Hallo. Ik heb al jaren een mail-adres via een bepaald kanaal. Toen ik I+B ging gebruiken heb ik het inkomende- en uitgaande mail-adres niet veranderd. Totdat er problemen ontstonden met de uitgaande berichten. Het lukte niet meer. Poort 25 gesloten of zo iets? Goed, iemand adviseerde mij de uitgaande mail op mail.planet.nl te zetten. En ja hoor het functioneerde weer prima. Toen zag ik op www, dat er ook een mail.direct-adsl.nl adres van KPN bestaat. Omdat ik niets met Planet heb en wel met KPN (voorheen heb ik direct-adsl gehad) heb ik dit geprobeerd.
Bovenstaand verhaal heb ik in een topic over problemen met email geschreven. Nou, gisteren kreeg ik sores met het versturen van mail. 1 bepaald mailtje wilde maar niet weg. De rest ging prima. Later kwam ik erachter, dat ik niet naar live.nl kon sturen. De helpdesk biedt uitkomst. Toch? Nou niet echt. De persoon aan de andere kant van de lijn wist er niet al te veel vanaf en volgens hem kon mijn konstruktie van inkomende mail via een ander kanaal en uitgaande mail via KPN niet. Ik heb toen zelf toch maar bij de uitgaande mail (SMTP) mail.kpnplanet.nl gezet. Ik moest toen wel een ander gebruikersnaam en een wachtwoord invullen en voila alles funktioneert weer.
|