Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 04:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overstappen
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 08:17 

Ik denk er over om over te stappen naar een andere provider, echter wordt er bij de postcode check gevraagd of ik een analoge/ISDN lijn in gebruik hebt, wie weet wat ik hierop moet antwoorden, wordt namelijk niet gesproken over een IPB lijn.

Iemand nog tips waarna ik moet kijken voordat ik ga over stappen?

Arjan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 09:28 

wat had je voordat je overstapte op IPB, Dit opgeven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 09:33 

Haakmeer schreef:

Een ISDN verbinding, had gehoopt dat ik met IPB hiervan af was geweest?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 10:12 

arjanhs schreef:
Haakmeer schreef:

Een ISDN verbinding, had gehoopt dat ik met IPB hiervan af was geweest?

Ik weet niet of bij het terugporteren je ook terugkan naar analoog, of dat er zowieso terug gaat naar ISDN.

Misschien even contact opnemen met de HD

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 12:28 

De meeste providers hebben problemen om met je huidige digitale lijn te werken als je over zou stappen.Het betekent vooralsnog eerst terug naar je oude situatie en dan kun je redelijk safe de overstap maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 12:32 

MAW ik zit redelijk vast aan IPB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 12:35 

Het is maar hoe je het bekijkt.Zit je binnen je eerste jaar,dan zul je dat of af moeten kopen,of anders "uitdienen".
Zit het eerste jaar er op,dan kun je gewoon opzeggen,maar gezien het feit dat de overige IPS's nog niet flexibel met digitale telefonie om kunnen gaan als het gaat om overstappen,zul je helaas in de meeste gevalen idd terug naar je oude situatie moeten,maar om zeker te zijn zou ik je willen adviseren om met de nieuwe provider even contact op te nemen en te vragen hoe hij dit ziet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 12:57 

Maarten schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt.Zit je binnen je eerste jaar,dan zul je dat of af moeten kopen,of anders "uitdienen".
Zit het eerste jaar er op,dan kun je gewoon opzeggen,maar gezien het feit dat de overige IPS's nog niet flexibel met digitale telefonie om kunnen gaan als het gaat om overstappen,zul je helaas in de meeste gevalen idd terug naar je oude situatie moeten,maar om zeker te zijn zou ik je willen adviseren om met de nieuwe provider even contact op te nemen en te vragen hoe hij dit ziet.

De planning was het na mijn eerste jaar te doen, en heb inmiddels een e-mail naar mijn eventuele nieuwe provider gestuurd, ik zie het somber in.

Als ik antwoord heb gekregen, plaatst ik het hier nog wel even.

ARjan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 14:15 

Ben benieuwd,en eh,neem geen voorschot op je ellende :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 19:57 

Zowel Tiscali als Orange adviseerden, in maart 2007, mij om de oude situatie te herstellen, in mijn geval is dat een analoge lijn. Dit is niet het grootste probleem, van KPN moet ik hiervoor wederom aansluitkosten betalen en dan is het prijsvoordeel het 1ste jaar nihil en was ik bij een zelfs duurder uit.

Mijn advies zou zijn niet doen, heb ik ook niet gedaan, en wachten op de snelheidsverhoging, die was voor mij de grootste reden om over te stappen. KPN heeft een lage adsl snelheid tegen een te dure prijs...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 20:48 

JanE_NL schreef:
Mijn advies zou zijn niet doen, heb ik ook niet gedaan, en wachten op de snelheidsverhoging, die was voor mij de grootste reden om over te stappen. KPN heeft een lage adsl snelheid tegen een te dure prijs...

Is er sprake van een snelheidsverhoging of zijn wandelgangenverhaaltjes ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 08:13 

Maarten schreef:
Ben benieuwd,en eh,neem geen voorschot op je ellende :wink:

Je hebt gelijk, ik wil het goed duidelijk van de nieuwe provider dat overstappen geen problemen gaat opleveren, op welke wijze het dan ook moet worden gedaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 08:15 

JanE_NL schreef:
Zowel Tiscali als Orange adviseerden, in maart 2007, mij om de oude situatie te herstellen, in mijn geval is dat een analoge lijn. Dit is niet het grootste probleem, van KPN moet ik hiervoor wederom aansluitkosten betalen en dan is het prijsvoordeel het 1ste jaar nihil en was ik bij een zelfs duurder uit.

Ik denk dat hetstellen van de lijn inderdaad nodig is, en dat het allemaal extra kosten met zich mee brengt.

De snelheid is voor mij niet de belangerijkste reden, bij een andere provider kan ik met een hogere snelheid 20 euro in de maand minder betalen, dit is voor mij de voornaamste reden.

Arjan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 17:35 

arjanhs schreef:
JanE_NL schreef:

De snelheid is voor mij niet de belangerijkste reden, bij een andere provider kan ik met een hogere snelheid 20 euro in de maand minder betalen, dit is voor mij de voornaamste reden.

Arjan

Kun je de naam van de provider noemen die € 20,- goedkoper is dan IPB Go? Orange schermt voor € 24,95 met een 20mbits verbinding maar is op mijn adres niet haalbaar evenals Tiscali. Vergeet bij Orange ook niet de € 2,50 per maand extra voor het gebruik van een draadloos modem, die ben je nodig want een accespoint word niet ondersteund.

@Maarten, die snelheidsverhoging komt er ooit als IPB vlekkeloos draait, maar het was mijn advies om te wachten op de verhoging om alle overstap ellende te voorkomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 23:48 
Site Admin

JanE_NL schreef:
arjanhs schreef:
JanE_NL schreef:

Arjan

Kun je de naam van de provider noemen die € 20,- goedkoper is dan IPB Go? Orange schermt voor € 24,95 met een 20mbits verbinding maar is op mijn adres niet haalbaar evenals Tiscali. Vergeet bij Orange ook niet de € 2,50 per maand extra voor het gebruik van een draadloos modem, die ben je nodig want een accespoint word niet ondersteund.

@Maarten, die snelheidsverhoging komt er ooit als IPB vlekkeloos draait, maar het was mijn advies om te wachten op de verhoging om alle overstap ellende te voorkomen.

De bedragen zijn zonder telefonie. Met telefonie kom je bij Orange op 34,90 en dat is vergelijkbaar met IPB Go. Alleen kan de snelheid van internet bij Orange hoger zijn. De genoemde 20mb is maximaal en wordt bijna nergens gehaald.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]