Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 22:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 05:09 

Ik gebruik alweer een half jaar IPB van KPN en vandaag vond ik het eens tijd om de KPN site eens te gaan bestuderen. Ik kwam er dus achter dat je bepaalde zaken dus netjes online kunt regelen. Leuk....dus aangemeld op mijn KPN en maar eens gaan kijken. Maar wat ik ook probeerde....ik werdt steeds terug getsuurd naar het beginscherm. Toen had ik eindelijk iets te pakken...vragen ze of ik een bepaald nummer wil bellen. 08000429. Krijg ik te horen dat ik dat nummer via mijn verbinding niet kan gebruiken :? Ook kwam ik erachter dat ik schijnbaar ook een webmail account kan aanvragen en dat ik gebruik kan maken van een KPN webspace. Conclusie...bellen dus naar de klantenservice 09000024.

Daar bleek dus dat ik een activatiecode nodig had, maar de medewerker was wel zo vriendelijk om meteen maar een nieuwe account voor me aan te maken. Na een kwartier kwam hij erachter dat er iets fout zat, dus werd ik netjes doorverbonden. Overigens moet ik er wel bij zeggen...om 21:30 uur bellen....en ik heb nergen moeten wachten!!! Dat was in januari wel anders.

De tweede medewerker kon met het zojuist aangemaakte account ook niks doen...dus werdt er voor de 3e keer een account aangemaakt. Alleen...bij hem ook weer een fout met die activatiecode. Over een paar dagen zou ik dus een brief krijgen met de juiste gegevens.

Maar nu komt de grap. Mijn huidige(niet KPN) mailbox staat na dat telefoongesprek vol met mailtjes van KPN. In een mailtje tref ik ineens 5 accountnamen aan :shock:

Ik wacht nog maar even een paar dagen en hoop dat ik dan gebruik kan maken van die webmail (***@kpnplanet.nl) en die webspace. Dat eerste boeite me eigenlijk niet zoveel....maar dat tweede komt eigenlijk nu wel heel goed van pas.

Maar hoe werkt dat allemaal nu precies? Werkt dat via een FTP server? De medewerkers van KPN wisten daar net zo veel nuttigs over te vertellen...of ik moest weer doorverbonden worden.

Zwarte Experiaboxbezitter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 09:30 

InternetPlusBellen, Hoe kan ik mijn persoonlijke homepage activeren?

Voordat uw homepage op het internet wordt gepubliceerd, moet deze éénmalig worden geactiveerd. Dit doet u via Mijn KPN:
* Ga naar http://www.kpn.com en klik op "Mijn KPN"
* Ga naar "InternetPlusBellen"
* Kies "Mail Beheer"
* Klik op het tabblad "Eigen homepage"
- U ziet de tekst "Uw eigen homepage staat nog niet aan"
- Als er staat "Uw eigen homepage staan aan", dan is uw homepage al geactiveerd
* Klik op de knop "Activeren"

De grootte van de homepage is: 50 MB
De URL van de homepage: home.kpnplanet.nl~hoofdemailaccount (inclusief @kpnplanet.nl).

InternetPlusBellen, persoonlijke homepage, bestanden uploaden met FTP

FTP server, instellingen

Voor het uploaden van bestanden met FTP gebruikt u de volgende instellingen:

* FTP-server: home.kpnplanet.nl
* Poort: 21 (FTP, standaard)
* Gebruikersnaam (user name): uwgebruikersnaam@kpnplanet.nl; dit is de naam van uw eerste mailbox van InternetPlusBellen
* Wachtwoord (password): het wachtwoord dat hoort bij uw mailbox

FTP-programma

* U kunt FTP gebruiken door in uw webbrowser de volgende link in te toetsen:
- ftp://home.kpnplanet.nl/
* gebruik de gebruikersnaam en wachtwoord zoals hierboven is beschreven

U kunt ook uw eigen FTP-programma gebruiken. Sommige HTML-editors hebben een eigen FTP-programma. U kunt een FTP-programma downloaden.

Via internet zijn tal van FTP-programma's verkrijgbaar. Een veelgebruikte programma is: WS-FTP (voor windows): http://www.wsftp.com

KPN biedt geen ondersteuning voor deze programma's. Voor hulp bij het gebruik van deze software kunt u terecht op de websites van de makers van deze programma's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 23:13 

KPN schreef:
De grootte van de homepage is: 50 MB
De URL van de homepage: home.kpnplanet.nl~hoofdemailaccount (inclusief @kpnplanet.nl).

en dat vind ik nu een rare URL, waarom met @kpnplanet.nl erbij?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 02:02 
Site Admin

ik maak al jaren gebruik van webspace alleen dan van planet ( is feitelijk zelfde als kpn).

in bovenstaande staat net als bij planet niets over het verbruik. deze is max 1 gig per maand. daarna gaat de boel op zwart...alhoewel? ik heb 3 maanden vollop gebruik gemaakt van webspace van planet waarbij ik 110% zeker weet dat ik ruim over die 1 gig ben gegaan (denk zelfs wel minimaal 4) en hij ging niet op zwart.

kortom, webspace is erg handy voor het opzetten van en privè homepage. vrijwel alles wordt ondersteunt (frontpage php myqsl enzo) dus ik zou zeggen uploaden maar :P

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 22:44 

Inmiddels heb ik al een nette brief gehad van KPN met daarin (wederom) nieuwe inloggegevens. Nu verschijnt er inderdaad onder in beeld een kadertje met daarin de instellingen en de link naar de webmail.

Inmiddels heb ik ook de website kunnen activeren. Alleen van de link wordt ik een beetje moe...leuk als je die aan iemand wil doorgeven http://home.kpnplanet.nl/%7Ep.van.hasse ... planet.nl/ :lol:

Ik vraag me alleen af of ik er ook een phpBB forum op kan zetten.

Zwarte Experiaboxbezitter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 22:55 
Site Admin

subarrator schreef:
Inmiddels heb ik al een nette brief gehad van KPN met daarin (wederom) nieuwe inloggegevens. Nu verschijnt er inderdaad onder in beeld een kadertje met daarin de instellingen en de link naar de webmail.

Inmiddels heb ik ook de website kunnen activeren. Alleen van de link wordt ik een beetje moe...leuk als je die aan iemand wil doorgeven http://home.kpnplanet.nl/%7Ep.van.hasse ... planet.nl/ :lol:

Ik vraag me alleen af of ik er ook een phpBB forum op kan zetten.

helaas is php niet toegestaan; zie site kpn

quote: Om veiligheidsredenen en om beschadigingen aan de server van KPN te voorkomen, is het gebruik van scripts (CGI, ASP, PHP) niet toegestaan in uw persoonlijke homepage op de server van InternetPlusBellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 23:11 

Ik vind die URL alleen altijd zo vaag.
Typisch voor spammers om daar de spam op los te laten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 15:56 

Precies. Kompleet emailadres. :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]