Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007 15:15 

Ik heb al een aantal maanden een onstabiele ADSL lijn. De eerste 5 maanden geen problemen gehad. Alles draaide perfect.

Maar een aantal maanden geleden begonnen de problemen. Gebeld met de 0800-0407 (storingsdienst) en diverse e-mailtjes met mogelijke oplossingen doorgelopen. Alle punten die zij aangeven uitgeprobeerd en daarna nog een keer.

Weer gebeld met de storingsdienst. Een afspraak met de monteur gehad en ik heb een nieuw siemens experiabox gekregen. Twee weken stabiel gedraaid. Helaas...

Weer gebeld met de Storingsdienst. Dan begin je weer van voor af aan. tips en trucks doorgenomen. Geen oplossing.

Weer een monteur. Nu een Speedtouch gehad (Keurig afgehandeld). 3 dagen 100%..... Helaas. Weer bellen en weer een monteur ingepland. Deze belde op en nam alle problemen door en gaf aan dat het niet veel zin heeft om voor de derde keer hetzelfde te doen en heeft het probleem doorgezet naar de ADSL-kabel monteurs. Deze belde een paar uur later al op en heeft het een en ander doorgenomen met me. De kabels weer een paar keer doorgemeten. Geen problemen gevonden in de kabel. (Jammer... Ik had gehoopt op een glasvezel tot in mijn huis).

Maar het probleem is nu nog steeds niet opgelost. Volgende week gaan ze me weer bellen. Waarschijnlijk zijn er problemen in de wijkcentrale.

Ik had al over kunnen stappen naar de (coax)Kabel. Maar helaas wordt dit niet 100% ondersteund in het gehucht waar ik woon.

Zijn er meer personen die zoveel problemen met de verbinding hebben?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007 16:55 

Ik niet, maar kun je aangeven wat de problemen specifiek zijn ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2007 21:51 

Rene schreef:
Ik niet, maar kun je aangeven wat de problemen specifiek zijn ?

Dat kan ik niet. Ook KPN kan niet echt de oorzaak vinden.

Er zijn vandaag weer twee monteurs langsgeweest. Diverse meetingen uitgevoerd en de lijn is in orde. Alle hardware is al vervangen.

Ze hebben nu een DSLAM kaart vervangen in de wijkcentrale (24 huishoudens even offline). Hopelijk dat dit de oplossing was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007 19:08 

Helaas is mijn lijn er weer uit geweest. De hele dag dit keer. Pas vanmiddag na een reset ben ik weer online.

Wel heb ik de volgende meldingen in het logboek van de Speedtouch

VOIP: Recv 403 Forbidden
VOIP: Send REGISTER

Niet een paar keer maar om de 10 seconden. Zijn er meer mensen met deze errors?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007 20:55 

Gebruik je ook een ander programma zoals bijv Voipbuster of krijg je deze boodschap als je via de Speedtouch belt middels IPB :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 17:03 

Maarten schreef:
Gebruik je ook een ander programma zoals bijv Voipbuster of krijg je deze boodschap als je via de Speedtouch belt middels IPB :?:

De meldingen zijn alleen op de experiabox (speedtouch 780) met een standaard IPB abonnement.

Vandaag KPN weer aan de lijn gehad. Ze (3e lijn) belde mij terug of het probleem is opgelost. Ik kon niet anders dan aangeven dat het nog steeds niet goed is. Hij wist ook niet meer waar het aan zou kunnen liggen.
En als KPN het al niet meer weet dan weet ik ook niet meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 17:24 

Vraag of ze de zaak doorzetten naar het NOC of Competence Center.

Zo makkelijk komen ze er niet vanaf toch ? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 18:52 

Maarten schreef:
Vraag of ze de zaak doorzetten naar het NOC of Competence Center.

Zo makkelijk komen ze er niet vanaf toch ? :wink:

Ik ben het aan de ene kant wel met je eens. Ze komen niet zo gemakkelijk van mij af.

Maar na 3 maanden onstabiel Internet en telefoon begin ik het wel zat te worden.

Maar. Ik ben al bijna 23 uur online aan een stuk door. Dat is een tijd geleden dat ik zolang online was. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 21:47 

bolke schreef:
Maar na 3 maanden onstabiel Internet en telefoon begin ik het wel zat te worden.

Heeft KPN de hele verbinding als eens nagelopen? Van wijkcentrale tot in huis? (ISRA punt) Dit riekt naar een losse/slecht gesoldeerde draad op een verdeler of kabelkast of een slechte ader die nog net goed meet. (wel eens meegemaakt dat vrachtwagen verkeer de kabel onder de weg iets indrukte en daar door sluiting kwam) Beste is denk ik een nieuwe aderverbinding "eisen" van centrale naar huis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2007 09:18 

Flappie schreef:
bolke schreef:

Heeft KPN de hele verbinding als eens nagelopen? Van wijkcentrale tot in huis? (ISRA punt) Dit riekt naar een losse/slecht gesoldeerde draad op een verdeler of kabelkast of een slechte ader die nog net goed meet. (wel eens meegemaakt dat vrachtwagen verkeer de kabel onder de weg iets indrukte en daar door sluiting kwam) Beste is denk ik een nieuwe aderverbinding "eisen" van centrale naar huis.

Ze hebben al veel metingen uitgevoerd. Eerst met de normale meetapparatuur. Maar ook met gevoeligere meetinstrumenten. De tweede meet ook op een nieveau door dat je hele kleine afwijkingen kunt detecteren. Maar de lijn is goed. Ze hebben er zelfs een aantal dagen een continue meeting uitgevoerd op de lijn.

Een nieuwe kabel kan niet. Dan moeten ze gaan graven. Er komt maar 1 kabel binnen bij mijn huis. Vroeger en tegenwoordig leggen ze er meerdere kabels neer. Maar eind jaren 50 deden ze dat niet altijd.
Misschien moeten ze de rode en blauwe maar omzetten naar de oranje en de witte draden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2007 12:53 

bolke schreef:
Ik ben het aan de ene kant wel met je eens. Ze komen niet zo gemakkelijk van mij af.

Maar. Ik ben al bijna 23 uur online aan een stuk door. Dat is een tijd geleden dat ik zolang online was. :)

Ik bedoel het positief :wink: Heb zelf al 1 1/2 jaar problemen en het is nog niet opgelost,maar heb wel het idee dat sinds enige tijd er een omslag is om de problemen die er zijn anders aan te pakken.Daar moet je dan ook gebruik van maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2007 22:31 

Ik lees al een tijdje mee....:-)

Maar het modem is vervangen en de dlsam ook en nog bestaat het probleem.
Dus moet het wel aan de kabel liggen toch?
Kan KPN je niet op een ander ader-paar zetten?
Dat is toch niet zoveel moeite?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 11:01 

bolke schreef:
Misschien moeten ze de rode en blauwe maar omzetten naar de oranje en de witte draden.

Dat is ook wat Flappie bedoeld. Vraag een nieuwe route tussen de telefooncentrale en jouw ISRA aan over de reserve aderparen.

De metingen zijn maar moment opname. Het kan zijn dat 1 ader een lichte sluiting heeft met een andere ader van een abonnee in de buurt. Pas als die abonnee gebeld wordt klapt jouw lijn er uit. Bij regenachtig weer moet je er ook meer last van hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 11:17 

@Marcel:als de verschillende metingen uitwijzen dat de lijn prima in orde is dan is mijn ervaring dat ze dit niet snel zullen gaan doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 11:34 

Maarten schreef:
@Marcel:als de verschillende metingen uitwijzen dat de lijn prima in orde is dan is mijn ervaring dat ze dit niet snel zullen gaan doen.

Ja, daar ben ik ook bang voor. Maar zoals Robèrt al aangeeft is de Experia en de Dslam-kaart al vervangen, alleen de bekabeling van de centrale naar de Experia niet. Vraag me wel af of de splitter al een keer vervangen is en hoe zit het met de interne bekabeling vanaf de ISRA?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]