal het ongetwijfeld voldoen, maar als er (zoals bij ons thuis) flink gebruik van het net gemaakt wordt dan valt het behoorlijk tegen.
1 comp boven en 1 beneden. 's avonds komt het vaak genoeg voor dat er twee keer skype aan staat, twee keer msn en op twee computers wordt er online gespeeld. Warcraft en dat soort gedoe.
Vaak genoeg moet het modem even uitgeschakeld en weer aangezet worden omdat 'ie volledig de weg kwijt is.
Sinds de laatste firmware 1.41 is het een stuk verbeterd, maar nog niet wat ik gewend was van vóór de IPB-tijd.
Wij hebben 3Mb down en 512 up.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 17:10 

vankooten schreef:
Ik sta in deze aan de kant van Horny.
Gamers zijn niet zo best af met IPB.
Met de Thomson heb ik zelf geen ervaring, maar wel met de Siemens.
Voor huis tuin en keukengebruik zal het ongetwijfeld voldoen, maar als er (zoals bij ons thuis) flink gebruik van het net gemaakt wordt dan valt het behoorlijk tegen.
1 comp boven en 1 beneden. 's avonds komt het vaak genoeg voor dat er twee keer skype aan staat, twee keer msn en op twee computers wordt er online gespeeld. Warcraft en dat soort gedoe.
Vaak genoeg moet het modem even uitgeschakeld en weer aangezet worden omdat 'ie volledig de weg kwijt is.
Sinds de laatste firmware 1.41 is het een stuk verbeterd, maar nog niet wat ik gewend was van vóór de IPB-tijd.
Wij hebben 3Mb down en 512 up.

Hier bijna dezelfde situatie maar herken genoemde probleem absoluut niet. Siemens EB draait als een zonnetje. Dus jouw opmerking over IPB en de gamers kan zeker niet in z'n algemeenheid worden gesteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2007 17:25 
Site Admin

HORNY schreef:

ook voor de upgarde had ik geen problemen met de upload of cam, dus ik denk dat op bepaalde locatie`s de siemens beter draait dan de thomson en visa versa.

ook raakt hier de thomson nooit de kluts kwijt. wel laatst problemen gehad met die beeldtelefoon, maar dat bleek niet aan de thomson te liggen maar aan de beeldtelefoon zelf. het was zo dat iedere keer als die beeldtelefoon op de lader stond en er gebeld werd de beeldtelefoon alsmede de thomson ging resetten. ik wacht wegens een verkeede zending nog op een nieuwe telefoon maar ben er van overtuigt dat dan het probleem is opgelost.

dus tja, ik kan alleen maar zeggen dat ondanks zijn beperkingen (in vergelijking met de siemens) dat ik beter af ben met de zwarte thomson.

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]